Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har efterhånden fået rippet de fleste af mine dvder, så jeg vil gerne have adgang til filmsamlingen når jeg er hos kæresten. Alle filmene er rippet rent og ligger i isoer i 5GB-størrelsen.

Kærestens internetsnabel har en download på 2 mbit (gammelt Telmoreprodukt), men hun er villig til en større snabel. ;) Men hun går kun med til det, hvis jeg kan garantere, at det vil køre fornuftigt og uden hakken i stramingen. Min upload er 2mbit med mulighed for opgradering op til 8mbit (Fullrate) svjh fra sidst jeg tjekkede for et halvt år siden.

Hvor stor en upload skal jeg have for, at det kan køre fornuftigt? Jeg formoder, at hun skal have det samme i download, som jeg skal have i upload.

Vil det overhovedet kunne lade sig gøre uden hakken?

Fysisk set bor jeg på Nørrebro (Kbh) og hun i Valby, så der burde ikke være nogle træge hubs undervejs.
Af Omfufu
Jeg tvivler på det vil køre fornuftigt med mindre i er klar på at betale en mindre formue for din upload, og hendes download.

Jeg vil anbefale dig at købe en usb disk på 1tb, der kan ligge en del film på den, og tage den med til hende istedet.

Sådan en disk kan fås for omkring 500.-, og er klart den nemmeste løsning.

Skal du streame film over internettet fra din server vil jeg mene at min 10/10mbit for det køre fornuftigt.
Af Jodle
Omfufu skrev:Sådan en disk kan fås for omkring 500.-, og er klart den nemmeste løsning.
Nemlig.
Skal du streame film over internettet fra din server vil jeg mene at min 10/10mbit for det køre fornuftigt.
Du har ret. Jeg søgte lidt på det og fandt, at en DVD har en bitrate på en lille sjat over de 10mbit + 1mbit til overhead. Jeg mente ellers, at den lå omkring de 5-6mbit. Så en 10/10 snabel er næppe nok, da det også vil være en fordel med en buffer.

Nå. Det er nok muligt om 5-6 år. :)