Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Insany
Kære flatpanels brugere.

Jeg har 3 harddiske med rips af mine bluray film, dvd'er og cd'er. Jeg afspiller dem uden problem med en WD TV LIVE medieafspiller, men er nu blevet træt af at junglere rundt med 3 usb stik og 2 usb indgange!

Jeg vil derfor høre jer af hvilken NAS enhed I vil foreslå, der til en fornuftig pris kan afspille fra 3 harddiske, tilsluttede med usb?

Ser frem til at høre fra jer!
Mvh Asger
Af hackmann
Og hvorfor junglere du med all de USB stik? Køb dig en lille 3/4-ports USB hub!

Jeg vil ikke anbefale at du bruger en NAS som kombinere dine eksterne USB diske. Du har ikke nogen redundans og diske har kort levetid. Udover der er noget rod med alle de bokse og ledninger -- low wife acceptance factor ;-). Hvis du vil gå NAS vejen så køb en 4+bay og brug interne diske i RAID5. Og regn med du skal købe mindst 3/4 nye diske alle i samme størrelse (2TB).

Til TV streaming er de billig med ARM processor og kun 256Mb RAM hurtige nok (20-30Mb/s). Hvis du også vil bruge den til andre ting så overvej en lidt dyre model med Intel processor og 1G RAM meget hurtigere (100Mb/s)
http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-charts/
Af Insany
hackmann:

Så vidt jeg er orienteret så kan man ikke bruge en USB hub på et WD TV LIVE mediacenter?
Det var hvert fald den besked jeg fik da jeg sidste gang forsøgte at løse netop dette problem.

/ Asger :)