Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobske
Hvis det var et spørgsmål om 10-20% ekstra for perfekt sort tror jeg nu også panasonic havde gjort det, idet det er deres topmodel ved de vel også at kundesegmentet er langt mere kræsne. Pioneer satset jo alt på kun topmodeller hvor de andre har prisbillige skærme også, som sikkert er dem de høster guldet på.

Tror snarere det vil være op i en 50% pga r&d omkostninger når det er den sidste %-del af topend der skal laves. Selv ikke panasonics vx300 pro serie kommer op på kuro.

Edit: men giver dig selvf ret i at buzz burde være noget man bør kunne betale sig kun lidt ekstra ud af. Jeg har hørt forskellige buzz på andre plasmaer, og må sige at vt30 55 vinder i decibel :(
Af lennon
Mht Pioneer og sortniveau har der floreret teorier om, at at miljøkravene(effektforbruget- whatever. ?) var væsentligt mindre restriktive i tiden omkring Pio500/5090, - hvilket bla mugliggjorde den helt ekseptionelle sortgengivelse . . ?
Af PhDream
Elite har også fået meget ros i det amerikanske Home Theater. Så vidt jeg husker, kalder de det for det bedste LCD tv nogensinde.
Af Mysen
bobske skrev: Selv ikke panasonics vx300 pro serie kommer op på kuro.(
VX300 er faktisk den nye referenceskærm hos avforums.com, så uhindret af strømforbrugsrestriktioner er det altså lykkedes Panasonic at lave det ultimative. Men denne skærm er jo også langt dyrere end VT30 og det er endda på trods af, at den hverken har højtaler, tuners, Viera connect mm.

ontopic:
Er der nogen, der har søgt på, hvad prisen på et elite-tv er? Altså US$ sammenlignet med US$ på de amerikanske versioner af LW980, HX920, VT30, Philips 9-serie osv.?
Brugeravatar
Af edinger
PhDream skrev:Elite har også fået meget ros i det amerikanske Home Theater. Så vidt jeg husker, kalder de det for det bedste LCD tv nogensinde.
Bedste LCD-tv. Det siger vel det hele ;)
Af PhDream
edinger skrev:
PhDream skrev:Elite har også fået meget ros i det amerikanske Home Theater. Så vidt jeg husker, kalder de det for det bedste LCD tv nogensinde.
Bedste LCD-tv. Det siger vel det hele ;)
Rolig nu, der er mere. I konklusionen stiller de spørgsmålet om Elite er den nye, alle tiders mester (uden forbehold). Svaret er ja, bl.a. pga. den dybeste sort, bedste "shadow detail" og utroligt lysstærke panel. Det er det absolut bedste tv, foran Kuro, foran Panasonics plasma. Den har dog sine mangler, som alle andre tv, bl.a. betragtningsvinkler og den høje pris. Men igen: det bedste tv, punktum.