Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle herinde.
Jeg har netop fået mig en playstation 3, og vil nu gerne have et tv, der passer godt dertil. Jeg har været ude i nogle butikker, hvor ekspedienternes hjælp ca. rakte til at fortælle mig, at der er forskel på priserne... Og min egen tv-kundskab er omtrent ligeså håbløs. Derfor kunne det være super fedt, hvis nogen af jer gad hjælpe. :)

Tv'et skal placeres ved min seng og afstanden mellem mit hoved og tv bliver derfor ca 2 meter. Jeg regner med at skulle spille Playstation og se film på det.
Jeg har kigget på de tv, der anbefales her på siden, men kunne kun finde tv, der er væsentligt større (40" som minimum - anbefalet til gaming).
Endvidere har jeg fået læst mig frem til, at der ved plasmaskærme er risiko for de her burn-ins ved lang brug med faste logoer (fx en healthbar i et skydespil, der kører i en hel dag), og jeg vil derfor foretrække et LCD.

Jeg har kigget efter tråde, der minder om min egen, men har ikke kunne finde noget helt tilsvarende hvad angår budget og størrelse, så jeg oprettede en selv. (Correct me, if I am wrong).

Mit budget er ca. 5000 kr., men det kan godt udvides, hvis der opstår et eller andet supertilbud :)
Af DavidHimself
46G30Y - det er et super tilbud på et super TV :)
jeg kan forstå at du foretrækker LCD/LED (no blame), men tænk over den alligevel ;)
Af MikkelSH
Tak for tippet! :)

Plasma kunne vel blive en mulighed, så må jeg bare passe lidt på det, og sørge for at spille nogle forskellige spil.
Havde dog forestillet mig en noget mindre skærm, da jeg forestiller mig at 46" er lige stort nok til 2 meters afstand - Eller er det bare mig, der ikke ved nok? :D
Af MikkelSH
Efter at have læst en hel masse herinde på siden er jeg blevet overtalt til at købe G30'eren. Jeg har desuden fået aftalt med min roomie, at vi rykker det ind i stuen, og bruger det der, samt at han betaler halvdelen, hvis jeg synes det ikke passer til for enden af min seng. Igen tak for tippet! :)