Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg oplever noget underligt på mit Samsung PS64d8005. Når jeg afspiller video i 1080p60 så er det som om gamma'en skifter ind imellem. Gerne i et kort sekund. Det sker specielt i mørke scener (eller man lægger i hvert falde mærke til det mest der) Sort bliver mælket.

Jeg oplever ikke dette ved stillbilleder i 1080p60, eller når jeg afspiller video i 1080p24/50.

Er der andre der oplever dette, eller har en løsning? Jeg kører med seneste firmware (Problemet har eksisteret længe, også med tidligere firmware)

Det er rigtigt belastende at se tv på den måde.

Venligst
Peter

ps kører hverken med dynamisk kontrast eller andet gejl.
Af PeterD
Og det er derfor du i stedet for Samsung skulle have valgt Panasonic :D

Spøj til side- og Godt Nytår ;)

On topic: Det er ret skidt, men er der ikke reklamationsret på 2 år fra forhandlerens side ved sådanne problemer....? O-O
Af PhDream
Folk har prøvet ALT for at få problemerne rettet; skiftet samtlige dele ud på tv'et, fået nyt tv, installeret nyt FW, virkelig alt. Intet hjælper, desværre.

Man skal lære at leve med det. Der er trods alt andre tv, fra bl.a. Panasonic, der har andre - og i nogle tilfælde - værre problemer.
Af Rasmusdc
har samme issues med min D5005 46" (men var billig)

Det er faktisk næsten i alle typer afspilning, den laver lige kort sådan en opskruning af brightness og ned igen.

skyldte skylden på alt det dynamiske kontrast som man ikke kan slå fra, og en af de ting i samsung der er lidt træls, men ingen af mine andre tv har det.

Jeg er begyndt at ligge mærke til det, men lige nu irritere det mig ikke, og efter jeg har et tv uden nogen form for buzzing pixelfejl eller andet, så vil jeg være meget ked af at skifte det. (har også været heldig at jeg næsten ikke har clouding, det var rigtigt slemt på mit d8005 i soveværelset)

Gætter på det er en softwarefejl (HÅBER) så må bare firmware opdatere og håbe det forsvinder en dag.
Af pekr
Tak for svarene. Det er tydeligt at det er ganske udbredt problem. Så skulle man jo have haft købt Panasonic ;-)

Jeg har taget fat i forhandleren. Så må vi se hvad de siger. Jeg har en buzz free skærm, så på det område er jeg glad for den.
Af Tsunami85
pekr skrev:Tak for svarene. Det er tydeligt at det er ganske udbredt problem. Så skulle man jo have haft købt Panasonic ;-)

Jeg har taget fat i forhandleren. Så må vi se hvad de siger. Jeg har en buzz free skærm, så på det område er jeg glad for den.
Hej pekr,

Giver du en opfølgning på hændelserne? :)