Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wikiwin
Hey allesammen.

Jeg overvejer noget i prisklassen 3-5k(til Blu-ray/film/pc-tilkobling), men kan læse der stadig anbefales ca. det samme trods udsalg.

Er udsalgs-tv'ene (dem listet herinde og alle de andre) virkelig så dårlige at det stadig er de samme tv man bør købe som altid?

Jeg havde håbet på Panasonic U30/G30 kom på udsalg, men det skete ikke, og havde helst købt et G30 i 40+ størrelse (pga billedkvali og USB) men det er sgu en tand for dyrt til en "ikke-entusiast". Og ved ikke om U30 er "godt nok" til mig :)

Hvad er jeres mening - er udsalget på TV helt u-nævnværdigt?

(og tror i der kommer andre tv på januar-udsalg, eller holder de normalt på de samme TV udsalget igennem?)

Tak for et fedt forum
Brugeravatar
Af edinger
Om U30 er tilstrækkelig til dig, afhænger naturligvis af, hvad du kommer fra.

Hvis du er vant til en CRT-skærm eller en ældre, billig LCD-skærm, vil du sikkert være ganske tilfreds med U30.

Hvis du vil have noget billigere, kunne du overveje C3. Forskellen i pris er dog så ubetydelig, at det næsten vil være synd at skulle indgå dét kompromis.
Af PeterD
Pana G30 falder sikkeret meeeget langsomt i pris. Nøjagtig som forgængeren G20 som vel aldrig rigtig for alvor kom på udsalg..

Mener førprisen var 6300 kr. og de sidste blev solgt for en ca. 5700 kr, ¨så der var ikke det vildeste at hente på skærmen når den udgår..

Tror roligt du kan satse på et U30 som ikke skuffer mht. billedkvalitet, men selvfølgelig ER G30 lige den tand bedre mht. indstillingsmuligheder..

Men ja, måske lidt underligt/ærgeligt at prishoppet er så højt fra C3/U30 og så til G30, men igen top-top-top kvalitet koster jo mere end top-top kvalitet.
PS. Kunne være fikst hvis G30 prisen var 5500kr. (drømmeverden/paralellimport??)
Af PhDream
U30 var på tilbud hos Komplett i lang tid op til juleferien. 4699 kr. for en 50". Ville selv have købt det, hvis jeg havde været på udkig efter nyt tv.
Af Wikiwin
Nå ser umiddelbart ud til at the usual og januarudsalg kan forenes lidt - jeg har lige set 42GT30Y til 5.999 kr....
Det er en ret god pris hvis jeg har forstået rigtigt right?

Jeg havde håbet på at G30Y ville være til at finde på tilbud så man måske kunne få den i en større model end jeg kan med GT30Y, men for de samme/færre penge.
Af Wikiwin
Forresten: Jeg ved at G30 har bagudvendte stik, har GT30 også det? Kan ikke lige finde det...
Af LIMO
Wikiwin skrev:Forresten: Jeg ved at G30 har bagudvendte stik, har GT30 også det? Kan ikke lige finde det...
Jeg var tæt på at købe G30 men faldt heldigvis over tilbuddet på GT30 i Bilka midt i december.
Stik bagpå GT30 vender til siden og nedad og jeg synes designet på GT30 er væsentlig pænere og slankere end G30. Samtidig er der 3D (som jeg så ikke bruger - endnu) men alt i alt rigeligt de ekstra 500 kroner værd, der var og måske stadig er i forskel på de to modeller.
Af Wikiwin
Hvad så med størrelsen, er du tilfreds med 42 tommer? Synes alle siger "større større større"... Er bange for man kommer til at fortryde at det er for småt?
Af Chaui
afhænger jo lidt af hvor meget plads du har. hos mig, sidder godt 3 meter fra skærmen er en 46" passende, det skal dog heller ikke være mindre. så en 42" vil nok passe fint til en lille stue eller et værelse.
Af LIMO
Wikiwin skrev:Hvad så med størrelsen, er du tilfreds med 42 tommer? Synes alle siger "større større større"... Er bange for man kommer til at fortryde at det er for småt?
Gik fra starten af efter en 42 tommer, så det har ikke været et issue for mig. Vi har en mindre stue og har været vant til en 32 tommer LCD i 6 år. Så virker 42 tommer som en anden verden i forhold til og vi sidder i en afstand af ca 275 cm.
Men når det så er sagt, så kan jeg godt følge dem der siger at man skal vælge en god størrelse, når nu man alligevel skal handle. Billedkvaliteten er i dag så god, at rigtig mange skærme kan tåle at vise de store formater. Ikke mindst GT30Y..... ;).
Af maskus
Wikiwin skrev:Nå ser umiddelbart ud til at the usual og januarudsalg kan forenes lidt - jeg har lige set 42GT30Y til 5.999 kr....
Det er en ret god pris hvis jeg har forstået rigtigt right?

Jeg havde håbet på at G30Y ville være til at finde på tilbud så man måske kunne få den i en større model end jeg kan med GT30Y, men for de samme/færre penge.
Hvor kan man få GT30 til 5.999,- jeg er interesseret...
Af Wikiwin
Ja, er det der er problemet, alle sige bigger is better :/ Og den største forskel på G30 og GT30 er vel 3D - og 3D er vel ikke noget værd uden en stor skærm....
Jeg er i syv sind!

Jeg har dog bestilt det, så må jeg benytte mig af mine 14 dages returret hvis det skuffer eller jeg finder andet :)

Det er Bilka der har sat det 500 kroner ekstra ned - så det står til 5999 :)
Af Wikiwin
Okay, det ser ud til de har rettet det tilbage til 6.499, ved ikke om det har været en fejl - så er jeg da glad for at jeg valgte at bestille med det samme og så beslutte mig senere :)

Jeg har kvittering per mail og det hele, jeg ville vedhæfte et billede hvis jeg vidste hvordan :)