Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperKeller
Gadeberg87 skrev:
JesperKeller skrev:LG's top model: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2707982/ ... ign-Priser

PZ750w.
Fik fornuftige anmeldelser og klarer sig godt for en skærm til kun 7777,-
Den kommer også med godt internet indhold og lækkert tyndt design.
LG's (plasma) top model mener jeg nu er PZ950w. Correct me if i'm wrong! :) Men ændrer ikke på at PZ750 skulle være et ganske udemærket tv.
PZ950 er magen til PZ750, dog med den undtagelse at PZ750 har en blålig-kant i rammen. Det har PZ950 ikke.
PZ950 har også deres smarte Magic Wand med.
Brugeravatar
Af edinger
DavidHimself skrev:Rækkefølge af kval - fra "dårligst" til "bedst". Alle T'erne er 3D modeller:
U
UT
S
ST
G
GT
V
VT
(håber jeg har fået rækkefølgen nogenlunde rigtig ;) )

Dem der hedder "20" er 2010 modeller og "30" er 2011 modeller.
E er Europæiske modeller og Y er nordiske. Med de nordiske får man Panasonics prestige service (bl.a. service hjemme på adressen).

Specs kan du ikke bruge til skid (undskyld mit franske) :)
Der er stort set ikke nogen specs der siger noget om billedkvaliteten. Foranled dig på erfaringer, og test i stedet. Det giver mening!
Hehe!! Du fik da vist lige byttet om på U/UT og S/ST, men fik det rettet, inden jeg kunne nå at kommentere det. Hvilket jeg så alligevel har gjort nu 8)
Af Ruhave
Super tak David

Det fik det hele til at gi' mening. Så er jeg godt på vej igen. (ihvertfald i panasonic) Man ser sig bare blind på alle det modeller/betegnelser.

Nu fik xxxxxx Undskyld kan ikke huske navnet. mig til at kigge på LG'erne igen. kan se deres 50PZ950W kun koster 8k. Er det ok kontra 46G30Y og P51D555. Havde bare forstået på et indlæg her inde at LG var gået lidt tilbage/ i stå i udviklingen. Eller er det mig der har misforstået.

Hilsen
Martin
Af DavidHimself
edinger skrev:Hehe!! Du fik da vist lige byttet om på U/UT og S/ST, men fik det rettet, inden jeg kunne nå at kommentere det. Hvilket jeg så alligevel har gjort nu 8)
Kender jeg ikke noget til ;)
Af Ekmani
Ud over 3d har GTen (og VTen for den sags skyld) jo fra mit synspunkt et væsenligt pænere design end G (som du muligvis har set), samt stik der vender ud til siden og ikke bagud, hvilket kan være pratisk hvis du vil vægmontere skærmen... Synes dog ikke Samsungen bør afskrives helt;-)
Af Ruhave
Hej

Efter at ha' fundt testen af ps51D555/550. (Har ikke kunne finde/set den før nu). Er jeg ikke synderligt overbevist om at det skal være den mere. Synes efter hånden der er mere der taler for LG's 50pz950, trods dens mangle på rigtig sort, Vil jeg stadig mene at den klare testen bedre end samsung D555. Ved godt tagt i betragtning at det er LG's top model er det nok ikke så godt, med kigger man på det fra et prismessigt synspunkt, for man et godt fjernsyn til prisen.

Ret mig eller kom med input vis i er uenig.

Hilsen
Martin
Af Ekmani
Har netop selv bestilt ps518005, men præferencer er jo forskellige og LGs topmodel skal I sikkert nok blive rigtigt glade for:-)
Af Ruhave
Hej

Jeg forstår ikke lige helt hvad du mener med præferencer? Det er sikkert et rigtig fint sådan et ps51 8005. Men hvad jeg har fundet ud af med samsungs modeller så er det en 8serie i 51" plasma, som ligger langt ud over mit buget, min tanke med LG'en var bare at den jo (ifølge test her inde) slå panasonic vt og gt model på nogle punkter og taber lidt på andre, samtidigt med at den gør det samme med Samsung. Den er spækket med "ekstra udstyr", som jeg ikke kan få i de to andre nævnte modeller, i det prisleje LG'en ligger i. Så er det bare jeg tænker er den så ikke at for trække frem for ps51d555 eller 46g30. Med mindre du siger at du har bestilt dit ps51 8005 til 8k.
Tænkte sådan lidt at LG'en er lidt en Skoda. VW men bare billiger.

Hilsen
Martin
Af JesperKeller
Ruhave skrev:Hej

Efter at ha' fundt testen af ps51D555/550. (Har ikke kunne finde/set den før nu). Er jeg ikke synderligt overbevist om at det skal være den mere. Synes efter hånden der er mere der taler for LG's 50pz950, trods dens mangle på rigtig sort, Vil jeg stadig mene at den klare testen bedre end samsung D555. Ved godt tagt i betragtning at det er LG's top model er det nok ikke så godt, med kigger man på det fra et prismessigt synspunkt, for man et godt fjernsyn til prisen.

Ret mig eller kom med input vis i er uenig.

Hilsen
Martin
Jeg vil mene jeg er enig.
I hvis du valgte PZ750w som jeg nævnte tidligere i denne post, så får du den samme skærm, bare med blåligt skær i kanten og uden Magic Wand remote. Den kan tilkøbes for ca 500kr.

Selvom LG'en havde skidt sortfarve, havde den stadig fantastisk god retention, noget som blev rost til at være bedre end Panasonics. Synes jeg er en vigtig faktor.
Brugeravatar
Af edinger
JesperKeller skrev:Selvom LG'en havde skidt sortfarve, havde den stadig fantastisk god retention...
Sådan én må jeg da ha'... 8)
Af Ekmani
Mente skam ikke andet end at der er fordele og ulemper ved alle skærme og jeg troede faktisk også at LGen lå i samme prisklasse og at I sikkert vil blive rigtig glade for LGen, da den har fået ok anmeldelser (uden ironiske undertoner, som det muligvist blev opfattet som) - intet andet:-)