Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg er på udkig efter nyt tv til mit soveværelse, men jeg er tvivl om hvorvidt vi skal have 26" eller 32"?
Der er ca. 2 meter til væggen fra sengen?
Hvad er jeres erfaringer?
Tak på forhånd:)
Af JonesDK
Kan da godt se på det hele at mit tv i soveværelset er for stor :D vi har en 40"

Men vil anbefale dig en 32" så, hvis det står mellem 26" og 32"
Af steffenj
Ville gå efter 32 eller 40 hvis du har pladsen. Helt sikkert der du får mest for pengene Iforhold til 26"
Har selv 40" og der er typisk 2,5-4 meter til
Skærmen i soveværelset. Har selv 2,5. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige en notits: der kommer altså pænt meget lys ud af sådan en 40" fætter når ungerne kommer rendende og vil se tegnefilm om morgenen... Jeg ville gerne haft mit i 32" men den model blev kun lavet fra 40". Jeg ved ikke om trådstarter har samme udsigter til at blive afkrævet morgentegnefilm, men nu er advarslen givet videre. Til film i mere vågne øjeblikke er 40" helt fint :)
Af allo
hvis tv skal fungere som 'baggrunds-underholdning' så kan du lige så godt gå efter 32" - alt andet er for stort og for belastende og alt mindre end 32" er for småt og for provokerende...

jeg gik fra 32" CTR til 32" LCD - rå dyrker lukses :-)

har prøvet mig frem med både 42 og 40" og kunne hverken se eller falde i søvn til dem :-D - 32" er lige i øjet hvis du spørge mig ;-) - har også de små 2,5m fra væggen til sengen
Af steffenj
Torben Rasmussen skrev:Lige en notits: der kommer altså pænt meget lys ud af sådan en 40" fætter når ungerne kommer rendende og vil se tegnefilm om morgenen... Jeg ville gerne haft mit i 32" men den model blev kun lavet fra 40". Jeg ved ikke om trådstarter har samme udsigter til at blive afkrævet morgentegnefilm, men nu er advarslen givet videre. Til film i mere vågne øjeblikke er 40" helt fint :)
Ja så langt havde jeg så ikke lige tænkt, men ret åbenlyst vis det er tilfældet. Er det dog ikke hos mig endnu. :o