Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsJ
Jeg har en Samsung BD8200N Blu Ray, hvor antennekablet er tilsluttet. Afspilleren er tilsluttet min receiver Harman Kardon AVR460 med et High Speed 1.4 HDMI kabel, og receiveren er tilsluttet mit Sony HX800 med et lignende kabel.
Problemet er, at jeg løbende har billedudfald, når jeg ser kabel-tv (YouSee). Jeg har prøvet flere forskellige 1.4 HDMI kabler med samme resultat. Det sjove er, at når så bruger et gammelt HDMI kabel, så kører det fint. Hvad kan der være galt med de gode og hurtigere kabler, som jeg vel skal bruge for at kunne se 3D osv.?
Af MadsJ
Det gælder i øvrigt også, når jeg ser blu ray, så det er ikke kun, når jeg ser tv, så fejlen ligger i hvert fald i hardwaren. Både receiver og Samsung-afspiller burde understøtte 1.4 HDMI, så jeg forstår det ikke helt (sidder nu og ser med det gamle kabel monteret).
Af Malcolm_Y
MadsJ skrev:Det gælder i øvrigt også, når jeg ser blu ray, så det er ikke kun, når jeg ser tv, så fejlen ligger i hvert fald i hardwaren. Både receiver og Samsung-afspiller burde understøtte 1.4 HDMI, så jeg forstår det ikke helt (sidder nu og ser med det gamle kabel monteret).
Prøv at kører antenne i TVet istedet og se om der udfald og evt kør med TOS LINK fra TV --> RECEIVER istedet det gør jeg.
Evt kunne det tyde på der muligvis er tændt for noget strøm spare halløj eller "auto-off" ting som registrere om udstyr er tænd evt. i din RECEIVER/TV/BLUERAY