Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hshanzen
Hej
Har læst en del indlæg herinde men kan ikke rigtig finde noget svar, så derfor dette indlæg.
Sønnen har sparet 3500kr op til en fladskærm. Udover at se tv, skal den nye fladskærm også bruges til at spille ps3 på.
I anbefalingerne over tv til spilkonsoller er prisen noget over hvad han har råd til.
En del har anbefalet samsung 5005 i den prisklasse, men er det et bud til hans behov ???
Størrelse er ikke så vigtigt for ham, heller ikke om det er plasma eller led
mvh Henrik
Af BrianH
Man kan se tv og spille ps3 på alle tv, så de krav er lette at opfylde. Du skriver at størrelsen ikke spiller nogen rolle, men der er vel grænser. Han vil vel ikke have et 21" f.eks.

Forstår ikke at du spørger om det samsung du er blevet anbefalet er et bud. Det er vel nærmest definitionen af en anbefaling.

Et andet bud er Philips 4000 serie, eller måske 3000
Af hshanzen
Må lige tjekke de 2 modeller.
Selvfølgelig er han mere interesseret i et 32" og opad, men var der en model på 26" som bare var helt perfekt, så var det da et køb værd.
At man kan se tv og spille ps3 på alle tv er nu ikke nyt for mig, men kvaliteten af det, er jeg mere interesseret i, det er vel også det debatten går på herinde ;)
Er mange år siden jeg har købt tv så er lidt på bar bund. Kan se på en anden tråd at Panasonic C3 var et bud i prisklassen men noget større.
Plasma, Lcd eller led, 50 hz eller 600 hz, er responstiden god nok på samsung 5005 desværre er der meget jeg er i tvivl om O_O
Brugeravatar
Af joenson
Jeg tror da at jeg ville kigge under "Købsanbefalinger" øverst til venstre og så evt gå ind under "Gamer-skærme".
Der ligger da bl.a. en 27" Samsung Syncmaster til kr. 3.300,-...

Bare et forslag O_O
Af hshanzen
Hmm... er Samsung SyncMaster ikke mere en computer monitor....?? Sønnen skal mest bruge tv men med mulighed for at spille ps3
Af Mysen
Lidt mærkeligt, at han ikke vægter størrelse...? Der er stor forskel på oplevelsen af tv i forskellig størrelse. Jeg ville sige Panasonic TX-P42C3E for de ekstra tommer og UE32D5005, hvis han ikke vil have et stort tv. Samsungen er dog kønnere at se på, når den er slukket, mens billedkvaliteten nok er rimelig sammenligenlig.
Senest rettet af Mysen 31 dec 2011, 13:47, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
Hdtvtest's review er af den model, der i dk hedder D5005 Den er tilsyneladende noget bedre end den, der slutter på 4.
Af plasmaoskar
Mysen skrev:Hdtvtest's review er af den model, der i dk hedder D5005 Den er tilsyneladende noget bedre end den, der slutter på 4.
Mon ikke at deres 5 serie bruger samme panel, så forskellen ligger i antal HDMI'er og på mediefunktionen.
Brugeravatar
Af edinger
plasmaoskar skrev:
Mysen skrev:Hdtvtest's review er af den model, der i dk hedder D5005 Den er tilsyneladende noget bedre end den, der slutter på 4.
Mon ikke at deres 5 serie bruger samme panel, så forskellen ligger i antal HDMI'er og på mediefunktionen.
At dømme ud fra brugererfaringerne er der synlig forskel på de to modeller – med 5005'eren som klar vinder. Samme panel eller ej.