Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har for noget tid siden bestilt et Panasonic TH-42PV60E hos CineMagic.
Hos dem blev jeg begejstret over deres varesortiment og deres tydelige glæde ved en god oplevelse med lyd og billede. Og så var prisen helt perfekt.
De sælger både biografstole og fadølsanlæg - det kan man da kalde totaloplevelse.
Selv om varen var udsolgt i bestillings øjeblikket blev jeg holdt ajour og fik hele tiden mails eller blev ringet op med ny status.
Nu har de så sendt TV´et, men her slutter oplevelsen for mig ikke idet at PostDanmark står for forsendelsen.
På Track and Trace sedlen kan jeg se at det har ligget inde på Københavns Pakkecentral siden lørdag uden at der er sket noget.
Jeg har nu sat en efterlysning igang (det mener jeg ikke er for tidligt) for at få klarhed over hvor mit fjernsyn er og om jeg nogen sinde ser det.
Hvordan står man iøvrigt som forbruger hvis det aldrig dukker op?
Af Niels
Det er forhandlerens ansvar at pakken leveres til dig på den aftalte adresse. Gør den ikke det, har du ret til at lade handlen gå tilbage, dvs. du skal have dine penge retur (også på fragten). Jeg ville ringe til forhandleren og beklage mig over ikke at have modtaget TV'et. Fortæl dem om hvad du har set på T&T. I mange tilfælde vil forhandleren lave en klagesag, da det jo i sidste ende er dem det går ud over..
Af Zyklone
Hej Niels,

Tak for svaret. Er du (eller andre) bekendt med om man skal bruge sin 14 dages returret ved internethandel i sådan en sag eller om man kan lade forhandleren få en chance for at tilvejebringe den inden man går så vidt som at annulere.
Af Niels
Din 14 dages returret kan du altid benytte dig af, men det kræver du venter til du har modtaget varen. Det, jeg ville gøre er at ringe til dem og sige at du ikke kan vente længere og derfor vil lade handlen gå tilbage (henvis evt. til købeloven) og derefter købe skærmen hos en anden forhandler. Så sparer du en masse unødig besvær. Laver de ballade over det, kan du vælge at tage slagsmålet med dem eller bare nægte modtagelse hvorved du kommer til at betale fragten (er normalt ikke særlig dyr - kostede mig under 100 kr. at sende min første fladskærm retur).
Af Zyklone
Hej Niels,

Tak for svaret.
Jeg giver forhandleren lidt tid til at tilvejebringe det.
Det er trods alt et sted jeg ønsker at handle igen. Prisen var iøvrigt rigtigt fornuftig.

Mvh.

Michael