Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har et valgtfrit gavekort på 500 kr. tilgode, skal bare beslutte mig hvortil det skal være.

Havde tænkt mig at købe nyt tv i år, når de nye 2012 modeller kommer, så havde tænkt mig at gavekortet skulle være til en butik som forholdsvis hurtigt har de nye modeller på lager, til en fornuftig pris (dvs. gider ikke betale vejl. pris hos Fona, Expert mv.).

Så hvad vil I anbefale?

Havde tænkt på Elgiganten, Computer City, Bilka, Happii eller Wupti, men mener bare ikke de er så hurtige til at få de helt nye modeller på lager? - Jeg husker det som om at de sælger ud af de gamle modeller i flere mdr. til ekstra gode priser...?

Alternativt har jeg tænkt på disse da de som regel har et bredt sortiment til rigtig gode priser, men ved bare ikke hvor hurtigt de plejer at få de nye modeller?:
Komplett
DustinHome
CineMagic
ProShop
Befro
Brugeravatar
Af edinger
De nye modeller lander tidligst i (internet)butikkerne til marts.

Dertil er dine 500 (femhundrede) kroner nok ikke meget bevendt.

Så medmindre du har en lang tidshorisont, er der nok mere ræson i at indfri gavekortet og købe en gennemprøvet model fra 2011.

Afhængig af budget og behov foreslår jeg alt mellem Samsung UEXXd5005 og Panasonic C3 til Samsung PSXXd8005 og Panasonic VT30.
Af pern1234
Vil netop gerne vente på 2012 modellerne og betale lidt ekstra. Beholder min. mine tv i 3 år, så derfor syntes jeg gerne at jeg vil vente på de nye modeller...
Brugeravatar
Af edinger
OK. Jamen, så er det jo bare at vente.
Af pern1234
Ja, men mit spørgsmål er hvem der formentlig vil få de nye modeller først på lager?

Vil jo være surt at have et gavekort til et sted som først får de nye modeller flere mdr. efter de andre...
Senest rettet af pern1234 02 jan 2012, 12:43, rettet i alt 1 gang.
Af Chaui
Hifiklubben/elgiganten, så går du ikke helt galt. Samsung plejer at komme i marts/april så vidt jeg husker, Sony tror jeg først kommer lidt senere på året. hvad angår andre mærker ved jeg ikke hvornår de plejer at komme.

Men du skal jo selvfølgelig regne med at priserne er skruet godt op. du skal jo nok være klar til at smide 10.000-20.000 for en af de lidt bedre modeller så længe vi ikke snakker 50-60".
Af pern1234
Chaui skrev:Hifiklubben/elgiganten, så går du ikke helt galt. Samsung plejer at komme i marts/april så vidt jeg husker, Sony tror jeg først kommer lidt senere på året. hvad angår andre mærker ved jeg ikke hvornår de plejer at komme.

Men du skal jo selvfølgelig regne med at priserne er skruet godt op. du skal jo nok være klar til at smide 10.000-20.000 for en af de lidt bedre modeller så længe vi ikke snakker 50-60".
Men plejer Elgiganten at have de nye modeller fra start af og i såfald er det så ikke til nogle halvdyre priser? Syntes generelt først Elgiganten har rimelige priser når de har været på markedet en del tid, da de som regel har gamle modeller de vil lokke folk til at købe først...
Af DavidHimself
pern1234 skrev:Men plejer Elgiganten at have de nye modeller fra start af og i såfald er det så ikke til nogle halvdyre priser? Syntes generelt først Elgiganten har rimelige priser når de har været på markedet en del tid, da de som regel har gamle modeller de vil lokke folk til at købe først...
Sådan er det sQ da altid og hos alle - der er ingen idé i at trashe en ny model :) firstmovers køber uanset pris. Jeg tror faktisk at leverandørene som en del af købsaftale har en uskreven regel om at man ikke sætten den ned i 0 margin første dag!

Selvfølgelig kan der være udsving - men brug pricerunner! :)
Af pern1234
Internetbutikkerne sælger dem stadig under listepris fra dag 1, ellers kører kunden jo bare i Expert, Fona mv. og køber det...

Bruger normalt også Pricerunner, men som sagt går for mig ud på at finde en webshop som har de nye modeller fra start, hvis nogen havde erfaringer med dette fra da 2011 kom på markedet?
Af pern1234
Slet ingen som har lidt styr på hvilke internetbutikker der får de nye modeller først?

Hvornår kommer der info om de nye 2012 modeller? Er mest interesseret i Sony, Philips, Panasonic og Samsung...
Brugeravatar
Af edinger
pern1234 skrev:Slet ingen som har lidt styr på hvilke internetbutikker der får de nye modeller først?

Nu er det jo sådan, at de fleste (der benytter dette forum), først træffer beslutning om køb af ny skærm, når der foreligger en konklusion fra Flatpanels, AVForums m.fl.

Først derefter, når skræmen er blevet alment tilgængelig, begynder jagten efter den bedste handel.

Så hvilke (internet)butikker, der er first-movere, er for de fleste temmelig uinteressant – og derfor ikke viden, man render rundt med.
Af lennon
Det findes der ingen facitliste for .De første leverencer kommer typisk dryppende i nogle små portioner hist og pist .
Markedets bedste TV har i nogle år været Panasonics plasma topmodel - og deres topmodeller lanceres feks ofte noget senere end deres lidt mere skrabede . . såhhh ?