Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
Jeg er generelt fortaler for plasma, ejer selv et og har ejet en del af dem igennem tiden.

Plasma er ikke for alle. Og nej, det handler ikke altid om tilvænning. Købte et til mine forældre, men de kunne ikke lide billedet, kunne ikke lide refleksionerne i skærmen, kunne ikke lide summen fra den. Jeg endte med at købe dem et LG LD750N. Det er de meget glade for, selv om jeg synes, at billedet er forfærdeligt. Det er OK, for de skal se på tv'et og ikke jeg. Tv'et håndterer dog bevægelser imponerende godt, for et LCD tv.
Af DavidHimself
Peter Schrøder skrev:Dobbeltchek med Komplett at du kan få service hjemme, hvis tv'et går i stykker. De fleste leverandører har ikke megen sympati for produkter som er parallelimporterede.
Det er en Y model så den er nordisk, og derfor er der hjemme/prestige service med der - og det er jo Panasonic og ikke komplett der ordner den ekstra service! :)
Af zmol
Et spørgsmål om opsætning af TV, nu vi er i gang. Jeg ser kun DRs kanaler så jeg har fravalgt kabeltv

1. EDIT: Viceværten siger, at væggen kun er til kabel-TV, så har brug for en stueantenne? Kan det faktisk passe at jeg ikke kan trække DRs kanaler ud af kablerne?

2. Er det noget bøvl med en stueantenne? fx denne http://www.jaman.dk/product.asp?product=774
Bor inden for et grønt område ifht. DRs antennedækning (Århus, Marselis boulevard)
http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/20091020090909.htm

Fik Fullrate internet i går til 179
Stofa siger 171 internet + 103 for TV
Pis...
Af Peter Schrøder
zmol skrev: 1. EDIT: Viceværten siger, at væggen kun er til kabel-TV, så har brug for en stueantenne? Kan det faktisk passe at jeg ikke kan trække DRs kanaler ud af kablerne?

2. Er det noget bøvl med en stueantenne?
1: Prøv. Hvis du er heldig får alle beboere det samma signal. Men der er sandsynligvis et filter på. Du kan muligvis modtage nogle kanaler analogt, men det er ikke kønt...

2: Det kan godt fungere, når du bor i et område med god dækning. Det er dog ikke mange kanaler du får...
Af zmol
G30eren er bestilt :)

#Peter Schrøder
1 Du mener altså, at selvom jeg ville kune tage billedet ud af væggen (uden at betale) så ville jeg få et noget grimt billede?

2 Antallet af kanaler er underordnet, da jeg kun ser DR, DR2 og DR HD (kan ikke holde reklamer ud).

Et nyt spørgsmål så - hvilke kabler skal jeg bruge?
Jeg skal have et 1.4 hdmi kabel mellem TV og soundbar (når jeg køber den). Og så skal jeg have et HDMI-kabel mellem PC og TV.
--> Hvilket kabel skal man da købe? Her er eksempelvis et billigt et
http://www.av-connection.dk/?PGr=2899&ML=785
Hvad får jeg mere ved at købe et dyrere (jeg skal/kan som sagt ikke se 3D-TV)? Har i nogle konkrete forslag til god value? Afstanden langs loft og væg er 7½-8 m.
--> Har i nogle tricks til hvordan man kan føre sådan et kabel, så det skæmmer mindst muligt? Afstanden fra TV i luftlinje er vel knap 5 m, men det skal føres langs en væg og måske langs loftet over en slags gangareal for at nå min PC.

EDIT: jeg kan se jo mere jeg læser des dyrere bliver det... i hvert fald med den afstand på PC til TV.. er der nogen løsninger der ikke koster en formue?

Mange tak for hjælpen so far :)
Af Peter Schrøder
zmol skrev:G30eren er bestilt :)

#Peter Schrøder
1 Du mener altså, at selvom jeg ville kune tage billedet ud af væggen (uden at betale) så ville jeg få et noget grimt billede?

2 Antallet af kanaler er underordnet, da jeg kun ser DR, DR2 og DR HD (kan ikke holde reklamer ud).

Et nyt spørgsmål så - hvilke kabler skal jeg bruge?
Jeg skal have et 1.4 hdmi kabel mellem TV og soundbar (når jeg køber den). Og så skal jeg have et HDMI-kabel mellem PC og TV.
--> Hvilket kabel skal man da købe? Her er eksempelvis et billigt et
http://www.av-connection.dk/?PGr=2899&ML=785
Hvad får jeg mere ved at købe et dyrere (jeg skal/kan som sagt ikke se 3D-TV)? Har i nogle konkrete forslag til god value? Afstanden langs loft og væg er 7½-8 m.
--> Har i nogle tricks til hvordan man kan føre sådan et kabel, så det skæmmer mindst muligt? Afstanden fra TV i luftlinje er vel knap 5 m, men det skal føres langs en væg og måske langs loftet over en slags gangareal for at nå min PC.

EDIT: jeg kan se jo mere jeg læser des dyrere bliver det... i hvert fald med den afstand på PC til TV.. er der nogen løsninger der ikke koster en formue?
1: Det kommer som sagt an på om ejendommen behandles under ét, eller om de forskellige beboere har individuel tilslutning. Det ved du først når du har prøvet. Får du et digitalt signal ud, uden at betale, skal du nok ha' lidt lav cigarføring. Det kunne jo være at de var i stand til at lukke for det.
2: DR, DR2 og DR HD er "gratis" kanaler. Hvis du ikke kan trække den ud af vægstikket, kan du bruge en indendørsantenne. Det virker fint.
Analoge kanaler på en stor fladskærm er en skuffende affære.

Hvilket kabel du skal ha' til soundbar'en, véd du først når du har købt den. Nogle soundbarer bruger optisk kabel andre HDMI.
Du kan "sagtens" bruge et 10 meter HDMI kabel. Gåseøjnene fordi der er et vist tab på den afstand. Enten virker det eller også virker det ikke. Det afhænger også af, hvor megen indstråling af støj som evt. forstyrrer signalet på dets vej. Det kabel du har fundet ser fint ud.