Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JonesDK
Hej kloge hoveder

Jeg skal ned og hjælpe min mormor med at få indstillet nogle af de nye kanaler idag. Så vidt jeg husker er det vidst et Sony 32" i W modellen, den med MPEG4 tuner.

Selv har jeg et 40" W4500 i soveværelset, dog med fuldpakken. Der har jeg fået kanalerne til at ligge under "guide", så jeg har oversigten på hvad der kommer i tv.

Var kort nede ved min mormor igår og prøvede at lave samme nummer, som jeg selv har gjort herhjemme. Dog fandt tv 'et ALLE kanaler - også dem hun ikke kan tage og de var heller ikke i "logisk" rækkefølge, som jeg har på mit tv (Dr1, DR2, Tv2 osv.)
Jeg ved at netværks id skal sættes til 100, da tv'et har MPEG4 tuner.

Hun har Yousee grundpakken.

Hvad gør jeg bedst her?

Tak på forhånd
JonesDK skrev:Dog fandt tv 'et ALLE kanaler - også dem hun ikke kan tage og de var heller ikke i "logisk" rækkefølge, som jeg har på mit tv (Dr1, DR2, Tv2 osv.)
Jeg har et Samsung tv som fungerer på samme måde. Den eneste måde jeg kan få system i kanalerne, er ved at flytte dem "op foran". Altså tildele dem nye kanalnumre. Ellers viser EPG'en alle de kanaler som man alligevel ikke kan se, og f.eks. Discovery kommer på kanalplads 151.
Af JonesDK
Tak for svar.

Det endte med jeg lavede en favoritliste til hende. Det var umiddelbart det nemmeste. Ellers skal hun bladre flere "sider" igennem blot for at finde de kanaler som hun kan se.
Af Peter Schrøder
JonesDK skrev:Tak for svar.

Det endte med jeg lavede en favoritliste til hende. Det var umiddelbart det nemmeste. Ellers skal hun bladre flere "sider" igennem blot for at finde de kanaler som hun kan se.
Fint hvis det virker. På Samsung'en har favoritlisten ingen indflydelse på de viste kanaler i EPG'en.