Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg siddet og læst masser af tråde omkring Samsung D8005 (LED)igennem idet at jeg seriøst overvejer at købe dette TV. En ting som dog bekymre mig noget er at i stort set alle tråde er der nogen som kritiserer dette TV, hvilket man jo ikke lige forventer når man skal give 15000 kr for et fjernsyn. Hvis ikke at det er indstillingerne som der er problemet så er det billedstøj eller buzzing eller.....

Derfor er mit spørgsmål om der er nogen herinde som har gode erfaringer med Samsung D8005 (LED)?

Hvad vil i i øvrigt anbefale i størrelse af Tv'et 46" eller 55"? (Jeg sidder ca. 3,5 meter fra fjernsynet og skal bruge det til film og sport (fodbold:-))).
Brugeravatar
Af edinger
Ingen skærm – eller teknologi – er perfekt.

Eller som jeg skrev i en anden tråd...

edinger skrev:Skåret ud i pap:

LCD med Edge-LED backlight:

+ knald på farverne, god i dagslys
÷ clouding, ujævn kantbelysning, slør, betragtningsvinkel, input lag

LCD med full array LED backlight:

+ knald på farverne, dyb sort, god i dagslys
÷ glorier, banding

Plasma:

+ Naturlige farver, dyb sort
÷ refleksioner, buzz, blæser-støj, banding, fluctuating blacks

Pick your poison ;)
Men for nu at svare på dit spørgsmål, så ville jeg vælge PSxxD8005 eller VT30 :)
Af PhDream
Nu skal man være opmærksom på hvad man læser; der er ingen buzz på LED modellen af D8005. Det kan der være på plasma udgaven.

Man skal heller ikke stirre sig blind på de mangler, et tv har, for det har alle tv. Hvis man vil have et tv uden fejl, så skal man ikke købe tv. Dette gælder i øvrigt for al elektronik - hvis det ikke har en decideret fejl, har det en mangel. Det med at tv'et koster 15.000 betyder intet. Der findes tv til 100.000, som også har mangler, bl.a. Sharps nye og verdens bedste tv (hvilket selvf. kan diskuteres), Elite. Den har "naturlige" mangler, som LED teknologien bringer med sig, bl.a. begrænsede betragtningsvinkler.
Af lnielsen
Tak for jeres svar. Jeg ved selvfølelig at man ikke kan få et TV uden mangler og det var hellere ikke min intention at komme op på det niveau (det er umuligt).

Stadigvæk tænker jeg at der da må være nogen derude som har gode erfaringer med D8005 LED? Ellers er det da ret skræmmende...

Har I i øvrigt nogen holdning til størrelsen, 46" eller 55"?
Af Mysen
Har du læst testen herinde? Det kan i høj grad tages som en god erfaring, for den fik en topanbefaling award.
Den har bleeding som det største minus, men det er langt fra sikkert, at det er noget, der ville være uacceptabelt for dig.

Brugeren "Peter Scrøder" har vist også en 55" D8005, som han er glad for. Du kan gennemgå nogle af hans indlæg, hvor han omtaler sit tv, eller du kan måske endda sende en PM.
Af rassol
lnielsen skrev:Tak for jeres svar. Jeg ved selvfølelig at man ikke kan få et TV uden mangler og det var hellere ikke min intention at komme op på det niveau (det er umuligt).

Stadigvæk tænker jeg at der da må være nogen derude som har gode erfaringer med D8005 LED? Ellers er det da ret skræmmende...

Har I i øvrigt nogen holdning til størrelsen, 46" eller 55"?
Har haft et 7005 som er næsten identisk med 8005 både funktionsmæssigt og billedemæssigt.

Gode ting
- Super tynd ramme
- Fantastisk godt billede (især HD)
- Ingen støj eller buzz (!plasma)
- SmartTV afspiller mange filformater sammenligne med andre mærker
- SmartTV har masser features

Dårlige ting
- SmartTV er utrolig langsomt (men det gælder de fleste)
- Billedet hakker/stutter, og der er fejl i afspiling af visse filer
- Tydelig bleeding

Jeg har returneret mit på grund af ovennævnte dårlige ting omkring billedet. Se evt mere info her: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... sc&start=0
Af Sir Peter
Rassol <<

Er det generelt at billedet hakker eller er det kun ved bestemte medier??
og kan du huske hvilke filer der er fejl ved?

havde nemlig planer om at købe dette tv og bruge det med en MacMini med Plex som mediecenter og afspille MKV filer.

Men hvis det er den slags som den hakker på, vil jeg da overvejer et andet TV
rassol skrev:
lnielsen skrev: - Billedet hakker/stutter, og der er fejl i afspiling af visse filer
Af rassol
Sir Peter skrev:Rassol <<

Er det generelt at billedet hakker eller er det kun ved bestemte medier??
og kan du huske hvilke filer der er fejl ved?

havde nemlig planer om at købe dette tv og bruge det med en MacMini med Plex som mediecenter og afspille MKV filer.

Men hvis det er den slags som den hakker på, vil jeg da overvejer et andet TV
rassol skrev:
lnielsen skrev: - Billedet hakker/stutter, og der er fejl i afspiling af visse filer
Det er præcis med mkv filer der er bug:):)

Se here: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... 092#154092
Af PhDream
Igen: man skal være opmærksom på, hvad det egentlig er, der står. Tv'et har problemer med afspilning af filer via intern processor, dvs. via USB eller DLNA.

Disse problemer vil ikke være til stede, hvis man bruger en ekstern afspiller, såsom en PS3 eller WDTV eller en anden medieafspiller, inkl. din MacMini, så længe du kan indstille softwaren til at outputte i 24p.
Af Chaui
Min UE46D8005 er et at mine bedste elektronik køb nogensinde. de 15.000kr jeg gav for den var godt givet ud. billedet er perfekt, 3D'en er bedre end alt andet jeg har prøvet. DLNA funktionerne er gode, streaming af MKV filer og 3D mkv filer fungere perfekt. musik, billeder etc.

eneste problem jeg har oplevet var at harddisken skulle formateres lige pludselig, den jeg bruger til pvr funktion.

så køb du endelig den skærm, den koster jo heller ikke mange håndørere mere. 10.000 for 46".
Af leff
10.000kr? Hvor? Jeg vil nemlig gerne ha den ;)
Var ude i Elgigantos og se den, hvor jeg ikke syntes der var nogen fejl. Men efter at ha læst om clunding herinde, kunne jeg pludselig se det, hvis man stod lidt fra siden, men tror ik det kommer til at ireterre mig.
Af Chaui
så bare Elgiganten har haft den til 10.000kr, ved ikke om det stadig gælder, og så hørte jeg et andet sted, kan dog ikke huske hvor, hvor de havde den til 11.000kr.

Jeg er ret sikker på det med clouding mest er for de helt kræsne folk. og dem vil der selvfølgelig være mange af herinde. har ikke rigtigt selv lagt mærke til noget på min skærm endnu.