Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PartyBent
Hey

Da jeg står og skal have købe ny computer overvejer jeg at købe en ny skærm med :)

Den jeg har er en HP W2207 22" og været rigtigt glad for det men overvejer at skaffe mig en skærm mere.

men min skærm køre i en opløsning der hedder 1650x1080 og vil jo gerne have en skærm med så høj opløsning som muligt så har været ved at kigge lidt på om det skal være en 1920x1050 eller 1920 x 1200

og hælder da mest til det sidste som eks. denne skærm
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5345739

alså grunden til jeg vil have 2 skærme var at jeg gerne vil kunne spille på den ene og have internet dokumenter chat osv på den anden skærm :)

men har så gået og leget lidt med tanken om at kunne spille på begge skærme samtidigt men her kommer jeg ud i noget jeg ikke ved hvad gør jeg med opløsningen hvis den skal køre på 2 skærme der ikke kan klare det samme ? kommer det til at se dumt ud eller hvad?
Af Rommel
Hvad for et computer spil?
Vil du køre et spil på begge skærm. Eller 2 spil, et spil på hver skærm? :)

Hvad er det for et grafikkort du skal have?
Af PartyBent
Jamen det er battlefield 3, starcraft 2 og primært diablo 3 ved ikke om der er nogen fordel i at køre det over 2 skærme har bare set nogle på nettet der har kørt med flere skærm setup :)

vil spille 1 spil på 2 skærme det andet kan min hjerne ikke følge med til :D og så endlig som det var tænkt til i første omgang som 1 skærm til at spille på og en til at have skrivbordet på men tror ikke dette er noget problem.

med hensyn til grafikkortet går det an på om det kan lade sige gøre at køre et stor opløsning og spille på det uden det er træls :)
Af Rommel
2 Skærme til Battlefield 3, og skærmene er ikke ens.
Glem det, du gider ikke at spille på den måde. Tænk på at der hvor dit sigtekorn er, der er billedet splittet i to.
Du skal køre samme opløsning på begge skærm, og de skal helst placeres i samme højde.

Starcraft 2 understøtter det ikke officelt, der findes workarounds - som jeg ikke aner noget om :)
Diablo 3 kender jeg ikke til, det er stadigvæk i Beta.

Hvis du virkelig gerne vil spille på 2 eller flere skærme. Så vil jeg helt klart anbefale Eyefinity fra ATI.
Af PartyBent
hehe også lidt det jeg havde på fornemmelsen :)

men der er vel ingen problemer i at spille på den nye skærm jeg køber som er 1920x1050 eller 1920x1200 og så køre 1650x1080 på det gamle skærm og have skrivbrodet på den ?

og den dell skærm jeg har kigget på er den okay til at spille på?