Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pyndk
Meget uheldig :S
Kunne også være en mulighed den sorte ramme på 7005 passer bare bedre ind i hjemmet end den i Alu :p
Af NeoFly
Halløj der

Nu står jeg også over for og skal købe nyt tv, og har ja altid købt mit hifi i expert Grenaa (Djursland) altid og aldrig været noget (bortset fra mit sidste 50" plasma Panasonic TH-50PZ70, hvor begge HDMI døde 2 gange anden gang udenfor garanti")
ud over dette ovenud tilfreds.

Nu står valget fast på et Samsung PS59D7005 trods mange af jer har været mega uheldige har jeg dog stadig valgt mig denne model, til 14999 tilbud (normal 18999) i forretningen, grundet det er bare nemmere med evt. returnering osv. osv. jeg glæder mig til og modtage det og få det op og køre.
Jeg skal i aller højeste grad melde tilbage om det har de gener som jeres desværre har haft, må sku sige det har været utroligt interessant og følge med i diverse tråde på sitet her omkring den model i 51" og 59" + 8000 serien.
og på mange måder utroligt kedeligt og høre at mange af jer har været så bund uheldige gentagende gange:/

Men det kommer dog nok først op og køre om lidt tid da der er lidt mangel på et køkken i huset her efter en større renovering og en genindflytning er på sin plads.

Endelig meld tilbage om jeres tv stadig har de gener og hvad der ellers måtte være, er meget meget nysgerrig
Af T_skaaning
NeoFly skrev:Halløj der

Nu står jeg også over for og skal købe nyt tv, og har ja altid købt mit hifi i expert Grenaa (Djursland) altid og aldrig været noget (bortset fra mit sidste 50" plasma Panasonic TH-50PZ70, hvor begge HDMI døde 2 gange anden gang udenfor garanti")
ud over dette ovenud tilfreds.

Nu står valget fast på et Samsung PS59D7005 trods mange af jer har været mega uheldige har jeg dog stadig valgt mig denne model, til 14999 tilbud (normal 18999) i forretningen, grundet det er bare nemmere med evt. returnering osv. osv. jeg glæder mig til og modtage det og få det op og køre.
Jeg skal i aller højeste grad melde tilbage om det har de gener som jeres desværre har haft, må sku sige det har været utroligt interessant og følge med i diverse tråde på sitet her omkring den model i 51" og 59" + 8000 serien.
og på mange måder utroligt kedeligt og høre at mange af jer har været så bund uheldige gentagende gange:/

Men det kommer dog nok først op og køre om lidt tid da der er lidt mangel på et køkken i huset her efter en større renovering og en genindflytning er på sin plads.

Endelig meld tilbage om jeres tv stadig har de gener og hvad der ellers måtte være, er meget meget nysgerrig
Jeg endte med at købe ps51d8005 (til 9999 kr inkl 2 par briller og stilet alu remote.), og jeg er rigtig tilfreds. Minimal buzzing (har haft 2 ps51d7005'er, der buzzede en hel del højere), alsidig kombatibilitet rent videoafspilningsmæssigt, gode lydtransmitteringsforhold (eksempelvis dts 5.1 ved afspilning fra USB harddisk som er tilsluttet direkte til tv og optisk kabel fra tv til reciever), og endelig en super god billedkvalitet.

Nu har jeg ikke forholdene til det, men ellers havde jeg smidt de 5000kr ekstra og købt ps59d7005 (forudsat det virker ligeså fejlfrit som 8000'eren - hvilket jo bestemt ikke var tilfældet med 51"-udgaven af 7000'eren).
Af Pyndk
Jeg fik pengene tilbage fra Proshop, efter 2 måneder uden fjernsyn pga. rep.
Jeg sidder idag stadig med mit gamle fjernsyn og venter på et godt tilbud :D
Brugeravatar
Af edinger
Pyndk skrev:Jeg fik pengene tilbage fra Proshop, efter 2 måneder uden fjernsyn pga. rep.
Jeg sidder idag stadig med mit gamle fjernsyn og venter på et godt tilbud :D
Nu, hvor du har været så uheldig med Samsung, kunne du jo prøve dit held med Panasonic.

GT30 (link) er langt hen af vejen en sammenlignelig model.

Om der så ligefrem er et "godt tilbud" derude, skal jeg ikke kunne sige.

Alternativt kunne du forsøge dig med 8005'eren (link), der så vidt jeg kan se, kan fås til omtrent samme pris som 7005'eren.
Af Ekmani
@T_skaaning: Lyder dejligt lovede...

Jeg tror efter laaange overvejelser også mit valg falder på psd518005 meget snart:-)

Må jeg høre hvor du har købt dit fine eksemplar?
Af T_skaaning
Ekmani skrev:@T_skaaning: Lyder dejligt lovede...

Jeg tror efter laaange overvejelser også mit valg falder på psd518005 meget snart:-)

Jeg købte mit hos elgiganten, men de får det først på lager igen d. 17. januar.

Men det er heldigvis så dejlig nemt at finde et formodentligt velfungerende eksemplar af dette TV.. Jeg har kun hørt om gode erfaringer fra folk, der har købt dette TV i den form det bliver produceret i til dags dato. Jeg mener det var omkring efterårsferien (uge 42) at det begyndte at komme i en ny pakke. Tidligere i 2011 kom det uden 2 stks 3D briller og med gammel sort plastik fjernbetjening. Efter uge 42 kommer det nu med disse 2 stks briller og så den omtalte fjernbetjening med "alu-style-finish."

Grundet historier som de af mine egne samt de a pynDK og MaestroElite - og dertil yderligt flere (især også amerikanske tilfælde - her tænkes på brightness pops, filter der skræller af, høj buzzing, pixelfejl - så kom jeg frem til en slags 'konspirationsteori,' om man vel, der ikke desto mindre har vist sig indtil videre at være ret spot on..

Den bygger på noget med, at hhv. dårlige og gode (velfungerende) eksemplarer af det samme TV nærmere blandes mellem de forskellige produktionspuljer og ikke internt i puljerne.. Med andre ord og eksempel: Jeg læser mig frem til at flere der har købt et af disse tv i juni-juli brokker sig.. mens dem der har købt fra oktober af har været helt tilfredse..

SÅ led efter et eksemplar af dette Tv, hvor der medfølger 2 stks 3D briller og alu-remote.. Fra fabrikken af vel og mærke.. ikke noget den pågældende butik inkluderer.. Fordi det er der nogen der gør - prøver at lade som om TV'et kommer fra en ny sending ved at lægge nutidigt tilbehør ved til et gammelt eksemplar.. Senest har expert holdt januar-udsalg, hvor de solgte UE46D8005 med 2 stks 3d briller uden tablet - og vel at mærke 2 andre typer briller, end dem der ellers så udbredt følger med.. Her kan tænkes, at disse TV de har solgt ud af sikkert har været gamle - måske endda: indbyttede TV.

Disse tanker er måske nok en tand for påstulerende.. Ikke desto mindre er TV-markedet præget af en kææææmpe fejlrate og en masse svindel med videresalg af produkter der er leveret tilbage af utilfredse kunder.. som konsekvens af 14-dags returret bl.a. Især også fordi at butikkerne ofte har vagere kriterier for at reparere et TV end producenten selv.. Her kan eksempelvis peges på Proshop, der tit ikke mener, at der er noget uacceptabelt ved den pågældende vare, mens producenterne (sony, samsung osv..) gerne vil reparere / udskifte.
Af T_skaaning
Ekmani skrev:@T_skaaning: Lyder dejligt lovede...

Ekmani, det skal kort siges, at jeg også først efter meeeget lange overvejelser købte lige netop dette TV.. ikke at du skal tage det som nogen fortrystelse.. men jeg prøver bare at sige, at jeg har brugt meget læsetid og undersøgelse for til sidst at komme frem til lige netop dette TV.

Derfor vil jeg anbefale det til dig også, PynDK.. Du som har været så uheldig ;)

Husk på, PynDK, at vi jo begge gav 8130kr for ps51d7005.. hvis du køber ps51d8005 for 9987kr, så er det kun 1800kr ca, du giver mere - og du får en meget federe fjernbetjening (den har i øvrigt touch-funktion til browseren) og 2 stks 3d briller.. de sidste 500kr der så mangler, de høstes en lille smule af det lidt federe design.. det er ikke MEGET federe, fordi 7005'eren er også super nice designet, men det er lige en lille tand pænere.. men det høstes HELE VEJEN, idet du får et TV uden buzzing og andre gener... noget som tilsyneladende ikke er muligt på ps51d7005.
Af Sten
@T_skaaning: Det er netop et påstulat! ;;)

Jeg har haft mit PS51D7005 siden september måned og har hverken buzzing eller andre gener. Alt er målt og vejet - ditto kalibreret. Det virker upåklageligt. NUL FEJL!
Brugeravatar
Af edinger
Sten skrev:@T_skaaning: Det er netop et påstulat! ;;)

Jeg har haft mit PS51D7005 siden september måned og har hverken buzzing eller andre gener. Alt er målt og vejet - ditto kalibreret. Det virker upåklageligt. NUL FEJL!
T_skaaning har dog ret så langt, at... "TV-markedet er præget af en kææææmpe fejlrate". Hvilket selvfølgelig også gør det svært at konkludere noget endegyldigt.

En velfungerende PS51D7005'er er naturligvis en superskærm. Ligesom en velfungerende UE55D7005'er er det.

Der er bare for mange, som ikke er velfungerende.
Af T_skaaning
edinger skrev:
T_skaaning har dog ret så langt, at... "TV-markedet er præget af en kææææmpe fejlrate". Hvilket selvfølgelig også gør det svært at konkludere noget endegyldigt.

En velfungerende PS51D7005'er er naturligvis en superskærm. Ligesom en velfungerende UE55D7005'er er det.

Der er bare for mange, som ikke er velfungerende.
Lige præcis.

@Sten:

Fedt at høre, at du har et fejlfrit ps51d7005. Det er selvfølgelig også min tro, at der er en masse af disse, der er fejlfri.
Af kaja69
Sten og andre: er jeres PS517005 stadig fejlfri? Er I stadig tilfredse med det?

Det sælges pt. til 6.995 inkl levering hos Befro, hvilket må siges at være en goid pris, mens man skal give ca 2,5k ekstra for 8005'eren.
Af flatnesdam
Jeg kan oplyse at jeg har dårlige erfaringer med Befro hvad angår returnering af varer. Det lykkedes mig aldrig at få pengene retur. Så hvis der er så stor risiko for fejl på TV'et er det nok bedre at købe hos en seriøs forhandler, selv om det er lidt dyrere.
Af Jonnie4
Hvor meget clouding skal man acceptere og hvad er over normen?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9