Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Som jeg skrev til dig i denne tråd:

edinger skrev:Der er desværre i nogen grad uoverensstemmelse mellem dine krav og dit budget.

Da specifikationer, som flittige brugere af forummet vil vide, dog ikke siger ret meget om (billed)kvaliteten, er det heldigvis alligevel muligt at finde en skærm, opfylder dine krav til kvalitet og som samtidig er til at komme i nærheden af.

Panasonic U30 (link) til lige omkring 4.000 kr. er bedste bud i budgetklassen og klart bedre end Philips PFL4506.

Skal det være endnu billigere, findes næppe noget bedre alternativ end lillebroderen, Panasonic C3 (link) til 3.500 kr.

Ingen af de to har dog USB. Så der kommer du til at måtte gå på kompromis.

Et tredje mulighed ville være Samsung D5005 (link).

Mens skærmen nok ikke er helt på niveau med U30, kommer den til gengæld med USB og bedre tilslutningsmuligheder i form af flere HDMI-indgange.
U30 har det bedste billede og bør være dit valg, hvis blu-ray og billedkvalitet er førsteprioritet.

Og da jeg kan forstå, at du ikke spiller voldsomt meget PlayStation, kan U30 heller ikke meningsfyldt fravælges under henvisning til det gamle argument om risiko for retention og burn-in (midlertidig hhv. blivende fastbrænding).

U30 er tilmed 2 tommer større end D5005.

Eneste fordel ved D5005 er som nævnt de bedre tilslutningsmuligheder.

Til dit forbrugsmønster ville jeg vælge U30.
Af PeterD
Begge er gode skærme, men Pana har i.m.o. liiige det lille udefinerbar ekstra på billedkvalitetsiden som gør at min stemme går til den.

Pana = 1 Point...
Samsung= Zero Point...

Syntes sjældent en Panasonic skærm skuffer på billedekvaliteten..
Af T_skaaning
Husk på at folk 9 ud af 10 gange vil anbefale panasonic frem for samsung inde på dette forum.. Folk er meget pro-panasonic herinde. Spørger du på AV-forums er det mere ligeligt, mens CNET er pro-samsung.

Jeg vil dog også tilslutte mig panasonic'en i dette tilfælde.. men det er mest bare fordi det er en plasma i modsætning til den samsung, du har foreslået. Jeg vil anbefale samsung ps51d535 frem for dette panasonic.
Af Mysen
AVforums er også for Panasonic, og det passer ikke, at det er tilfældet herinde. Det er kun PeterD, der er så håbløst forelsket i sin X20, at han kun ser kvalitet fra denne producent, mens testpanelet jo blot vurderer ud fra præstationerne.
Af T_skaaning
Mysen skrev:AVforums er også for Panasonic, og det passer ikke, at det er tilfældet herinde. Det er kun PeterD, der er så håbløst forelsket i sin X20, at han kun ser kvalitet fra denne producent, mens testpanelet jo blot vurderer ud fra præstationerne.
Aah.. Der er nu andre meget aktive herinde, som også er meeeget pro-panasonic. Ja, panasonic laver da gode TV.. Men det gør Sony, samsung, Sharp og LG nu altså også.. Og af og til drejer det sig om 500kr til forskel for at få et bedre TV inden for den givne producent.. og den 500kr-seddel er da værd at diskutere frem for altid blot at fremhæve panasonic U30, GT30 og VT30.
Brugeravatar
Af edinger
T_skaaning skrev:Der er nu andre meget aktive herinde, som også er meeeget pro-panasonic...
Da jeg sædvanligvis er ganske nuanceret i mine indlæg og ikke sjældent anbefaler Samsung på lige fod med Panasonic, er det tydeligvis ikke mig, du tænker på dér. Selvom jeg er meget aktiv ;)
Af THM
en ulempe ved panasonics plasmaer i denne prisklasse er at man ikke kan stille på gamma, som på flere af deres tv er lidt for lav, hvilket ikke er det bedste når man ser tv i mørke omgivelser. det kan man på samsung(hvert fald på ue46D5700, som jeg har leget lidt med).

til TS: jeg vil ikke mene du går galt i byen med nogle af de tv der er nævnt i tråden indtil nu ;)