Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Mit nuværende TV er fra dengang Ruder Konge var Knægt så det skal udskiftes. Jeg havde egentlig besluttet mig for at købe en VT30, men da jeg så den nye VT50 model med det markant forbedrede design vil jeg hellere vente på den...

Derfor vil jeg nu have et mellemklasse fjernsyn, som jeg så kan give videre til mine forældre når VT50 kommer.

Jeg har Yousee fuldpakke og fjernsynet skal hovedsageligt bruges til at se fodbold i HD samt film og serier og alm. TV kiggeri.

Jeg var i Bilka i går hvor jeg havde fået sat et 42" GT30 til side til 6.500.
Dog blev jeg i tvivl, da jeg fandt ud af jeg nok hellere vil op i et 46" og så bliver GT30 for dyrt. Det endte derfor i en helt anden boldgade da jeg kunne få UE46D5005 til 4.995, som jeg synes var en fin pris og fjernsynet var lækkert mht billede og design. Havde kæresten med som næsten kun går op i designet så hun synes også det var bedre med Samsung'en.

Efter jeg kom hjem med fjernsynet faldt jeg så over G30 modellen i 46" til 5.995 og kan se det har fået fine anmeldelser, og det virker til at billedkvaliteten på dette fjernsyn er bedre.
Dog er jeg mere til designet på Samsung'en og jeg kan se stikkene vender bagud på G30, er dette et problem for at hænge det op på væggen?

Mit spørgsmål er nu om jeg skal bytte D5005'eren til G30 (som er 1.000 kr dyrere) ud fra mine behov?

Begge fjernsyn kan ses her:

UE46D5005
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2710152/ ... 005&sort=4

TX-P46G30Y
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2722784/ ... ign-Priser

Håber i kan være behjælpelig med nogle inputs om begge fjernsyn

Pft

Klonk
Brugeravatar
Af edinger
Der er en milliard tråde om netop disse to skærme her i forummet.

Jeg kan dog godt allerede nu afsløre, at G30 – målt på billedkvalitet – vinder den dyst. Og endda med temmelig stor margin.

D5005 skal nok i virkeligheden snarere måle sig med den noget billigere U30. Og selv her ville mange nok, mig selv inklusive, foretrække Pana'en.

Hvad der dog passer til dit behov, er svært at svare på, når nu du ikke oplyser noget om dit forbrugsmønster.

- Gaming (PS3, XBOX m.v.)

- Blu-ray i mørkelagt stue

- Alm. tv-kiggeri

- Siddeposition m.v.
Af Klonk
@edinger
Jeg har Yousee fuldpakke og fjernsynet skal hovedsageligt bruges til at se fodbold i HD samt film og serier og alm. TV kiggeri.
Altså ingen gaming eller Blu-ray. Sidder vel ca. 3m fra skærmen.[/quote]
Brugeravatar
Af edinger
I så fald skulle der ikke være nogen grund til at overveje andre skærme end G30.

Som skrevet mange gange før, er G30 mere eller mindre alment anerkendt som den skærm på markedet med det bedste pris/kvalitets-ratio.

Så hvis billedkvalitet er den vigtigste parameter – look no further.

Og husk så i øvrigt at bruge indstillingerne fra testen her på siden for at få det bedste ud af skærmen.
Af Klonk
Mange tak for svar edinger.

Mht de bagudvendte stik, har du så nogle erfaringer med det?

Det kan selvfølgelig ikke hænge helt tæt til væggen, men hvor langt kommer vi ud? Og hvordan ser det ud?
Brugeravatar
Af edinger
Ikke rigtig.

Men min egen gamle svend af en skærm sidder et godt stykke ude fra væggen. Og også længere ude end din G30'er vil komme til. Men det har jeg nu aldrig tænkt over som et problem.

Jeg synes, det ser ganske fint ud.

Men nu går jeg også mere op i det, der er PÅ skærmen end, hvad der er rundt om (læs: rammen) ;)
Af Klonk
bikkelmoysen skrev:
Klonk skrev: Mht de bagudvendte stik, har du så nogle erfaringer med det?

Det kan selvfølgelig ikke hænge helt tæt til væggen, men hvor langt kommer vi ud? Og hvordan ser det ud?
Du kan evt. investere i nogle hdmi vinkler som denne http://www.amazon.com/HDMI-Right-Angle- ... B001K38Z2G
Så er problemet løst. :)
Perfekt, tak! Det hjælper da en del...