Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af b_skree
Hej

Jeg har været så uheldig at have haft indbrud og fået ødelagt mit Samsung LE-40A796(LED), ca 1,5-2 år gammelt.

Hvilket skærm fra Samsung, svarer til det ødelagte?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med lidt god vilje så er det D6xxx serien du skal kigge på. Her får du dog lidt ekstra features, men det kan være svært at finde noget nyt, som ikke adskiller sig væsentlig på nogle punkter, da der jo konstant kommer nye features i alle modellerne.

Et D5xxx vil nok også kunne udgøre det for et tilsvarende TV, så det kan være svært at stejle alt for kraftigt over at få tilbudt en sådan model.

Skal du selv komme med et forslag?
Af noxity
1,5år?
Så håber jeg at du har fået den billigt :)

Mit B755 fyldte 2 år i november, og kom på markedet primært som afløser for din model omkring juni 2009.

A796 havde så vidt jeg husker en levetid fra ca. maj 2008 til juni 2009.

Så selve TVet er faktisk 2,5-3 år gammelt.

Der sker en del på 3 TV-generationer, og som Rasmus siger så er D5xxx serien nok det reelle bud på en teknisk værdig afløser, men du bør sigte efter D6xxx.

Dog husker jeg A796 til rent faktisk at have en tidlig udgave af ægte local dimming. Dette er dog ikke en feature Samsung har brugt siden, så det er svært at give et bud på den helt rigtige afløser.
Af noxity
Selvfølgelig gør du det, var nok lige en tand for doven til at se hvem af de officielle der havde svaret :)