Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg har et Samsung PS63C7705 tv, det er begyndt på i perioder pludselig midt i en tv udsendelse, at vise sort skærm og ingen lyd, der kommer en tekst frem på skærmen "tjenesten ikke tilgænglig", efter kort tid, nogle sekunder, så kommer billedet og lyden igen.
Er der nogen af jer der har oplevet det samme, og vides det hvad der er årsagen ?
Det sker både på DR1 og TV2, dem jeg ser mest.
Mvh
Jan[/code]
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder som om du har dårligt signal igennem til dit Tv. De omlægninger der er sket i forbindelse med 11. januar kan muligvis have gjort problemet værre.

Kører du stikdåser på dit antennekabel? Prøv eventuelt med et bedre afskærmet antennekabel til Tv'et.
Af Kapper Kuul
Tror også det er dårligt signal.
Kan man ikke gå ind i menuen i det fjernsyn og så hvor godt signalet er og hvor kraftigt?

Det plejer man at kunne.

Så kan du da se om du skal have kigget på din antenneinstallation.
Af jsj
Hej Rasmus og Kasper, tak for jeres svar:-)
Hmmm, jeg kører med noget af det kraftigeste antennekabel man kan, og kablerne er nyere, har brugt dem i de sidste par år, så det er ikke kablerne. Men jeg kan jo gå mine stik efter i sømmene, om der skulle være en løs forbindelse, tvivler meget. Problemet opstod allerede i efteråret, og har været der on and off. Har flere tv i huset, og der er ingen probs med dem! Ved ikke helt, men kunne frygte at der er noget galt med tv'et, håber jeg dog ikke. Måske jeg skulle kontakte Samsung, selvom det er noget værre bøvl at komme i kontakt med dem. Hmmmm
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du har flere Tv i huset, må du også have en fordelerboks et sted, eller er huset installeret sådan? Fordelerbokse er den typiske årsag til fejl (specielt hvis den er fra analog-tiderne) sammen med for dårligt afskærmede kabler.

Prøv eventuelt at træk et antennekabel - hvis du har et langt et liggende - direkte fra hovedingangen i huset hen til Tv'et, og se om problemet stadig er der.
Af jsj
Ok, takker for tip:-)
Huset er fra midt firserne, dengang hvor man sløjfede antennekablet videre fra dåse til dåse. Ikke den bedste løsning, men sådan er der jo mange/de fleste der har deres installation.
Men Rasmus, jeg vil da gå stik og dåser efter i sømmene.
Go dag
;-)
Af knaseren
jeg har samme problem med mit d8005
jeg får sort skærm i 1-2 sekunder og så i højre popper der frem med den firkant med opløsning osv. info og så kommer tv billede tilbage igen. og jeg bruger magnetisk afskærmet og de der magnet dimser i hver ende af antenne kablet. helt nyt kabel. og det går fra stikdåse væg til blurayafspiller 8900n.

det sker en gang hver 2-3 dag ca.

jeg er nu også begyndt at opleve at tv popper frem med auto shut off. og hvis man ikke trykker ok inden for 60 sekunder så slukker tv sig selv.

røv :(
Af jsj
Ja RØV, møg irreterende! Jeg har prøvet at tage antennestikket ud når jeg ser tv, og det er IKKE den samme meddelelse der kommer, ergo, jeg tror egentlig ikke det er antenne forholdene der er årsagen. Tror jeg vil prøve at opdatere firmware, via usb, da jeg et eller andet sted har læst at det ikke altid er den nyeste firmware der er tilgænglig via tv'ets netværk. Men vi er nok mødt til at kontakte Samsung support også, selvom de ikke supporterer særlig godt!
Skal vi prøve at holde os opdateret via denne tråd....?
jsj skrev:Hej, jeg har et Samsung PS63C7705 tv, det er begyndt på i perioder pludselig midt i en tv udsendelse, at vise sort skærm og ingen lyd, der kommer en tekst frem på skærmen "tjenesten ikke tilgænglig", efter kort tid, nogle sekunder, så kommer billedet og lyden igen.
Er der nogen af jer der har oplevet det samme, og vides det hvad der er årsagen ?
Det sker både på DR1 og TV2, dem jeg ser mest.
Mvh
Jan[/code]
jeg har samsung 8005. og det har jeg også oplevet. mine forældre har philips og mine venner har, sony, lg og andre. og de har oplevet det samme. så jeg tror IKKE det er dit tv der er noget galt med.
Af jsj
Okayyyyy, hmmmm, men hva pokker er det mon så......
Men anyway, tak for Info . :(
Af MonKey
Jeg har stort set samme problem på min D8005, men jeg er ikke sikker på om det er mit TV eller TV senderen.
Jeg har rettet min antenne mod Tommerup senderen, så jeg kan modtage både TV Fyn og TV Øst. og igår forsvandt TV Øst men TV Fyn signalet var stadig ok.
I løbet af ugen vil jeg checke yderligere mellem disse 2 for at afgøre 'skyldsspørgsmålet'.

På min D8005 kan man iøvrigt på ind i menuen 'support'-'selvdiagnose'-'signalinformation' og se signalstyrken, frekvens,osv.
Mit signal er 100%, men under udfaldende vistes 0%

mvh
Af Gonza
Har noget af samme problem... Med et Samsung 7serie LED (kan ik lige modelnr)
Nogen gange stræker Tv3 - Tv3+ I form af sort skærm eller "cracket" billed (altså digital sne)
Og nogen er Kanal 5 & 6 bare sort (tvet melder "ringe eller ingen signal modtagelse)

Har nyere antenne installtion (sløjfet fra stik til stik) med yousee mellempakke. Begyndte at få problemer efter de omlagde tvkanalerne.