Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hurrij
Hej

jeg skal have et tv til værelset. Jeg har ca. 3 meter fra der hvor hovdet ligger i sengen til selve væggen. Derfor mener jeg det giver en rigtig fed biograf effekt med et tv på 50" uden at bliver for stort, men må nok heller ikke være større :D

Komplett har dette TV til 4500 kr. og kan ikke finde et alternativt der er bedre (udover panasonic) men designet på samsung er federe og jeg er ikke fanatiker med billedet.

Men kan det betale sig at vente til januar, her tænker jeg på om vi kommer til at se nogle bedre tilbud eller lignede?

og så lige det med plasma. Jeg skal have sat computeren til, men er lidt bange for det der med den brænder billedet af menuen fast eller ligende. hvor meget skal man ligge i det?
Af Dulli
Jeg har selv overvejet dette TV kraftigt.

Jeg vælger dog den større model (D550/D555) . Men køber først til efter nytår, for at se om det evt kommer på tilbud.

Grunden til jeg ikke vælger D535, er fordi det ikke har optisk lydugang, hvilket jeg mener er væsentligt, eftersom jeg lige har købt en samsung hjemmebio :)
Af rumlepraasen
Jeg bringer lige en gammel tråd på bane igen...

Ved Samsung tv'et, har jeg mulighed for, på nogen måde at få enten optisk eller coax lyd ud fra tv'et. så det kan sættes til mit Z5500?
Af hkknudsen
Hvis ikke der er stik til det bliver det nok svært :(

Er der ikke analog ind på de logitech ? Hvis ikke der er analog ud af samsung må du kunne nappe det fra scart-stikket med en lille adapter.

Hvis der er audio-return-channel på samsung kan du vel også bruge sådan en her, men virker som en (for) dyr løsning:

http://www.av-cables.dk/lydkabler/optis ... 81_da.html
Af rumlepraasen
Okay, så længe jeg bare kan få lyden ud i Z5500.

Men lydniveauet skal jeg jo bare styre via Z5500...