Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LowDog
Min PC er sat til mit nuværende fjernsyn og det er den jeg bruger som skærm. Derudover streamer jeg alle mine film fra nettet i DVD kvalitet. Den skal også bruges til PS3. Ser intet sport og har ikke engang antenne lige pt, har kun sputnik via nettet. Dog får jeg enten fiber eller kabel på et tidspunkt. Men ser generelt ikke meget TV da jeg mest ser amerikanske shows over nettet.

Idag bruger jeg min 42" Panasonic PX80 og har været rigtig glad for den, og selvom det er plasma og den har været brugt til meget PC brug har den aldrig haft nogen burnin (andet end lidt som er forsvundet igen). Men ved ikke om jeg bare har været heldig ??

Den er dog blevet lidt for lille til min nye lejlighed. Jeg sidder ca. 2.5-3m fra TVet.

Jeg er i tvivl om jeg skal vælge plasma eller led til mit brug, da alle skriver at plasma har risiko for burn in, men har som sagt aldrig haft noget, men gider heller ikke tage nogen chancer.

Lyd i Tvet er også ligemeget da det er sat til mit anlæg.

3D er også fuldstændigt ligemeget.

Prisleje helst omkring 8-10k men kan godt finde 12k frem hvis det hjælper meget:-)
Af LowDog
Var inde i Sony Center idag og se KDL-55NX723, synes det er et rigtigt lækkert design. Billedet skal jeg lige kigge lidt nærmere på, men som skrevet så er mine "kilder" ikke de bedste så det behøver ikke være ultra skarpt. Dog ved jeg ikke hvor meget brug jeg får af alufoden med højttalere da jeg kører lyden gennem mit eget anlæg? Men den er meget og PS3 til 550kr lokker også da min gamle godt kunne trænge til en udskiftning.

Nu koster TVet jo så bare 14000 + 550 til Ps3, så det er lidt over budget, har godt nok pengene, men ville helst ikke bruge så meget.

Er der nogen som har en ide til andet eller er det her god bang for the buck ??