Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dariovich
Hej allesammen..

Jeg står i den situation at jeg skal have mig et nyt tv. Jeg har desværre ikke det store at gøre godt med, og derfor ville det være dejligt med lidt hjælp..
Er denne skærm ok: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648145 ??

Eller kan i foreslå andre skærm som jeg vil blive glad for, gerne endnu billigere, men behøver dog ikke at være så stor..

På forhånd tak:)
Brugeravatar
Af edinger
Nu skriver du jo ikke noget om dine krav. Men hvis pris er eneste parameter, er de bedste billig-bud nok Panasonic C3 og U30 til hhv. 3.500 og 4.000 kr.
Af dariovich
Tak for svaret..

Jeg har egentlig heller ikke nogle krav udover at jeg vil have det bedste tv til prisen.. Jeg ser meget sport og spiller en del ps3.
Er der nogle af disse skærme der kan bruges til det? Eller skal vi helt over i noget andet?

O-O
Brugeravatar
Af edinger
Til sport, alm. tv-kiggeri og blu-ray er de nævnte modeller rigtig fine. Da du dog spiller en del konsolspil – med deraf følgende risiko for (midlertidig) fastbrænding af logoer – er plasma nok ikke det mest hensigtsmæssige valg.

Jeg kender imidlertid ikke den LCD-model, du selv foreslår. Så jeg skal ikke kunne sige, om den vil kunne indfri dine forventninger.

Et rigtig fornuftigt valg til din brug ville nok være Sony EX720 i 46 tommer. Og hvis den er lige i overkanten prismæssigt – 40 tommer.

De ekstra penge er dog givet godt ud, og du vil på sigt glæde dig over størrelsen.
Af dariovich
Jeg vil egenligt gerne endnu længere ned i pris..
Er der andet som kan foreslås?
Af PeterD
Panasonic C3 og U30 er gode skærme til prisen, fordi:

-typisk bedre sortniveau end LED..
-typisk bedre til at vise kontrast end LCD...
-typisk bedre billedkvalitet, hvis du kigger skævt på skærmen.....

Nu ved jeg ikke hvor langt du har til sofaen og om der er lysindfald i stuen, men et plasmabillede bliver man sjældent skuffet af. Billedet virker i.m.o. mindre "pixelleret" end på LED skærme...

Jo, LED skærmene ER blevet bedre, men spørgsmålet er om de matcher plasma på billedkvalitet?

Du skal nok regne med ca. 3500 kr. er den laveste pris for et plasma tv, hvor Panasonic og koreanske Samsung/LG er førende på markedet. Skal det være billigere er det nok et brugt fra dba.dk

Elgigantens sælgere får % for et Samsung salg så de vil hellere sælge et Samsung tv, selvom Panasonic absolut ikke er dårligere og ofte er testvidere her på siden, primært for deres "naturlige farver" og "gode sortniveau".

SONY EX modeller er også værd at kigge på, men hvis du vil langt ned i pris, så er et køb over nettet (Komplett.dk /Elgiganten.dk) næsten uundgåeligt....(Nogle vil måske sige ukorrekt, men sådan er det i 2012..)
Brugeravatar
Af edinger
dariovich skrev:Det hjalp.
Glæder mig at se, at PeterD kan skabe afklaring, og at du nu åbenbart alligevel ikke spiller så meget PlayStation, at det gør noget… :o
Af PeterD
Det er vist kun et 50 hz med backlight scanning og ikke 100 hz (læs mere under: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091) Men mener at have læst at det ikke er HELT i top når der vises hurtige bevægelser, og den skulle vist også ha' noget "clouding", men til den pris ser det ganske fornuftigt ud og et plasma er jo næsten dobbelt så dyrt...

Men prøv at google modellen i div. test fra flatpanels.dk og whathifi.co.uk

Det er svært at så priserne hos Elgiganten og spørgsmålet er om der er en bedre skærm derude til den kvalitet/pris. Ved dog ikke hvordan den klarer gaming fra PS3 mht. burning, men mon ikke det er ok?

Men husk på at modellerne fornyes HVERT ÅR, og med 2500-3000 kr kan man ikke få den vildeste top-model fra producenterne...
Af Mysen
edinger skrev:
dariovich skrev:Det hjalp.
Glæder mig at se, at PeterD kan skabe afklaring, og at du nu åbenbart alligevel ikke spiller så meget PlayStation, at det gør noget… :o
Hehe. jeg forstod den godt.
Af jones31
PeterD skrev:Panasonic C3 og U30 er gode skærme til prisen, fordi:

-typisk bedre sortniveau end LED..
-typisk bedre til at vise kontrast end LCD...
-typisk bedre billedkvalitet, hvis du kigger skævt på skærmen.....

Nu ved jeg ikke hvor langt du har til sofaen og om der er lysindfald i stuen, men et plasmabillede bliver man sjældent skuffet af. Billedet virker i.m.o. mindre "pixelleret" end på LED skærme...

Jo, LED skærmene ER blevet bedre, men spørgsmålet er om de matcher plasma på billedkvalitet?

Du skal nok regne med ca. 3500 kr. er den laveste pris for et plasma tv, hvor Panasonic og koreanske Samsung/LG er førende på markedet. Skal det være billigere er det nok et brugt fra dba.dk

Elgigantens sælgere får % for et Samsung salg så de vil hellere sælge et Samsung tv, selvom Panasonic absolut ikke er dårligere og ofte er testvidere her på siden, primært for deres "naturlige farver" og "gode sortniveau".

SONY EX modeller er også værd at kigge på, men hvis du vil langt ned i pris, så er et køb over nettet (Komplett.dk /Elgiganten.dk) næsten uundgåeligt....(Nogle vil måske sige ukorrekt, men sådan er det i 2012..)
Nu er jeg godt nok træt af og læse den slags pis du skal skrive i dine indlæg med at sælgere i elgiganten for % på salg af samsung, hvor har du det fra? Du taber penge og tjene penge på alle mærker, det samme med biler osv. Så det er da noget være pis og fyrer af.

Samsung er det mærke der markedføres mest i reklamer og samtidig dem der er størst priskrig på sammen med LG fordi de er 2 største på tv marked. Panasonic kan godt lave tv, men de kan ikke følge med koreanerne.
Af THM
dariovich skrev:Mange tak for det Peter! Det hjalp..
Men noget at det helt billige Samsung, er det noget man skal holde sig fra? som f.eks. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue32d5005
det er et rigtig fint tv til prisen, og clouding er ikke slemt på det eksemplar jeg har set.
32" er dog lidt småt i forhold til hvad du ellers tog udgangspunkt i...
Af hkknudsen
Jones,

nu er det vist 3 eller 4 gang du farer op af stolen fordi elgiganten bliver stillet i et dårligt lys.

Jeg har lige været i Elgiganten i Fields, og ville egentligt bare ose rundt selv, men det var umuligt at slippe for en ekspedient. Så jeg fik en 5 min salgstale om LED; resume: plasma er forældet, LED meget bedre, de bedste har endda en separat lyskilde bag hver pixel !! = hul i hovedet ikke at købe Samsung.

Det stinker simpelthen langt væk, der ligger mere end dumhed bag ! Jeg ved ikke hvad.

Så - hvorfor kommer du ikke med beviser på at de IKKE får %, eller bare lader folk give udtryk for deres egen holdning ?

Dernæst skriver du at Pana kan lave tv, men slet ikke kan følge med koreanerne. Og for kort tid siden har du rakket ned på Samsung, bla. beskrevet hvor dårlige farverne er.

Hvad er det du mener ?
Brugeravatar
Af edinger
hkknudsen skrev:Dernæst skriver du at Pana kan lave tv, men slet ikke kan følge med koreanerne. Og for kort tid siden har du rakket ned på Samsung, bla. beskrevet hvor dårlige farverne er.

Hvad er det du mener ?
Hoho... :D