Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg savner noget dokumentation der bekræfter eller afkræfter at 2 skærme af samme størrelse(f.eks. 32") vil gengive samme billedet(opløsning) forskelligt/ens, så man kan konkludere at kvalitet betaler sig eller ej.

Er der noget der kan hjælpe mig?

På forhånd tak!
/D
Af Winnick
Nu ved jeg ikke hvad du mener med dokumentation - men det er bare at læse de tre anmeldelser af G30, VT30 og GT 30 f.eks - samme producent, samme størrelse, men tre forskellige kvaliteter.
Brugeravatar
Af edinger
Det, som måske forvirrer dig, er, at mens kvalitetsbegrebet er flydende og endda kan være genstand for subjektiv fortolkning, er det ret entydigt, hvad der udgør et korrekt billede.

Det sidste er det, der fokuseres på herpå siden og dét, som testene tager sigte på.

Om du så subjektivt synes bedre om en skærm, som billedmæssigt ligger længere fra den objektive reference, kan meget vel tænkes. Men det er svært at tage højde for i en test.

Så meget desto vigtigere er det at være opmærksom på sin præference, når man søger råd og vejledning.

Hvad er det, man vil have? Det bedste billede – i følge ens egen (kvalitets)opfattelse – eller det mest korrekte billede?