Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
I mit 32" sony LCD 32V4500 er der et slot i siden lidt større end et kreditkort.

hvad kan jeg bruge det til?

Evt. til at tage TV2?

Eller skal jeg som antenne bruger have en boxer boks og dermed endnu en 220 volt dims?
Brugeravatar
Af MigSelv
Det er et slot til betalings tv ( kort og modul ), men om få dage skiftes sendesignal. Dit tv er "kun" udstyret med mpeg2, og vil derfor ikke kunne modtage noget som helst ( hverken Boxer eller "free to air" signaler DR osv. )
Dit udstyr skal være mpeg4 standard, samt dvb-t2, hvis Boxers HD kanaler skal kunne ses.
Hvis vi snakker DR's kanaludbud, kan du nøjes med mpeg4 udstyr.
En boks skal altså erhverves, hvis dit gamle tv beholdes.
Af koden
nahh.. den har nu mpeg 4.

Hvis jeg har ret i det kan jeg så købe et kort og stikke i det der slot?
Brugeravatar
Af MigSelv
Sorry, det ser jeg nu i anden test, det materiale jeg kiggede på i går sagde noget andet.
Men det "løser" problemet med DR ( free to air ), men giver ikke HD kanalerne hos Boxer.
Af koden
Er tv2 en HD kanal?
Det er jo kun tv2 der forsvinder her den 11...eller???

kan man få et boxerkort og smide i slottet og se tv2.
Af steffenj
Via mpeg4 kan du se alle boxer + alle free to air kanaler til og med 1 april. Så kan du ikke modtage dr hd og TV2 hd resten forbliver mpeg4 ihvertfald indtil videre. :) så du kan gost købe boxers TV2 start pakke med TV2 + ca modul
Af koden
Ok.. tak..

Så det er ikke kun TV2 der forsvinder... det er også DR HD.

tv2 kunne jeg undvære men ikke DR HD.

D.v.s.

TV2 forsvinder fra min skærm nu og DR HD senere (eller samtidigt 1/4?), medmindre jeg køber et CA modul med boxer kort og stikker ind i det ledige slot?

Men jeg får så et problem på min imac med eyetv... den skal så også have et eller andet..
Eller kan man sætte en boxer boks først på antenne kabel før det fordeles?
Af steffenj
ja, DR HD forsvinder d. første april med dit nuværende tv. Der skifter boxer deres HD signal over til DVB-T2. Hvilket dækker hele 2 kanaler DR HD og TV2 HD. Kan dog indhentes via en DVB-T2 boks. Husk at boxer køre kampagner med Boxer mini49 med en boks til 1,- hvor du binder dig i 6 mdr og betaler noget der ligner 700 med udstyret.

Det er det samme der er gældene for dit eye tv på din imac. Den kan ikke hente betalings tv så der er tv2 udelukket og DR HD forsvinder d. 1/4-2012
Af koden
Nå... jeg har alle kanaler i dag som jeg havde i går undtagen tv2.
savner det ikke....meeennn...

Så til det praktiske... for at se tv2 skal jeg have et boxer plast kort og en flad dims at sætte plast kort i.

Den flade dims stikker jeg så ind i det indbyggede slot i tv.

Hvad vil hele den operation koste mig og er det kun boxer der kan hjælpe mig der?
Af steffenj
Hvis du kun er intresseret i at se TV2 har de en start pakke der koster 299,- i elgiganten. Det er for det første års TV2 + CA modul. Efter det første år koster TV2 19,- pr måned + 199,- i kort afgift pr år.

Det er først til april der er ændringer med DR HD :o)
Af koden
Tak.. det er det jeg bare skal have...

boxer har selv et tilbud til bare 200 kr. men det er måske så uden CA modul?