Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af deho
Jeg er på udgik efter et nyt tv til stuen til maks 10.000 kr.

Det bruges primært til alm. TV-kanaler - dernæst film, og kun i meget begrænset omfang konsolspil.

Jeg forestiller mig en størrelse på 40-50".

Hvad kan anbefales?
Af BrianH
Jeg ville købe det bedste, hvis jeg var dig :)
Brugeravatar
Af edinger
Jeg oversætter gerne BrianH's indlæg – serveret med lige dele spydighed og tør humor:

Prøv nu lige søgefunktionen, kære ven. Så slipper vi for at gentage os selv som sendefladen på DR1 på en varm sommerdag.
Af simonlund52
Til den pris skal du have det bedste og det er: "Panasonic VT30"

Så kan du gå ind på pricerunner og søge på hvad for et størrelse du kan få det i til din pris.
Af deho
Det hjælper da ikke at søge og finde 1-2 år gamle indlæg.

Har jo brug for tidssvarende informationer.

Og kære ven - hvis du ikke kan give mig et brugbart svar ser jeg helst at du ikke svarer.
Af BrianH
deho skrev:Det hjælper da ikke at søge og finde 1-2 år gamle indlæg.

Har jo brug for tidssvarende informationer.

Og kære ven - hvis du ikke kan give mig et brugbart svar ser jeg helst at du ikke svarer.

Mon ikke du kan finde noget nyrere, hvis du prøver...

Men uanset hvad, så læs listen over købsanbefalinger, find det der tiltaler dig mest, læs om det og start eventuelt en tråd med konkrete spørgsmål.
Af simonlund52
Før du gør andet så syntes jeg at du skal starte med at læse anmeldelsen på Panasonic VT30. Rasmus som har sitet her har anmeldt dette fjernsyn som nutidens bedste 2d og 3d kvalitet. Dog er den det bedste 2d fjernsyn nogensinde blevet lavet Pioneer kuro men det er længe forældet. Jeg tror nok at VT30 ligger nummer 2 over bedst billedkvalitet af alle dem han har testet.
Af T_skaaning
Jeg vil helt klart anbefale dig ps51d8005. (51" high-end plasma TV fra Samsung).

Fantastisk tv til en meget billig pris på 9999kr.. Samtidig medfølger der 2 stks 3d briller og den fedeste fjernbetjening samsung har lavet.

TV'et er 2500kr billigere end VT30, og selv om de fleste mener VT30 er bedre billedmæssigt (dog ofte minimalt), så er der stadig en stor del, der mener at dette samsung TV faktisk er bedre billedmæssigt.. Eksempelvis har CNET kåret det til årets Tv 2011, med VT30 på en 3. plads.

Samtidig giver ps51d8005 et bedre billede end LED-modellen, og du får 5" mere får 2000kr mindre. Til det skal kort siges, at de 5" næsten føles som 8-9", fordi der er 5 centimeter mere ramme.. og denne ramme er altså ikke blot overflødig.. Den får Tv'et til at se større ud og er i nice aluminums-look.

Husk på at flatpanel her (no offense) ikke er professionelle ligesom eksempelvis CNET.
Af BrianH
T_skaaning skrev:
Til det skal kort siges, at de 5" næsten føles som 8-9", fordi der er 5 centimeter mere ramme.
Jeg skal have klistret en 20 kartonramme rundt om mit soveværrelses-tv, vil sgu gerne have 50 tommer på væggen :)

T_skaaning skrev:

Husk på at flatpanel her (no offense) ikke er professionelle ligesom eksempelvis CNET.
Jeg troede egentlig at Rasmus levede af denne hjemmeside, men det gør han så ikke...
Af T_skaaning
BrianH skrev: Jeg troede egentlig at Rasmus levede af denne hjemmeside, men det gør han så ikke...
Nu tænkte jeg mere bare på inputs fra alle i forummet.. om Rasmus lever af det, ved jeg ikke..
Brugeravatar
Af edinger
T_skaaning skrev:Husk på at flatpanel her (no offense) ikke er professionelle ligesom eksempelvis CNET.
Så vi bør altså fæstne større lid til CNET end Flatpanels?

Det udsagn må vist stå for egen regning...
Af T_skaaning
edinger skrev:
T_skaaning skrev:Husk på at flatpanel her (no offense) ikke er professionelle ligesom eksempelvis CNET.
Så vi bør altså fæstne større lid til CNET end Flatpanels?

Det udsagn må vist stå for egen regning...
Det er selvfølgelig op til den enkelte.

Når det er sagt, så er CNET altså en lidt større korporation end flatpanels.. for at sige det mildt. De har lavet TV-udsendelser, radio-broadcasts.. you name it. Man kan vist godt sige de har et lidt større erfaringsgrundlag end flatpanels. Mens rasmus er 1 mand, så er de 100+ hos cnet.. og skulle du tvivle på deres objektivitet, så vil jeg mene, at det faktum, at de stadig er så populære, som de er i dag efter at have eksisteret i over 20 år vidner om troværdighed.. Et andmeldersite braser jo sammen, hvis det ikke er objektivt. CNET ejer også download.com, et freeware site der gør en dyd ud af at eksistere gratis for kunderne ligesom CNET selv.
Af M1ch43l
Som skrevet flere gange. Læs anmeldelserne. Søg om skavankerne ved plasma vs LED. Vær objektiv. Se evt tv live hos forhandlerne. Læs især om blæserstøj og burn-in på plasma og clouding på LED.

Læs om Smart-tv og hvad det ellers hedder. I mine øjne er det stadig noget ubrugeligt ragelse.

Har selv et UE46D7005 og er ikke særlig utilfreds. Der er småting, men intet der generer mig i hverdagen.

Husk især at der er forskel på hvad der vægter højest og hvor sart du er mht minusser ved plasma/LED.
Af J.H.
Nyttige oplysninger er:

Hvilke/n tunere skal skærmen indeholde? (Har du kabel, stueantenne el.)

Hvor langt sidder du/ i fra skærmen?

Skal den have 3D?

Hvor meget betyder internet/smart-tv?

Hvor lys eller mørk er stuen oftest når der ses tv/film?

Vigtige parametre både når du skal vælge og andre skal råde.