Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Joaquin
Hej fp.dk

Har kigget lidt rundt på nettet efter et tv i en størrelse omkring 46-47"
Tv'et skal være Full-HD, min. 100hz og meget gerne LED.
Prisklassen er lige omkring 5000.
Så stødte jeg på dette LG: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=64 ... 3EEB25CF18

Dette ligner helt klart det bedste tv i prisklassen, men er der nogle som har erfaringer med dette?
Gerne fordele og ulemper?
Og evt. et bedre til ca. samme pris?

Håber nogle kan hjælpe

- Joaquin
Brugeravatar
Af edinger
Fremfor at håbe på, at det er et godt tv, du allerede har fundet dig, vil jeg anbefale, at du søger efter er godt tv til 5.000.

Prøv søgefunktionen. Der er utallige tråde om emnet ;)

I prisklassen får du klart mest billedkvalitet for pengene ved at vælge plasma. Den sædvanlige, kedelige anbefaling, Panasonic G30, holder stadig.

Så afhængig af brug – blu-ray, PS3, alm. tv-kiggeri – vil dét være anbefalingen herfra.

Først skal du dog nok lige gøre op med dig selv, om det i virkeligheden er det mest korrekte billede, du er ude efter, eller om du, som mange andre, snarere er på udkig efter noget med knald på farverne og masser af WOW-effekt.

Mere herom i denne tråd: Link
Af Joaquin
Panasonic G30 er bare et tv i en helt anden prisklasse. Det billigste jeg lige kunne finde var 7000, hvilket ikke lige er det jeg søger.

Men jeg har allerede surfet rundt både på dette forum og på nettet. Dette tv virker som det bedste rent spec mæssigt i prisklassen. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.
Ville mest gerne høre om nogle havde erfaringer med denne skærm, så man kunne sammenligne i forhold til andre.

Men det skal jeg bruge den mest til er alm. tv-kiggeri og PS3. Men ellers tak for hjælpen :-)
Brugeravatar
Af edinger
Beklager, hvis jeg var lidt (for) hurtig på aftrækkeren. Jeg vil dog fortsat anbefale, at du søger efter "bedste skærm (= billedkvalitet?) til 5.000 kr.", og her skulle jeg da huske meget forkert, hvis ikke der er en del tråde, du kan lade dig inspirere af.
Af Joaquin
Er der virkelig ingen som ejer denne LG model?
Har kigget lidt rundt på siden, men det ligner ikke, at der er noget tv i den størrelse og prisklasse. Så håber lidt nogen kunne skrive lidt om denne model?