Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop annuleret min bestilling af 40ex723, da jeg nu er tvivl. Stødte jo lige på 40PFL6606T som minder en del om. Begge er anmeldt her på flatpanels:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1312273696

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1303380348

De ligger også begge til omkring de 5000 jeg vil give. Den væsentligste forskel jeg kan se er, at sony har 3D. Dette interesserer mig dog ikke ret meget da jeg ikke har nogen blurayafspiller og ikke gider betale for de dyre 3d-brilller.

Derimod er jeg ret interesseret i hvilke fil-formater de understøtter, så jeg ikke behøves konvertere alle mine film, så de kan afspilles. Her ser det ud som om Phillips har et forspring:
Phillips: http://www.p4c.philips.com/files/4/40pf ... ss_aen.pdf
Sony: http://esupport.sony.com/US/perl/suppor ... KDL40EX723#

Jeg skal mest bruge tv'et til min x-box og derudover at se sport og HD film. Det skal altså ikke "lagge" når der er fart på.

Hvad er forskellen på 6606T og 6606H ??

Nogen der kan udpensle andre væsentlige forskelle, så jeg kan træffe et fornuftigt valg?

VH MFA
Af Rommel
Hvis du havde læst anmeldesen, så står der i første linje hvad forskellen er imellem 6606T og 6606h: :D
Philips 6606H (6606T med DVB-T2 tuner).
Og som en sidenote, så er 40ex723 med DVB-T2, det er 40ex720 ikke!
Du skal kun bruge DVB-T2 tuner, hvis du vil se HD kanaler fra Boxer.
Brugeravatar
Af edinger
En væsentlig forskel – ift. at du agter at bruge skærmen til konsolspil – er, at Philips'en, som nævnt i testen, lider af input lag og overdrive slør.

Jeg vil alene af den årsag anbefale dig at vælge EX720 (EX723) fremfor PFL6000.
Af mfa
OK, tak!

Kan man på alle TV med HDMI tilslutte ens computer og få billedet fra computerskærmen op på TV'et`? ligesom det gamle "TV-out" man kunne få til ens comp...Så er der nemlig ingen problemer med at bruge bestemte filformater hvis man skal se film fra computeren.

Nu har jeg dog også lige spottet 42PFL7406T. Det har ambilight, men derudover synes jeg også dette TV ligner meget de to forrige?

Nogen der kender til dette TV?
Af Rommel
mfa skrev:OK, tak!

Kan man på alle TV med HDMI tilslutte ens computer og få billedet fra computerskærmen op på TV'et`? ligesom det gamle "TV-out" man kunne få til ens comp...Så er der nemlig ingen problemer med at bruge bestemte filformater hvis man skal se film fra computeren.

Nu har jeg dog også lige spottet 42PFL7406T. Det har ambilight, men derudover synes jeg også dette TV ligner meget de to forrige?

Nogen der kender til dette TV?
Det kan man med alle tv'er i den prisklasse.
Og jeg vil anbefale at bruge et HDMI kabel til tilslutning.
Af qbrix
Vi har lige købt et philips 32" 66x6

Billiedet er OK, men menuerne og betjeningen af tv'et er så latterlig dårligt, at jeg nu kategoriserer det som et fejlkøb. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan sådan et stort firma som Philips tillader at sådan noget l*rt for lov at komme ud på hylderne. Det burde være så nemt at skele til konkurrenterne for at vurdere en form for minimum funktionalitet/performance.

Uden at have set sonys betjening kan rådet kun være: Hold dig fra Philips, Sony kan umuligt have lavet noget der er dårligere!
Af dknia
Jeg har lige haft kredset mig ind til stort set samme valgscenario i forhold til et nyt TV til min mor.

Det skulle være mat skærm, let at betjene, rimelig lyd, budget op til ca. 5000.

Jeg brugte en del tid med netop de to modeller, der er tidens bedste bud med de kriterier.

Philips har en lidt bedre lyd. Men Sonyen er så meget lækrere i betjeningen. Som en anden skriver, så er Philips menusystem [upassende bemærkninger undladt]ikke tidssvarende - for at sige det mildt. Selv noget så simpelt som EPG ligger på en menu, ind til højre og så enter der :s . På Sonyen er det én knap, og så er den fineste EPG med PIP klar omgående :) .

Text-tv er også lækkert implementeret på Sonyen, hvor det med ét tryk kommer frem i venstre side mens man stadig har udsendelsen i miniature til højre. Det virker rigtig fint.

Billedkvaliteten er også udmærket. Tag udgangspunkt i anmelselsen her på siden. Jeg brugte dog lidt andre værdier efter en del forsøg, da folk med de publicerede værdier så grønlige ud i ansigtet på både SD og HD materiale. Poster dem i Sony-anmeldelsestråden.

Så min anbefaling herfra er Sony:
a) MEGET bedre betjening - virkeligt 'lækkert' og hurtigt
b) Bedre indstillinger ud af kassen=mindre arbejde i at indstille => Glimrende billede

Til dit behov: Jeg prøvede at se både sport (Tennis, Fodbold, Slalom, skihhip) og HD film, og der var ingen problemer som jeg bemærkede (efter indstilling).

Eneste minus på Sony er kanalsorteringen ved grundindstilling, som ikke er særlig fiks (den bytter hele tiden de kanaler man rammer to og to i stedet for bare at indsætte den kanal man har fat i der hvor man peger, og så 'skubbe' resten).

Til gengæld var den forberedt på min mors Stofa og fandt alle kanaler på ét (1) sekund. Det tog lidt længere tid i min YouSee installation. Jeg ved dog ikke om Philips har bedre kanalsortering - jeg ville formentligt aldrig finde det rigtige menupunkt alligevel ::l (OK - joke, men lidt alvorligt ment).

Jeg havde også læst og læst, men med hands-on var svaret pludseligt åbenlyst klart - prøv selv hvis det er muligt for dig. Fona har Philips, og hvis de ikke har Sony, så er der sikkert et Sony Center i nærheden...
Af nesager
@dknia.
HEj.
Har også købt dette TV,og er egentlig godt tilfreds.
Du skriver at ændret billed opsætning,men ikke hvordan,vil du uddybe det.

Citat.
Billedkvaliteten er også udmærket. Tag udgangspunkt i anmelselsen her på siden. Jeg brugte dog lidt andre værdier efter en del forsøg, da folk med de publicerede værdier så grønlige ud i ansigtet på både SD og HD materiale. Poster dem i Sony-anmeldelsestråden.

Kan ikke lige finde det du omtaler.
Mvh.
Af dknia
Du ku' ikke finde det, for jeg havde aldrig fået lagt det ind O_O Nu har jeg fundet de fotos frem af de settings jeg lavede på TVet.

Billedfunktion: Standard
Næste linie: [helt hvid bjælke jeg ikke kan se på det foto jeg tog af settings]
Kontrast: 89
Lys: 57
Farvemætning: 50
Farvebalance: 0
Skarphed: Nej (tror jeg)
Farve temperatur: Neutral
Støj reduktion: Fra
Mpeg-støjreduktion: Fra
Motionflow: Standard
Film-tilstand: Auto 1
Sort korrigering: Fra
Avanc. kontrastforbedring: Fra
Gamma: 0
Klar hvid: Fra
Levende farver: Lav
Detaljeforbedring: Fra
Hudtonekorrektion: Fra

Det virkede i hvert tilfælde fint på den her udgave af modellen - YMMV
Af nesager
Tak for din ulejlighed.
Mvh og God weekend.
Af dknia
No problem.

Husk at notere dig dine egne settings, hvis det viser sig at de er bedre for dig på dit TV :)