Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jones31
GodOnDuty skrev:Fornemt.

Jeg er nu næsten sikker på det bliver et 6517 vi ender med at købe.
Selvfølgelig(dum som man er når nu man har besluttet sig) har jeg kigget lidt videre og også fundet et 6757 samt selvfølgelig 7005.

7005 er jo en serie nyere, men får en del tæsk på forskellige sider.
Efter hvad jeg er nået frem til har 6757 højere refresh end 6517, som skulle gøre det bedre til sport.

Er der nogen der kan fortælle forskellen ganske kort på 6500 vs 6700 vs 7000 serierne?
Ja 6500 serie led edge, 6757 med local dimming, bedre billedpanel, og 7000 er det samme som 8000 forskellen er rammen og så kan 7-8 serien ved 1080p ved 3d visning, kan 65-67 serierne ikke de viser det kun i 720p.
Af PeterD
Hold da op I er skarpe .... :)

GodOnduty spørger om en god skærm og jeg anbefaler en plasma, som Ekmani siger er god til sport og hurtige bevægelser, og pana er, som vi alle ved, kendt for at have naturlige farver og god sortniveau TIL PRISEN.

Javist er jeg en lille smule farvet i mine anbefalinger, men som det flere gange er påpeget både her og på internationale testsider er det svært at komme uden om Panasonic skærme, men selvfølgelig hvis man vil have LED og et fedt design skal man da vælge Samsung og andre gode mærker som LG, (bare ærgeligt hvis man brokker sig bagefter.. :D )

Ingen klager herfra...

Off Topic: He He. Nej, jeg har ikke arbejdet i Elgiganten, men det er påfaldende at uanset hvilket andet mærke man kigger på, vil de ALTID sælge mig en Samsung skærm og deres butikker flyder over med Samsungprodukter fra skærme til kameraer, sound bar, bærbare computere og så videre og på deres facebookprofil i de sidste 2 år har man KUN kunne vinde Samsungproduker...Tilfældigt...naaahhh...men bare ærgeligt at folk ikke ved bedre....og med tanke på at EU og Sydkorea har en handelsaftale, hvor koreanske produkter nu slipper for told på op til 10% til EU lande er det klart at de vil stå stærkere på elekronikmarkedet og til gavn for Elgiganten som lever af at sælge elektronik (og for så vidt også Expert, Fona og Bilka)

Back On Topic...??
Af Ekmani
Glæder mig nu alligevel til mit/vores psd518005 kommer ind ad døren snart:-)

De forskellige teknologier har jo hver deres pros og cons og det afhænger helt og aldeles af personlige præferencer som edinger også er inde på.
Jeg ville blot gøre opmærksom på at responstiden nu engang er hurtigere på en plasma - ikke andet:-)

Har selv valgt Samsungen af flere årsager, bl.a. da jeg er fan overfølsom (hvilket mange panas kæmper med) og fordi kæresten og jeg - ligesom Martin og kæresten nok vægter design højere end mange andre på dette forum (læs: mange andre ikke lig alle andre).

Idéen om køb af ny skærm skal i hvert fald hjemme hos mig også godkendes når vi er oppe i den prisklasse;-)
Udover det så handler en god skærm og billedkvalitet i min verden altså om mere end blot max sort.

Endelig er jeg er sikker på at Martin og kæreste nok skal blive rigtigt glade for 65xx eller hvad det nu bliver, har kun hørt godt om 65xx som sagt:-)
Af GodOnDuty
Mange tak for alt det input.

D555 er desværre udelukket da det mindste er 51".
Men G30 kunne da godt overvejes. Det står opgivet til at håbe det samme strømforbrug som 6517.

Hvis de har samme strømforbrug er det vel 'kun' designet der er forskellen.
Og der er plasma'et 7 cm tykt hvorimod LED'et er 3.

Grunden til at vi valgte LED var at det var det eneste der kunne vise panoreringerne ude i elgiganten. Selv plasma skærmene hakkede, men det kan jeg forstå på jer er snyd og ikke et reelt billede af hvad de enkelte tv kan.

Jeg kan se at G30 og GT30 koster det samme i 42" udgave. Er de ikke ens med undtagelse af at GT har 3d?
Brugeravatar
Af edinger
I teorien er forskellen mellem G30 og GT30 alene 3D-delen på sidstnævnte.

Der er imidlertid tale om to forskellige paneler, hvor også 2D-delen er bedre på GT30.

Herudover er GT30 ganske meget mere appetitlig at se på.

Det vil derfor være temmelig fjollet ikke at vælge GT30, hvis prisen er ens.
Af jones31
PeterD skrev:Hold da op I er skarpe .... :)

GodOnduty spørger om en god skærm og jeg anbefaler en plasma, som Ekmani siger er god til sport og hurtige bevægelser, og pana er, som vi alle ved, kendt for at have naturlige farver og god sortniveau TIL PRISEN.

Javist er jeg en lille smule farvet i mine anbefalinger, men som det flere gange er påpeget både her og på internationale testsider er det svært at komme uden om Panasonic skærme, men selvfølgelig hvis man vil have LED og et fedt design skal man da vælge Samsung og andre gode mærker som LG, (bare ærgeligt hvis man brokker sig bagefter.. :D )

Ingen klager herfra...

Off Topic: He He. Nej, jeg har ikke arbejdet i Elgiganten, men det er påfaldende at uanset hvilket andet mærke man kigger på, vil de ALTID sælge mig en Samsung skærm og deres butikker flyder over med Samsungprodukter fra skærme til kameraer, sound bar, bærbare computere og så videre og på deres facebookprofil i de sidste 2 år har man KUN kunne vinde Samsungproduker...Tilfældigt...naaahhh...men bare ærgeligt at folk ikke ved bedre....og med tanke på at EU og Sydkorea har en handelsaftale, hvor koreanske produkter nu slipper for told på op til 10% til EU lande er det klart at de vil stå stærkere på elekronikmarkedet og til gavn for Elgiganten som lever af at sælge elektronik (og for så vidt også Expert, Fona og Bilka)

Back On Topic...??
Har selv arbejdet i den branche, og da Samsung pt er det største tv mærke og de har været så gode til at markedsfører deres brand er det jo klart at det er det alle butikker sætter meget på tilbud fordi folk åbenbart går efter det mærke, jeg er ikke selv Samsung fan. Deres design er super flotte, men deres billedkvalitet halter i forhold til det.
Det er jo nøjagtig det samme med apple produkter, det er også blevet så populært at alle bare skal have det.

Og jeg kan garantere dig for at Samsung er ikke det mærke man tjener mest på, slet ikke når der er så meget priskrig på det mærke heletiden.
Jeg ville da også selv hellere vælge LG, Philips, Sharp eller panasonic i den lidt dyrer ende af skærme.

Men ikke mere om det nu :-)
Af GodOnDuty
Jeg kan se at Bilka har begge TV (6517 og GT30). Jeg tager derud i morgen og vælger et af dem. GT30 får jo ret pæne ord med på vejen i testen herinde (med undtagelse af fan-noise).

Nogen der ved om man kan returnere det hvis man føler det larmer for meget? Eller er det kun ved net handel man har ret til at prøve varen?
Brugeravatar
Af edinger
GodOnDuty skrev:Nogen der ved om man kan returnere det hvis man føler det larmer for meget? Eller er det kun ved net handel man har ret til at prøve varen?
Bilka har sædvanligvis fin service – siges det. Men du kan jo spørge dem, før du handler, hvis du vil være på den sikre side :)
Af GodOnDuty
Så blev der handlet og valget endte med et 42GT30Y. Jeg fik det næstsidste i Bilka i Fields til den lækre pris af 5989,-

Mht returnering i tilfælde af at jeg følte at det larmede for meget, er det ikke muligt. Men jeg lyttede til et VT30 i FONA som bare sotd og viste musikvideoer uden lyd og der kunne jeg kun høre "larmen" når jeg havde hovedet omme ved bagpanelet. Og der var ikke noget larm i butikken.
Så jeg antager det ikke bliver et problem
Af Bjarne S
Jeg købte mit i Bilka - det røg retur pga. støj fra blæser - de havde ikke flere så jeg fik pengene tilbage og skærmen røg retur til Panasonic. (Det er noget med at hvis det returneres inden for et tidsinterval fra det er købt med klage så begynder de ikke at reparere på det - men får et nyt - eller pengene tilbage hvis de ikke har flere - ved ikke hvor lang intervallet er men jeg ville ikke vente længere end en uge)

Jeg tror i øvrigt ikke du kan sammenligne VT30 med din GT30 på blæserlarmen (Selvom der vist også er en del VT30'ere der er røget retur på den konto....) Derudover tror jeg ikke du vil opfatte lyden hvis du står i fona blandt tændte tv, anlæg osv. - det er først når det står i et stille rum det bemærkes - hvis det altså har problemet.

I øvrigt god pris du har fået det til.