Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stein
Hejsa

Du skal bruge en USB stick eller USB harddisk.

Stein
Af droner
Tak, men hvilke kan I anbefale og hvor stor bør den være til lidt optagelse hist og pist? Eneste krav er, at den skal være uden strømledning.
Af Stein
Jeg ved dog ikke hvad du skal optage og heller ikke hvor meget en evt film fylder.
Og vil nok vælge en hdd med eks 320 gb , da eks 1 TB hdd ikke vil starte op på nogle tv og nogle bærbare pc da de bruger mere strøm end USB porten leverer.

Stein
Af Rene
Stein skrev:Hejsa

Stein
usb stick kan ikke bruges. ifølge deres manual
Senest rettet af Rene 04 jan 2012, 21:10, rettet i alt 1 gang.
Af Stein
Rene skrev:

Stein
usb stick kan ikke bruges.
Begrundelse ??

Stein
Af Rene
Stein skrev:
Rene skrev:

Stein
usb stick kan ikke bruges.
Begrundelse ?? ifølge deres manual. men hvorfor ved jeg ikke

Stein
Af steffenj
Du kan godt bruge USB sticks. Der skal bare bruges en bestemt type og ved ikke lige om det er til at finde.

Der er 2 typer, SLC og MLC. De fleste du finder i butikkerne er MLC og understøttes ikke af TVene. Der skal bruges SLC.

Så det er nok nemmere og billigere at købe en 320/500GB harddisk.
Af Stein
steffenj skrev:Du kan godt bruge USB sticks. Der skal bare bruges en bestemt type og ved ikke lige om det er til at finde.

Der er 2 typer, SLC og MLC. De fleste du finder i butikkerne er MLC og understøttes ikke af TVene. Der skal bruges SLC.

Så det er nok nemmere og billigere at købe en 320/500GB harddisk.
Jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan bruge en "alm" USB stick .
Har en kammerat der har et Samsung plasma dog , og han brugte en "gammel" USB stick og np.
Må være noget med HD opløsning og den hastighed den skal skrive med på sticken.

Stein
Af steffenj
Vi har mange kunder der har købt helt almindelige usb sticks til formålet hvor det ikke virker. Det står i samsungs manual de skal bruge SLC, eller det stod der på modellerne fra sidste år, altså C modellerne.
Af Stein
steffenj skrev:Vi har mange kunder der har købt helt almindelige usb sticks til formålet hvor det ikke virker. Det står i samsungs manual de skal bruge SLC, eller det stod der på modellerne fra sidste år, altså C modellerne.

Mærkeligt de så ikke skriver hvilken modeller man kan bruge .
Men så ville jeg nok tage en hdd.

Stein
droner skrev:Hej,

Jeg skal have købt mig en USB-lagerenhed til mig D8005, så jeg kan begynde af optage. Hvad er det for en dims jeg skal have fat I og hvad kan I anbefale?
Bare køb en 2.5" med 5400rpm/min som får strømmen gennem usb-stikket, og s sæt det bag på fjernsynet med velcro. Det kunne fx være denne der er på tilbud.
-> http://etilbudsavis.dk/tilbud/363602/pa ... -harddisk/