Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fornyligt købt et Panasonic 42GT30Y og selvom jeg er enormt glad for billede kvaliteten, især med nogen af de indstillinger som bloggere rundt omkring på nettet anbefaler – så kunne lyden godt være bedre. Måtte f.eks. se Sherlock Holmes med undertekster i går.

Desværre findes der ikke samme anbefalinger når det kommer til opsætning af lyden. Der går et stykke tid før jeg får mulighed for at investerer i et anlæg som jeg vil kunne sætte til fjernsynet, så jeg vil gerne have mest muligt ud af lyden i fjernsynet. Er der nogen derude som har pillet lidt i lyd indstillingerne som kan anbefale hvilken opsætning vil være den bedste. På forhånd tak!
Af Maldestra
Nu har du også valgt en film det er specielt svær at hører dialogen i:-) (tænker mest på Downey)

Lyden i et godt fjernsyn står aldrig måls med billedet, højttalerne er simpelthen bare for svage og dårlige.
Du kan måske alligevel finde nogle indstillinger der kan hjælpe. I lydinst. kan du så vidt jeg husker finde en indstilling som du kan sætte til tale/musik.
Ellers kan du måske finde nogle EQ indstillinger et sted i fjernsynet.

Ellers kunne et par gode hovedtelefoner bruges
Af Dassa
Hej,

Tak for dit svar - igår så vi Prag, hvor Mads Mikkelsen var lige så svær at forstå. Der findes en lang række EQ indstillinger som går fra 50 til 12k, men jeg ved ikke hvad de betyder og der kommer ikke yderligere forklaring i manualen. Kender du tilfældigvis definitionen af disse indstillinger? Jeg har ikke kunne finde forklaring.
Brugeravatar
Af MigSelv
EQ indstillingerne set fra venstre mod højre, er bas henover mellemtone til diskant.
Lyden i de flade skærme, bliver dog ikke bedre end en billig transistorradio.
Af Dassa
Øv.. Det er ellers en rigtig fed fjernsyn! Hvad skal der til for at forbedre talen? Får fornemmelse af at musikken er enormt højt, mens talen forbliver det samme