Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Crane
Hej alle ;)

Vi har lige købt et Samsung D8005 og er super glade for det ;)

Vi har dog oplevet problemer med at optage på UBS-harddisk. Vi har formateret disken så TV'et acceptere den, og efterfølgene har vi så optaget programmer, film mv.

Men efter et par uger bliver vi bedt om at formatere disken - Dvs. at vi skal slettet alt på den for at kunne gøre dette. Det er sket 2 gange nu. Har andre oplvete dette? Lidt surt at mister alle sine ynglingsprogrammer med et par ugers mellemrum..

NB; Harddisken er på 500 GB så plads burde ikke være et problem...
Crane skrev:Men efter et par uger bliver vi bedt om at formatere disken - Dvs. at vi skal slettet alt på den for at kunne gøre dette. Det er sket 2 gange nu. Har andre oplvete dette? Lidt surt at mister alle sine ynglingsprogrammer med et par ugers mellemrum..
Det lyder som om tv'et har problemer med at håndtere harddisken.
Svjv anbefaler Samsung harddiske med separat strømforsyning, fordi strømmen fra USB stikket kan være i underkanten. Afbrydes forbindelsen mellem tv og harddisk bare et øjeblik under brug, vil tv'et opfatte harddisken som uformatteret.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
I forbindelse med anmeldelser bruger jeg en USB-harddisk uden ekstern strømforsyning. Den har fungeret på alle producenternes Tv indtil videre. Jeg har dog ikke optaget over længere perioder, da Tv'ene ryger retur indenfor et par uger, men umiddelbart oplevede jeg ikke problemer. Kan der i værste fald ikke blot være tale om en "syg" harddisk?
Af abo78
Jeg oplever på mit PS64D8005 at min 1TB Samsung harddisk (uden ekstern strømforsyning) indimellem bliver koblet af. Så skal jeg enten tænde tvet på ny eller trække usb stikket og sætte det tilbage igen. - Herefter virker den igen. - Det er en ret irreterende fejl, som jeg håber Samsung får rettet via en firmware update.

Mvh. ABO
Af LaCabra
Hej Crane,

Jeg har nøjagtig samme problem med min U46D8005. Har prøvet med 2 forskellige 2½" Western Digital My Passport Essential SE WDBACX0010BBK. Mit problem opstår efter 3-4 dage og får som du besked om at den ikke kan genkende harddisken og at den skal formateres.

Jeg har i dag været i telefonisk kontakt med Samsung. Fik ingen løsning på problemet men blev bedt om at slette opsætningen ved at holde EXIT-knappen inde i 15 sekunder. Har nu sat fjernsynet op igen. De næste par dage vil så vise om fejlen viser sig igen.

Har du i mellemtiden fundet en løsningpå problemet?

Vh La Cabra
Af kokkeole
Har du fundet et svar på problemet?
Jeg har selv fået samme problem med en WD 500gb 2,5" usb harddisk, som tv'et ikke kan få forbindelse til.

Hilsen Ole
Af baktus
Jeg havde problemer med min 2,5" harddisk til mit nyindkøbte Samsung PS59D6910. Forbindelsen blev konstant brudt. Så købte jeg et kabel, så jeg kunne koble den til 2 USB indgange, så den får dobbelt så meget strøm. Det hjalp. Nu kører det perfekt.

Du kan få det til omkring 45 kr. inkl. forsendelse her:

http://www.av-cables.dk/computer_kabler ... usb_stroem kabel/usb_stroemkabel_20_03_m_4031_da.html
Af kokkeole
Ok jeg har sådan et kabel.
Jeg ved ikke hvad de 2andre usb porte bruges til.
Men du har gjort det så må det jo kunne lade sig gøre.
Vil du anbefale at nulstille skærmen inden?
Hilsen ole
Af baktus
Nej. Jeg sluttede bare disken til, formaterede den og kørte test. Siden har det kørt upåklageligt.
Af kokkeole
Hvor finder du den test funktion ?
Af baktus
Under kilder skal du finde USB-enheden. Derefter vælges enhedsadministration i øverste højre hjørne. En af mulighederne herunder er at teste enhedens ydelse. Det burde dog ske automatisk efter formatering.
Af kokkeole
Jeg har nu haft harddisken tilsluttet med et kabel, med 2 usb stik. Det har kørt fint i 2-3 måneder, men så er problemet der igen. Den vil ikke godtage enheden, og den skal formateres igen. Sådan noget p..
Jeg må vist investere i en harddisk med ekstern strømforsyning. Ærgeligt.

Konen fik ved en fejl slukket tv'et, som ellers altid står i standby. Gad vide om det har noget at sige.

/Ole
Af Sjavse
abo78 skrev:Jeg oplever på mit PS64D8005 at min 1TB Samsung harddisk (uden ekstern strømforsyning) indimellem bliver koblet af. Så skal jeg enten tænde tvet på ny eller trække usb stikket og sætte det tilbage igen. - Herefter virker den igen. - Det er en ret irreterende fejl, som jeg håber Samsung får rettet via en firmware update.

Mvh. ABO
En 1TB harddisk uden ekstern strømforsyning lyder godt nok også lidt drabeligt. Med så stor en harddisk er det bedst med ekstern strøm.
Af Mysen
Sjavse skrev:
abo78 skrev:Jeg oplever på mit PS64D8005 at min 1TB Samsung harddisk (uden ekstern strømforsyning) indimellem bliver koblet af. Så skal jeg enten tænde tvet på ny eller trække usb stikket og sætte det tilbage igen. - Herefter virker den igen. - Det er en ret irreterende fejl, som jeg håber Samsung får rettet via en firmware update.

Mvh. ABO
En 1TB harddisk uden ekstern strømforsyning lyder godt nok også lidt drabeligt. Med så stor en harddisk er det bedst med ekstern strøm.
vrøvl.
Det kører også fint på mit tv, og den er så lille, at den kan hænge bag tv'et i noget velcro-tape.

En ekstern disk larmer mere, bruger mere strøm, fylder mere, og så har de ofte ikke lang nok usb-ledning til, at du kan køre den kabelføring, der er nødvendig for en pæn installation.

Det kan godt være, at det er risky at anbefale en 1 TB 2,5" disk, men virker det, så virker det bedre end en ekstern disk. Man skal kun købe en 3,5", hvis det er for at spare penge eller for at få noget med endnu mere plads.