Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg har et aldrende Sony 32", som jeg gerne vil kunne afspille forskellige filtyper på (mkv, divx, mp4 osv).

Hvordan gør jeg det på en god måde? Hvad er state-of-the-art - uden at det koster en bondegård med racedyr?

Jeg vil ikke tilslutte computer, så det skal være via en eller anden type mediecenter. Gerne en, der kan afspille via en USB-stick.

Jeg har kigget på ATV2 med eks. XMBC. Men kan den flydende afspille 720p/1080p trådløst streamet fra min iMac?

Det ville være smart med en usb-indgang i medieafspilleren - det vil måske være det nemmeste at smide filerne på en USB-stick og afspille derfra.

Der må gerne være coax/optisk lydudgang til mit anlæg.

Netadgang fra medieafspilleren er selvf. ikke af vejen :o).

Håber meget at I kan hjælpe - vil meget gerne skaffe en i dag eller i morgen...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal nok ud i noget ala Western Digital TV Live, Mede8er, Boxee, Dune og hvad der ellers findes af små bokse, som æder USB sticks, NAS forbindelser og des lige med velbehag. Jeg bruger selv en Mede8er 400x, som dog er blevet afløst af en 400/450x2. Den klarer det ok, men umiddelbart har den lidt problemer med kræfterne når vi snakker BluRay ISO med bitrater på 40 mbit/s.
Af malkekoen
Tak for svaret. Hvilken af disse vil du anbefale?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror jeg køber Dune næste gang, men jeg har endnu ikke prøvet den, så jeg kan ikke sige om den er bedre end Mede8er. Deres B/H/D serie skulle efter sigende blive opdateret med et nyt chipsæt snarest og så hopper jeg nok på en H'er.
http://dune-hd.com/index.php?do=players

TV301 ser også interessant ud, men chipsættet er ikke helt så stærkt.

Boxee får ret gode anmeldelser, men vær OBS på at den kører på RF-betjening, dvs. du kan ikke bruge en universalfjernbetjening til den. Af den grund har jeg selv fravalgt den.