Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

nu er det blevet min tur til at spørge om hjælp - og dermed også melde mig ind i det her forrygende forum :)

Jeg står og skal have mig et tv i størrelsesordenen 42"-55" - det skal bruges udelukkende til tv-kigning og til ungernes 'Nissebanden' og lignende, for jeg har allerede en projektor til mine film .. af samme grund gider jeg heller ikke bruge en bondegård på et tv, så jeg tænker en 4-5000 kr .. Jeg troede egentlig at jeg var én af dem der ikke kunne se plasma fordi jeg gentagne gange har oplevet blå/gule skygger på plasma billeder, men i denne weekend havde jeg lejlighed til at lege med et Samsung 7700 50" plasma, og oplevede ikke på noget tidspunkt disse skygger.

- iøvrigt er det interessant at gå i Elgiganten og kigge på en væg af forskellige tv, og så få forklaret af en meget 'hjælpsom' ekspedient, at jeg ikke skulle tage mig af billedkvaliteten, fordi den dvd de brugte var ved at være slidt ..

Lang historie - jeg skal altså bruge et tv, og kan efterhånden ikke hitte hoved og hale i sagerne .. vi har en forholdsvis lys stue, uden mulighed for mørklægning, så jeg kan læse mig frem til at så er LED sagen .. men jeg må indrømme jeg nok er mere til billedet på et plasma, men så kan jeg vel komme ud for at jeg skal køre med fuld knald på farverne om dagen, og blive skide irriteret over at billedet er oversatureret, eller vænner man sig til det?

helt konkret har jeg kigget på LG's 47" LV450N (LED) og et Samsung 51" D535 (Plasma) begge hos Komplett til knapt 5K - ikke nogle fancy fjernsyn, men jeg tror det er fint nok til mig. Jeg kunne godt tænke mig noget med DVB-S i, men det kan jeg vist ikke indenfor 5K rammen .. og så sværmer jeg også en del omkring Panasonic modellerne, som vil matche både min blu-ray og min HDD optager, men der er vi jo så nede i 'små' modeller, hvis det skal være indenfor 5K .. argh, de beslutninger

som sagt er det ligegyldigt om det er 47" eller 51" eller 42" for den sags skyld - selvom størrelse nu alligevel betyder lidt .. bare det har et ok billede til prisen :)

tag godt i mod mig ;)
Brugeravatar
Af edinger
Lyder som om, du allerede er godt inde i tingene og – næsten – har besluttet dig for en plasmamodel.

Så den beslutning synes jeg da, at du skal holde fast i.

Omkring refleksioner er det hip som hap, om det er plasma (med eller uden coating) eller LCD med glossy overflade. Hvis du vil slippe helt for den bekymring, skal du over i de matte LCD-skærme, hvilket reducerer dine muligheder betragteligt.

Sony EX720 (link) er et bud i denne kategori.

"Bedste billede til prisen", som du efterlyser, er der dog ingen tvivl om, at du får ved at vælge plasma frem for LCD.