Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe mig. Jeg har et samsung ue40d8005 og en denon dra f107 forstærker, som jeg ikk kan få til at spille sammen. Min forstærker har ikk optisk som tv'et, så har købt en lindy digital converter til analog phono. Fra min forstærker køre jeg phono ind i dac, og optisk op i tv. Så lang så godt. :) Når jeg så sætter tv'et til at spille via anlægget, er lyden langt fra hvad jeg havde håbet på. Den er lav og meget uklar. Når man så skruer op på forstærkeren bliver det bare værre. :(( hva gør jeg galt?!
Pkehlet skrev:Hej alle.

Jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe mig. Jeg har et samsung ue40d8005 og en denon dra f107 forstærker, som jeg ikk kan få til at spille sammen. Min forstærker har ikk optisk som tv'et, så har købt en lindy digital converter til analog phono. Fra min forstærker køre jeg phono ind i dac, og optisk op i tv. Så lang så godt. :) Når jeg så sætter tv'et til at spille via anlægget, er lyden langt fra hvad jeg havde håbet på. Den er lav og meget uklar. Når man så skruer op på forstærkeren bliver det bare værre. :(( hva gør jeg galt?!
Niveauet skal gerne være omtrent det samme som på de andre indgange.
Lindy'en understøtter "uncompressed digital stereo audio input" så måske er du nødt til at sætte tv'et til stereo output.
Du har valgt toslink som input på Lindy'en, ikk'?
Af Pkehlet
Hej Peter..

Hvor henne i tv'et skal dette gøres? kan ikke rigtig finde det.. ;-)

Du har valgt toslink som input på Lindy'en, ikk'? - Kan man gøre andet?
Af Peter Schrøder
Pkehlet skrev:Hej Peter..

Hvor henne i tv'et skal dette gøres? kan ikke rigtig finde det.. ;-)

Du har valgt toslink som input på Lindy'en, ikk'? - Kan man gøre andet?
Jeg sidder ikke lige ved tv'et... Jeg mener at du skal ind i menuen, vælge højttalerikonet og skifte outputmode til Stereo. Jeg checker det lige når jeg kommer hjem.
Har Lindy'en ikke både en optisk og en coax indgang? Det mente jeg den havde og dermed (antagelig også en omskifter mellem dem). Hvis den kun har optisk, så glem lige dette O_O