Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Har altid haft DVB-T.
Men har opsagt mit Boxer pr. 29/2 2012 pga de høje priser for deres trofate kunder i forhold til nye kunder som de jo vil lokke til med rabatter.

Nu med DVB-T sker der jo en masse mht tunere.
Men hvordan ligger det med kabel-tv.

Hvad skal jeg være obs på hvis jeg skal købe nyt TV mht til DVB-C tuner og CI modul når vi snakker yousee?

Jeg vil jo gerne slippe for at have en boks stående.
Af DavidHimself
Kabel TV ændre sig ikke - har du et TV med dvb-c mpeg4 tuner, så er du kørende rent digitalt set :)
Af mbm
Fint tak for det.

Så lige et tillægsspørgsmål.

p.t. ligger alt mit fordeller oppe på loftet til værelser på 1.sal, samt der føres kabel ned til stuen og via en udtagssløjfe videre ned i kælderen som er sidste og yderste udtag på anlægget.

Kan dette vendes rundt ?

Hvis jeg nu skulle have kabel ind via kælderen.
Kan det så bare sluttes på mit nuværende kabeltræk, så det køre modsat altså så 1. udtag bliver i kælderen, 2. udtag i stuen og så op på loftet, hvor det så fordeles yderligere ud til værelser på 1. salen?
mbm skrev:Har altid haft DVB-T.
Men har opsagt mit Boxer pr. 29/2 2012 pga de høje priser for deres trofate kunder i forhold til nye kunder som de jo vil lokke til med rabatter.
Hvad skal jeg være obs på hvis jeg skal købe nyt TV mht til DVB-C tuner og CI modul når vi snakker yousee?
Du kommer til at spare vildt mange penge ved at skifte til Yousee kabeltv...[ironi slut]
Af mbm
Peter Schrøder skrev:
mbm skrev:Har altid haft DVB-T.
Du kommer til at spare vildt mange penge ved at skifte til Yousee kabeltv...[ironi slut]
Ironi ikke forstået..
Du må gerne uddybe. Er der noget jeg ikke er klar over?
Af mbm
Er her andre som kan uddybe måske?
Brugeravatar
Af edinger
DavidHimself skrev:Kabel TV ændre sig ikke - har du et TV med dvb-c mpeg4 tuner, så er du kørende rent digitalt set :)
En nok så vigtig forudsætning er dog, at du har mulighed for at modtage kabel-tv på adressen.

DVB-C tuneren gør det ikke alene.

Det bør du nok lige undersøge, så du ikke risikerer at få sort skærm.
Af ThomasT1976
mbm skrev:Er her andre som kan uddybe måske?
Yousee er på alle måder en af de dyreste signal-udbydere.
Af mbm
hhmm det forstår jeg ikke helt.
Det er selvfølgelig svært helt at sammenligne kanal pakkerne.
p.t. giver jeg 286kr/mdr hos boxer for boxer mini plus.
Kan så hoppe ned på en boxer mini film til 183kr/mdr.

Kan godt lide Yousees store udvalg i HD kanaler i deres grundpakke til 199kr/mdr.

Hvis jeg skal se på flere TV med boxer skal jeg købe yderligere kort og cam moduler. Dette er jo ikke nødvendigt hos Yousse. Samt mulighed for TV på PCére osv. helt gratis med Yousee.
Af M-Sniper
hej mbm

prisen du har til mini plus til 286 pr/md lyder da helt forkert...

de har kortafgift på 800 kr om året. = 66.6 pr mdr.
+ boxer plus til 119,- (kampagnepris)= 185.6 kr. pr mdr.

efter din beregning 286 - 66,6 = 220 kr pr mdr for boxer mini plus.. lyder da helt forkert.

du kan få deres boxer mix til. 209,- pr mdr.
og få langt flere kanaler en boxer mini.

ang yousee, så er der fordele med hd kanalerne og at de sender i hele huset. men det kræver jo at der er installeret kabel til kabel tv i huset.
er der ikke det er det jo en udgift som du skal betale. dyrt at få gravet kabel osv.

for at kunne se yousee tv via pc. kræver det bredbånd fra yousee, man kan ikke se yousee tv via pc. hvis man har en anden internet udbyder.
Af M-Sniper
Hej igen

Nu fandt jeg frem til din pris.

Boxer Mini Plus 119 kr./md. + dk4 19 kr./md. + TV 2 Sport 39 kr./md. + Boxer TV 2 Plus 45 kr./md. + 389 kr. i halvårlig kortafgift = 1.721 for 6 mdr. = 286,- pr mdr

denne pris må da være en joke da de har deres tv pakker der langt billigere og indeholder flere tv kanaler. (nok en pris de kun vil have folk kører i kampagne og derefter skifter til deres normale program pakke.)

boxer mix til 209 pr mdr. + kort afgift.
Boxer flex til 189,- pr mdr. så kan du vælge 8 kanaler helt efter eget valg. + kort afgift.
Af mbm
M-Sniper skrev:Hej igen

Nu fandt jeg frem til din pris.

Boxer Mini Plus 119 kr./md. + dk4 19 kr./md. + TV 2 Sport 39 kr./md. + Boxer TV 2 Plus 45 kr./md. + 389 kr. i halvårlig kortafgift = 1.721 for 6 mdr. = 286,- pr mdr

denne pris må da være en joke da de har deres tv pakker der langt billigere og indeholder flere tv kanaler. (nok en pris de kun vil have folk kører i kampagne og derefter skifter til deres normale program pakke.)

boxer mix til 209 pr mdr. + kort afgift.
Boxer flex til 189,- pr mdr. så kan du vælge 8 kanaler helt efter eget valg. + kort afgift.
Ja boxer priser er slet ikke billige... Så 199kr/mdr som yousee tager er jo helt på linje med Boxer.

Er ikke helt sikker på jeg forstår det med kabeltv træk i hele huset.. Skal det være noget specielt til kabeltv?
Se min beskrivelse af nuværende ledningstræk i 1. post.

Omkring indlægning af kabelTV kommer der snart tilbud hvor det bliver gratis. Så ja ellers koster det 3600kr hvilket jeg slet ikke ville give.
Af Peter Schrøder
mbm skrev:
Er ikke helt sikker på jeg forstår det med kabeltv træk i hele huset.. Skal det være noget specielt til kabeltv?

Omkring indlægning af kabelTV kommer der snart tilbud hvor det bliver gratis. Så ja ellers koster det 3600kr hvilket jeg slet ikke ville give.[/quote]

Du kan godt bruge ledningerne i dit nuværende ledningsnet til kabeltv.
Du skal nok vende et par fordelere og evt. montere en antenneforstærker.
Grunden til at jeg fnøs om kring prisen på kabeltv er, at jeg har Yousee mellempake + lidt extrakanaler + hd pakken og 2 tvillingkort. Det er dæleme ikke ret billigt...
Af mbm
Peter Schrøder skrev:
mbm skrev:

Omkring indlægning af kabelTV kommer der snart tilbud hvor det bliver gratis. Så ja ellers koster det 3600kr hvilket jeg slet ikke ville give.
Du kan godt bruge ledningerne i dit nuværende ledningsnet til kabeltv.
Du skal nok vende et par fordelere og evt. montere en antenneforstærker.
Grunden til at jeg fnøs om kring prisen på kabeltv er, at jeg har Yousee mellempake + lidt extrakanaler + hd pakken og 2 tvillingkort. Det er dæleme ikke ret billigt...[/quote]