Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jobs
Jeg overvejer at købe en fladskærm til min, snart, 5-årige datters værelse, så jeg kan få råderetten over mit 63" fjernsyn tilbage. :)

Er der nogen der kan anbefale et sådant fjernsyn, til rimelige penge, og med en ordentlig TV tuner, og USB stik, så hun kan se film fra en USB stick, i skidtet?

Har forestillet mig noget i størrelsen 22"-26", der kan væghænges.
Brugeravatar
Af edinger
Der, hvor der konkurreres, er i segmentet fra 40 tommer og op. I de meget små størrelser er det nærmest hip som hap, hvad du køber. Teletubbies vil stå nogenlunde lige (u)skarpt på dem allesammen ;)
Af jobs
edinger skrev:Der, hvor der konkurreres, er i segmentet fra 40 tommer og op. I de meget små størrelser er det nærmest hip som hap, hvad du køber. Teletubbies vil stå nogenlunde lige (u)skarpt på dem allesammen ;)
Hehe, frygtede en sådan udmelding. Teletubbies er FORBUDT i fars hjem. Jeg ville miste forstanden, hvis jeg skulle have det stads kørende hele tiden.

Næh, jeg bliver straffet med samtlige Barbiefilm der findes, samt Toy story. Er dog ved at åbne podernes øjne for Shrek også.

Så må jeg vel bare finde et eller andet fjernsyn med indbygget DVD og klaske det op på væggen hos hende.
Af Yankee
Du får dog stadig VÆSENTLIGT bedre kvalitet i en 22-26" skærm ved at vælge en af de få mærkevaremodeller, der laves i de størrelser.

Denne skærm har jeg selv set i aktion et par gange og har været overrasket:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=628538

På de helt billige skærme (Prosonic, Dantax osv.) er byggekvaliteten dårlig, tv-tunerne og softwaren besværlig og ustabil og betragtningsvinklerne typisk noget snævrere end f.eks. Samsung.

Dog er det vist kun de billige mærker, der laver fjernsyn med DVD i. Det er der også store ulemper ved, men det er jo en smagssag :) God jagt!
Af jobs
Yankee skrev:Du får dog stadig VÆSENTLIGT bedre kvalitet i en 22-26" skærm ved at vælge en af de få mærkevaremodeller, der laves i de størrelser.

Denne skærm har jeg selv set i aktion et par gange og har været overrasket:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=628538

På de helt billige skærme (Prosonic, Dantax osv.) er byggekvaliteten dårlig, tv-tunerne og softwaren besværlig og ustabil og betragtningsvinklerne typisk noget snævrere end f.eks. Samsung.

Dog er det vist kun de billige mærker, der laver fjernsyn med DVD i. Det er der også store ulemper ved, men det er jo en smagssag :) God jagt!
Den ser faktisk rigtig interessant ud, da jeg i forvejen, har Samsung enheder med Anynet.

Så må jeg finde en lille ekstern afspiller der kan monteres ved skærmen.

takker for inputtet.