Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Her i dag har jeg bemærket en ændring på DR HD via An-tv / Stofa i Aalborg: der er her til aften ikke lyd via gammeldags stereo (jeg er godt klar over, at det nok ikke er den korrekte betegnelse), men hvis jeg via indstillinger skifter over på Dolby Digital (2.0), er der lyd.

Nu er problemet bare, at mit PS51D7005 ikke gemmer dette valg. Dvs hvis jeg zapper frem og tilbage, så er den hoppet over på det oprindelige stereo. Det sker både når jeg bruger menu funktionen og tools funktionen.

Man må da kunne gemme lydindstillingerne?

Problemet med den manglende lyd findes også på min mors samsung bd-d8200 optager. Men det er kun på DR HD.
Af bleed_blue
Lavede lige en ny søgning af kanaler for at være sikker på, at tv'et ikke var i "butiktilstand". Ingen ændring.
Af jng
bleed_blue skrev:Lavede lige en ny søgning af kanaler for at være sikker på, at tv'et ikke var i "butiktilstand". Ingen ændring.
Jeg oplevede det samme (også Stofa, men ikke Ålborg). På mine Samsunger, inkl. det lille 19" i køkkenet (1½ år gammelt) og min D8900'er, kan der for hver kanal vælges lydformat via menusystemet.

Det huskes automatisk, når du forlader indstillingen. Så mon ikke også dine apparater kan huske lydformaterne?
Af bleed_blue
jng skrev:
bleed_blue skrev:Lavede lige en ny søgning af kanaler for at være sikker på, at tv'et ikke var i "butiktilstand". Ingen ændring.
Jeg oplevede det samme (også Stofa, men ikke Ålborg). På mine Samsunger, inkl. det lille 19" i køkkenet (1½ år gammelt) og min D8900'er, kan der for hver kanal vælges lydformat via menusystemet.

Det huskes automatisk, når du forlader indstillingen. Så mon ikke også dine apparater kan huske lydformaterne?
Desværre ikke :((
Af bleed_blue
Tror det er lykkes nu. Prøvede mig frem og ved ekstra indstillinger var der bonus.