Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ztuphar
Jeg mener det ikke (det er ikke relevant for mig, så har ikke tjekket det).
Af T_skaaning
ZanZan skrev:Det har ikke ARC, vel?
Niks, kun ps51d8005, der har det.
Af nikharding
Ztuphar: har du mulighed for at tá et par billeder fra siden af tv'et væghængt?
Af ztuphar
Jo, jeg tager lige et par billeder ved først givne lejlighed. Er der noget specielt, jeg skal fokusere på?
Af nikharding
ztuphar skrev:Jo, jeg tager lige et par billeder ved først givne lejlighed. Er der noget specielt, jeg skal fokusere på?
ville bare gerne se hvor tæt den sidder på væggen :)
Af xhofa
nikharding skrev:
ztuphar skrev:Jo, jeg tager lige et par billeder ved først givne lejlighed. Er der noget specielt, jeg skal fokusere på?
ville bare gerne se hvor tæt den sidder på væggen :)
Hvis det ikke er for besværligt, kunne jeg da også godt tænke mig, at se billeder skråt forfra, og lige forfra :)
Af ztuphar
Jeg har forsøgt at tage et par billeder - beklager rod, ringe evner, dårlig belysning etc.

Jeg har hængt tv'et op med slim-beslaget fra Dustin Home. Tv'et tilter en lille smule ud i bunden, fordi jeg p.t. bruger det strømkabel, jeg på forhånd havde trukket gennem væggen til mit tidligere plasma. Der følger et stik med tv'et, som løser problemet, men jeg har ikke fået nosset mig sammen til at klippe over og lodde...

Billede

Billede

Billede
Af nikharding
tak ztuphar, ser sku nice ud :) tror os jeg skal ned og ha købt 51" modellen en ad dagene...
Af T_skaaning
Nogle der lige kan svare mig på, om dette tv har mulighed for komponent tilslutning? Ifølge samsungs specifikationsoplysning har det ikke, hvilket undrer mig meget.. Det må da være standard på alle tv?
Af kaja69
Testen af D555 (http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1321001634) viser to HDMI stik til siden. Har D535 ikke også det?

Er det i øvrigt korrekt forstået at D535 leverer præcis samme 2D kvalitet som D555?
Brugeravatar
Af edinger
kaja69 skrev:Er det i øvrigt korrekt forstået at D535 leverer præcis samme 2D kvalitet som D555?
Det har jeg svært ved at forestille mig, da det er to forskellige paneler.

Om kvaliteten er ligeså god, skal jeg dog (slet) ikke kunne udelukke.
Af PhDream
edinger skrev:
kaja69 skrev:Er det i øvrigt korrekt forstået at D535 leverer præcis samme 2D kvalitet som D555?
Det har jeg svært ved at forestille mig, da det er to forskellige paneler.

Om kvaliteten er ligeså god, skal jeg dog (slet) ikke kunne udelukke.
Det kan være at billedet er lige så godt, men edinger har ret: det er forskellige paneler. 555 er mere lysstærk og har hurtigere fosfor. Derudover har den flere HDMI indgange og anderledes design - hvilket ikke har betydning for billedkvalitet, men fortæller noget om forskellene.

Man kan stille det sådan op: D555 har mere til fælles med D6905 og D7005, mens D535 har mere til fælles med de billigere modeller, som er i 4-serien. Ærlig talt, så burde D535 være i 4-serien, da den hverken har 3D eller andre fællesnævnere med de større modeller.