Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GreNoLi
I min søgen efter et tv til max 7000 kroner, er det ved at gå op for mig at jeg får det bedste ved at vælge plasma fremfor LED.

Men:

1) Bruger plasma ikke meget mere strøm end LED?

2) Og hvad med dagslys?

3) Indenfor den økonomiske ramme, får jeg så et bedre tv for pengene ved at vælge plasma? Og hvilket ville i anbefale, når det skal bruges til spil,film og almindelig tv brug.

4) Får i øvrigt tv igennem antenneforening, så hvad med alt det her tuner halløj.

På forhånd tak
Af DavidHimself
1) Plasma bruger (ofte) mere strøm, om det er meget mere at jo subjektivt. Tit er strømforbrug opgiver efter en eller anden max værdi, og tit vil forbruget være mindre når billedet er indstillet-

2) Dags lys kan (alt efter størrelse på dine vinduer) giver lidt problemer. Det yderste lag på plasma er tit glas så der kan være lidt problemer med genskin - det er blevet bedre de senere år.

3) Der er delte meninger. Mange (inkl mig selv) vil mener at du får væsentligt mere for pengene ved at vælge plasma. (46G30Y koster eksempelvis 7000 og er noget af det bedste i klassen)

4) "Tuner halløjet" betyder ikke noget for dig :) det er mere dem med egen antenne der skal tænke sig om!
Af GreNoLi
Tak for svaret. Nu går jeg efter en 42 tommer skærm, men kan se at VT modellen er for dyr for mig.

Ville du vælge G30 frem for GT30 og hvorfor? Efter nogle af modellerne står der Y og andre står der E. Hvad er forskellen?
Af DavidHimself
Y er nordiske modeller og med dem kommer der prestige service eller hvad vi skal kalde det - som giver dig en række priviliger. E er en europæisk model :)
Mig bekendt er "2D-kvaliteten" den samme på G og GT, men jeg ville selv vælge G'eren da jeg ikke komme til at bruge 3D delen overhovedet!
Af GreNoLi
Ok så det eneste du får mere for pengene ved en GT30 i fht. G30 modellen er 3D?

Må også indrømme at "burn in" eller hvad i kalder det, er den klart største bekymring jeg har angående plasma. Jeg gider simpelthen ikke have et stort EA Sports logo stående, bare fordi jeg spiller en del FIFA på PS3. Et problem eller er det overdrevet?
Af DavidHimself
Jeg vil sige - det første stykke tid, skal du være opmærksom. Problemet er blæst lidt op, men du skal tænke lidt over det i starten. Som oftes er det "bare" retension (altså den midlertidige fætter til burn-in)!

G30'eren en en glimrende skærm til konsol spil, men man burde vælge andet en plasma hvis spil er den primære mål! MEN billedkvalitet, især i film og på almindelig tv får du intet bedre i klassen
Af GreNoLi
Det er naturligvis ikke kun til PS3 brug.

Er der en særlig grund til at du anbefaler G30 fremfor GT30 modellen? Jeg kan nemlig se at Bilka har et GT30 til 6500 kroner i denne uge, og det er jeg da lidt varm på, hvis ikke du/i mener at G30 er et bedre tv?

Så vidt jeg forstår har G30 IKKE indbygget Wi-Fi, men det har GT30. Det er da lidt træls ikke at have indbygget Wi-Fi når man nu har trådløst net i hjemmet.
Af DavidHimself
Den er i bilka er en E model - FYI :)

G30'eren skal bare have en usbdongle, så er den også trådløs! :)

G og GT er på billedsiden, ens, med undtagelse af 3D understøttelse på GT'eren. Det er derfor jeg ville vælge G'eren :)
Af GreNoLi
Hvad faaen betyder FYI??? :) Og er det noget hø? Altså er det bare at det står på engelsk og ikke dansk, fordi det er totalt ligegyldigt. Så vidt jeg kan se, er GT30 også lidt slankere i designet i fht. G30.
Af DavidHimself
DavidHimself skrev:Y er nordiske modeller og med dem kommer der prestige service eller hvad vi skal kalde det - som giver dig en række priviliger. E er en europæisk model :)
Mig bekendt er "2D-kvaliteten" den samme på G og GT, men jeg ville selv vælge G'eren da jeg ikke komme til at bruge 3D delen overhovedet!
FYI = For Your Information ;)

Mht til E og Y modeller så var det det jeg skrev tidligere (ser her over)!
Af Mysen
Bilkas model er også en Y-model, og den ville jeg købe, hvis det var mig, der manglede 42". Billedkvaliteten er en anelse bedre end G30, selv om det nok kun kan ses ved side-by-side sammenligning. Til gengæld er den indbyggede wifi og 3D merprisen værd.

- Og hvis man ikke gider hverken 3D eller Viera Cast, så kan man glæde sig over et tyndere og pænere designet tv med stikkene nedad og til siden. Hvis man KUN går op i 2D billedet og intet andet, så ville G30 være et fint valg, men når prisforskellen ikke er større, kan det næsten ikke svare sig ikke at springe på storebroderen.
Af DavidHimself
Mysen skrev:Bilkas model er også en Y-model, og den
Arh farck, den ligger bare forkert på pricerunner :) min fejl!
Af GreNoLi
1000 tak for jeres hjælp. GT30 det bliver :)
Af GreNoLi
Mysen skrev:Bilkas model er også en Y-model, og den ville jeg købe, hvis det var mig, der manglede 42". Billedkvaliteten er en anelse bedre end G30, selv om det nok kun kan ses ved side-by-side sammenligning. Til gengæld er den indbyggede wifi og 3D merprisen værd.

- Og hvis man ikke gider hverken 3D eller Viera Cast, så kan man glæde sig over et tyndere og pænere designet tv med stikkene nedad og til siden. Hvis man KUN går op i 2D billedet og intet andet, så ville G30 være et fint valg, men når prisforskellen ikke er større, kan det næsten ikke svare sig ikke at springe på storebroderen.
Men igen dukker det store burn in spørgsmål op, når man nu skal spille lidt PS3 på den også.