Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmussen.jonas
Kære medbrugere,
Jeg søger gode råd ang. valg af mediecenter.
Efter mange timers læsning på nettet, er der to
produkter der gentagende gange bliver nævnt:

- Boxee Box
- WD TV Live

Problemet er at jeg ikke ser de store forskelle på to bokse,
men der tager jeg måske fejl? Den eneste umiddelbart er
boxee's online app-sektion, men da vi bor i det krypterede DK,
får man ikke meget ud af disse. Derudover kan Boxee Box'en
afspille væsentlig flere fil-formater. Prismæssigt er boxee dyrest,
det er dog ikke en begrænsning.

Samtlige anmeldelser af de to produkter går tilbage fra 2010,
hvorfor jeg godt kunne tænke mig en mere opdateret review.

Har I erfaringer med ét eller begge produkter, eller på anden
måde har pro's&con's er jeg meget lydhør.

På forhånd tak!

Jonas.
Af Nicklas A
Jeg har en boxee box.
Og er super glad for den, har haft den siden marts april og er super glad for den.
Der er ikke det den ikke har kunne afspille og har aldrig fejlet.
Bruger også radioen i den osv.
Den er også super nem at have med at gøre, man sætter den bare til HDMI til ens tv og så enten over det trådløse eller en ekstern hdd på den via usb.
Meget enkel.
Jeg har lagt alle mine bluray film ned på en disk for så at afspille den via boxee box, da jeg så har mulighed via boxee box og gøre skærmbilledet så stort at det fylder hele skærmen, hvilket jeg virkelig godt kan lide.

Men jeg kender så ikke til de andre produkter, men kan i hvert fald sige god for boxee box :)
Af davidp1000
Jeg har også en Boxee, og jeg elsker den. Og ud over de ting niklas skriver, kan man nævne den superfede remote der er med.
Det eneste minus, efter min mening er, at den henter covers fra nettet og det kan derfor gå lidt langsomt med opdateringen når man har mange film.

God jagt
:)
Af Nicklas A
Synes kun det er første gang den skal læse HDD ind så går det lidt langsomt, ellers ikke..
Men ja remoten er lækker og har du en smartphone kan du også hente remote til den :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er lidt i den modsatte grøft: Jeg synes remoten er den største forhindring for køb af Boxee. Da den kører på RF, så kan man ikke benytte en universalfjernbetjening til den. Det er naturligvis kun et problem for de der har noget imod at have flere fjernbetjeninger liggende, men personligt køber jeg aldrig noget, som ikke kan programmeres ind i min Lintronic-boks. Ja, jeg ved, at man kan få en USB-adapter, som gør det muligt at styre nogle ting, men den kan ikke tænde boksen.