Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hawkster skrev:Når jeg sætter Boxer´s ci modul i pcmcia slottet på tv´et, registreres modulet godt nok, men så er det også slut med glæderne. Herefter står der bare "Intet signal" på skærmen, og sort skærm. Tager jeg så modulet ud, så er alle kanaler tilbage, undtaget selvfølgelig Boxer´s kanaler. Hvis jeg laver en kanalsøgning med modulet indsat, så finder den heller ikke noget, men siger bare: "Kanallist tom". FEDT!!!! !:( !:( Tv´et kører med firmware 3.20... nogen andre med problemer, og Rothberg, hvad sagde Boxer? (hvis du altså kunne få fat i dem... har prøvet længe uden held!! GGRRRR)
PG serien har vist ingen MPEG4 tuner support. Virker DRHD på dit tv?
reelt burde ingen digitale kanaler virke på dit tv, som du skriver "kanal liste tom", hvis mpeg4 ikke er supporteret (mere).

Har du LH modellen så burde alt virke fint.
Af 4xSaaby
rothberg skrev:
Lars Kjelder skrev:Jeg har stadig tekst problemer. ANdre der har det ???????
Ja jeg har også problemmer med mit 50PS8000 TV. Det er specielt DR HD som taber nogle linier en gang imellem. Men også andre kanaler.

Nu efter at TV2 har skiftet til MPEG4 her den 11/1 2012 får jeg slet ingen under text på TV2.

Jeg har kontaktet LG's support i Danmark, og de fortæller at der er flere der har det samme problem. Supporten henviser til at det er et Boxer problem, og de vil udsende en opdatering til de berørte LG TV modeller.
hmmm, prøver at kontakte Boxer
Nu er det jo godt nok en gl. tråd, men til rothberg vil jeg sige, at jeg for flere måneder siden havde samme problem med mit LG 42SL8000. Det havde også problemer med undertekster på DR HD modtaget via DVB-T (ikke Boxer), men her manglede underteksterne helt i starten af en stor del af dialogerne.

Troede først det var min gl. kabelskåret antenneforstærker der var årsag til problemet, men efter skift til anden forstærker var problemet der stadig. Signalstyrken lå på 65-70% og signalkvaliteten på 100%. Efter lidt dialog med LG support fik jeg fremsendt ny FW, men heller ikke installation af denne afhjalp problemet (det ændrede dog problemet da der nu manglede undertekster i hele sætninger, i stedet for bare i starten). Øget signalstyrke (ifølge LG support skal den være 80% eller over) afhjalp heller ikke problemet.
Løsningen blev at der blev sendt en tekniker ud, som skiftede tuneren (sidder hvis på hovedprintet) i fjernsynet, og det afhjalp problemet. Der var (og er stadig) undertekster på det hele, og det er som om de også kommer hurtigere end før.

Sjovt nok er den aktuelle FW versionen nyere end den jeg fik tilsendt fra LG support, og som sidegevinst er den "hvide støj" som visse af SL8000/8500 modellerne (incl. mit eget) havde ved lav lydstyrke også forsvundet :) , men det er en helt anden historie.

Har nu måtte bide i det sure æble og købe et TV2 kort fra Robert (Boxer), men der er ingen problemer med underteksterne overhovedet.
Af jones31
Det har været generelt et problem med nogle LG skærme fra den 11 af. Hvis man har tv2 eller boxer abb. Skal man lave ny kanal søgning uden modulet i, skal først sættes i bagefter.
Af Hawkster
Jeg kan godt se DR HD på PS8000, så jo det har mpeg4. Efter at have snakket med LG support (sverige), som anbefalede, at jeg indstillede tv´et til Sverige, fik jeg godt nok muligheden for at se CI-oplysninger under menuen "indstillinger", hvilket ikke var muligt med Danmark valgt som land.
Lavede en kanalsøgning med CI-modulet indsat, men tv´et fandt ingen programmer. Så fulgte jeg rådet her i tråden om, at tage CI-modulet ud, derefter lave en kanalsøgning, og derpå genindsætte CI-modulet. Så finder tv´et godt nok alle Boxers kanaler. Prøver jeg så at se en kanal, kommer beskeden "Krypteret program" op på skærmen, hvorefter jeg så sætter CI-modulet i slottet igen (og krydser fingre for at det virker), men så melder tv´et "Intet Signal".... :( :(( !:( Andre gode idéer ?? Kan det være firmware?? - har ver 3.20 på nu. Det skal siges, at når jeg sætter modulet og kort i mit LG 42PQ6000, virker det ok.
Af lgowner
Hawkster: du skulle vel ikke have et CI+ modul? som på en eller anden måde ødelægger opsætning..

kan du tage kort ud og lade CI modul sidde i tv, og stadig se kanal listen?

det lyder godt nok mærkeligt
Af Hawkster
Det hjælper desværre heller ikke. Modulet et et alm CI modul, altså ikke et +. Det virker i vores PQ6000, så det fejler heller ikke noget. Jeg har lige opdateret firmware på tv´et, men det hjalp heller ikke. Ligeså snart jeg sætter CI-modulet i siden på tv´et, så melder den bare "Intet signal" på skærmen... jeg er grædefærdig.. :(( Jeg kan godt gå under CI oplysninger i menuen, og der står også en masser om Boxer, så den har "fat" i kortet. Fatter ikke en meter, mon jeg skal ringe til Peter - han ordner jo det hele :p
Af ClausP
Har fuldstændig samme problem som dig, hawsker. Med et 42lf2500.
Har prøvet en firmware opdatering uden held.
Af Hawkster
jamen det er jo bare fedt... vi har boxer godkendte tv, men virker pisset - NO!!! Er der nogen "outthere" som har boxer kørende på ps8000 eller lf2500 via ci-modul, så hører vi meget gerne fra jer!! O_O
Af ClausP
Det er mine forældres fjernsyn og jeg prøvede det du skrev med at ændre til svensk, men jeg fik nu ingen CI menu.
Til gengæld laver den "intet signal" fejl og sletter alle programmer.
Opdaterede til seneste 3 etllerandet.75 , men det hjalp ikke.

Har selv 2 Sony, og de virker super.
Af Hawkster
lyder mærkeligt!! - du kan også prøve Finland eller --
...og nu kommer der Voice på tv2 om lidt - godt man har flere tv!!! ;o)
Af jones31
Der åbenbart generelt mange LG tv der ikke kan vise tv2 de andre kanaler fra boxer. Har haft et par kunder i elgiganten hvor jeg prøvede og teste deres kort mende ville ikke vise dem skrev intet signal eller krypteret. Så har bedt folk henvende sig til LG. Så i er ikke de eneste herinde.
Af Hawkster
Okay, det lyder "godt" - tak for info! Du siger altså, at du arbejder i Elgiganten, og har testet Boxer udstyr i nye LG tv? Uanset hvad, så kan man da kun undre sig over hvordan i hede hule hæulede tv´ene så kan være Boxer godkendt...?!? nå, jeg tager ihvertfald fat i LG first thing mandag!
Af jones31
Ja har blandt andet testet en 32lh400 og lh5000, hvor det ikke lykkes på nogen måde og for tv2 kanalen til og virke og begge gange satte jeg også korte i 2 andre tv mærker og der kunne de godt vise tv2.
Af lgowner
ClausP skrev:Har selv 2 Sony, og de virker super.
har selv 4 LG i alle størrelser, og de virker også super med boxertv! :) 8)