Log ind med sociale netværk
30 dec 2011, 00:20
Jeg vil også sige G30 eller hvis det absolut ikke må koste så meget så kig på panasonic C3E. Du får ikke full-hd men det er efter min mening også voldsomt overvurderet!
Hvis du absolut skal have full hd så kig på LG's plasma modeller. Sådan et har jeg men er lidt ked af at jeg ikke fik smit et par tusinde ekstra for et G30!
Jeg tror ikke på at der findes nogen plasma ejere der kan sige sig fri fra at de ingen problemer har med lysindfald på deres fjernsyn. Det skal altså tages med i overvejelsen. Men jeg kan sagtens leve med det lysindfald jeg har og det er ikke engang panasonic så det har ikke noget filter imod genskild hvilket G30 jo har. Men uanset hvilket fjernsyn du har så vil der aldrig være nogen perfekt filmglæde over at se film i dagstimerne medmindre man har kulsorte vægge og kulsorte mørklægningsgardiner.
Det skal også siges at mange af de nye LED'er bruger samme teknik med glasplader som plasma gør så de er altså præcis ligeså slemme som plasma skærme.
Jeg har sørget for at mit primære belysning inde i stuen er placeret bag skærmen i form af en vitrine og det fungerer perfekt for mig. som sagt har jeg da en smule problemer med genskind men jeg fortryder ikke et sekund at jeg brugt færre penge på et fjernsyn med bedre billedkvalitet end hvad LED kunne tilbyde. Det er bare det værd!:-)
Hvis du absolut skal have full hd så kig på LG's plasma modeller. Sådan et har jeg men er lidt ked af at jeg ikke fik smit et par tusinde ekstra for et G30!
Jeg tror ikke på at der findes nogen plasma ejere der kan sige sig fri fra at de ingen problemer har med lysindfald på deres fjernsyn. Det skal altså tages med i overvejelsen. Men jeg kan sagtens leve med det lysindfald jeg har og det er ikke engang panasonic så det har ikke noget filter imod genskild hvilket G30 jo har. Men uanset hvilket fjernsyn du har så vil der aldrig være nogen perfekt filmglæde over at se film i dagstimerne medmindre man har kulsorte vægge og kulsorte mørklægningsgardiner.
Det skal også siges at mange af de nye LED'er bruger samme teknik med glasplader som plasma gør så de er altså præcis ligeså slemme som plasma skærme.
Jeg har sørget for at mit primære belysning inde i stuen er placeret bag skærmen i form af en vitrine og det fungerer perfekt for mig. som sagt har jeg da en smule problemer med genskind men jeg fortryder ikke et sekund at jeg brugt færre penge på et fjernsyn med bedre billedkvalitet end hvad LED kunne tilbyde. Det er bare det værd!:-)
04 feb 2012, 22:07
samler lige denne op igen, da jeg ikke har fået handlet endnu.
Jeg var i panasonic center i dag, hvor han ville sælge mig en P50GT30 for 9300. G30 kan man få online til 7300, leveret.
Jeg kunne ikke umiddelbart se billedforskel, og som sagt er 3D ikke et must, hvad vil I eksperter sige - er de 2000 ekstra godt givet ud?
Han snakkede om fremtidssikring med 3D mv, og det er jo slankere og har stik ind fra siden.
pft
Jeg var i panasonic center i dag, hvor han ville sælge mig en P50GT30 for 9300. G30 kan man få online til 7300, leveret.
Jeg kunne ikke umiddelbart se billedforskel, og som sagt er 3D ikke et must, hvad vil I eksperter sige - er de 2000 ekstra godt givet ud?
Han snakkede om fremtidssikring med 3D mv, og det er jo slankere og har stik ind fra siden.
pft
Senest rettet af sparx 05 feb 2012, 08:52, rettet i alt 2 gange.
05 feb 2012, 08:20
Jeg har ikke noget vedr. spørgsmålet - vil bare sige det er en fin tråd her, som tager mange af de ting op, jeg selv går og overvejer. Glad for at have set denne tråd - tak til alle 
05 feb 2012, 17:13
Ja, umiddelbart er 9300 på nuværende tidspunkt en udemærket pris.
Om det er merprisen værd kan kun du afgøre. Design, vinklen på tilslutninger, 3D osv er individuelle valg.
At 3D skulle være en fremtidssikring skal du nok tage med et gran salt.
Jeg valgte selv en G30 udfra de betragtninger at den nuværende type 3D ikke var pengene værd, at jeg ikke ville betale ekstra for en tyndere ramme og iøvrigt godt kunne lide designet på G30. Om den hænger 2 cm mere eller mindre udfra væggen ville være mig inderligt ligegyldigt...men som sagt...det er individuelt.
Jeg køber formentlig alligevel en ny skærm om 4 år når de andre tekonologier er forfinet og faldet i pris. Stort set alle nuværende skærme er kompromisser i større eller mindre grad.
Om det er merprisen værd kan kun du afgøre. Design, vinklen på tilslutninger, 3D osv er individuelle valg.
Jeg valgte selv en G30 udfra de betragtninger at den nuværende type 3D ikke var pengene værd, at jeg ikke ville betale ekstra for en tyndere ramme og iøvrigt godt kunne lide designet på G30. Om den hænger 2 cm mere eller mindre udfra væggen ville være mig inderligt ligegyldigt...men som sagt...det er individuelt.
Jeg køber formentlig alligevel en ny skærm om 4 år når de andre tekonologier er forfinet og faldet i pris. Stort set alle nuværende skærme er kompromisser i større eller mindre grad.
05 feb 2012, 17:47
Det er så svært fordi at man ikke vil bruge for mange penge men samtidigt gerne vil have det bedste.
Jeg er selv nået frem til G30 - og bestiller det i starten af denne uge. Jeg gider ikke mere tænken frem og tilbage. Nu rykker vi.
Man skal også tænke på at hvad det vil koste at smide det ud og 5 år. Hvis du giver 7K for det nu er det kun lidt over 1000 om året.
Jeg er selv nået frem til G30 - og bestiller det i starten af denne uge. Jeg gider ikke mere tænken frem og tilbage. Nu rykker vi.
Man skal også tænke på at hvad det vil koste at smide det ud og 5 år. Hvis du giver 7K for det nu er det kun lidt over 1000 om året.
05 feb 2012, 17:48
J.H. skrev:Ja, umiddelbart er 9300 på nuværende tidspunkt en udemærket pris.Ekko...
En flad på væggen og to kanaler i ørerne
05 feb 2012, 18:48
Angiveligt er LCD (LED) bedst i dagslys, mens plasma er bedst i dæmpet lys/mørke. Så hvordan kan man undgå kompromis'er ved bare at betale mere?
Nåja, man køber selvfølgelig bare en af hver
lordt_nelson skrev:Det er så svært fordi at man ikke vil bruge for mange penge men samtidigt gerne vil have det bedste.Hmmm, det er jeg så ikke helt enig i - havde faktisk bestilt en VT30, som i min optik ikke er billig - men afbestilte den pga. blæsere og reflektioner i dagslys...
Angiveligt er LCD (LED) bedst i dagslys, mens plasma er bedst i dæmpet lys/mørke. Så hvordan kan man undgå kompromis'er ved bare at betale mere?
Nåja, man køber selvfølgelig bare en af hver
05 feb 2012, 19:37
Skærmtrolden skrev:Det er under alle omstændigheder ikke optimalt at se fjernsyn i for meget dagslys - uanset teknologi. Omvendt kan man vel sige at almindelige udsendelser ( Nyheder- Vild med dans - luksusfælden, reality, osv osv ) ikke taber det helt store rent kunstnerisk, ved at ses i for lyse omgivelser. Og alle fede film kan for de flestes tilfælde gemmes via diverse optagermuligheder, og ses efter mørkets frembrud .lordt_nelson skrev:Det er så svært fordi at man ikke vil bruge for mange penge men samtidigt gerne vil have det bedste.
Angiveligt er LCD (LED) bedst i dagslys, mens plasma er bedst i dæmpet lys/mørke.
![]()
![]()
05 feb 2012, 21:31
Oh nej...
Nu var jeg ellers selv helt afklaret med at det skulle være G30. Men så begynder man at læse om blæserstøj og burn in.
Måske man bare skal købe det og bytte det inden de 14 dage.
Nu var jeg ellers selv helt afklaret med at det skulle være G30. Men så begynder man at læse om blæserstøj og burn in.
06 feb 2012, 11:04
lordt_nelson skrev:Oh nej...Det er præcis sådan jeg har det
06 feb 2012, 11:06
Well, det er klart en modningsproces det her. Tror efterhånden at den vigtigste parameter ved TV valg er tålmodighed, og helst i rigelige mængder 8)
lennon skrev:God pointe, tak - og dertil kommer, at jeg sjældent ser TV i dagslys, det er mest sønnen og en sjælden gang imellem konen, og de går ikke helt så meget op i det som jeg gør...Skærmtrolden skrev:Det er under alle omstændigheder ikke optimalt at se fjernsyn i for meget dagslys - uanset teknologi. Omvendt kan man vel sige at almindelige udsendelser ( Nyheder- Vild med dans - luksusfælden, reality, osv osv ) ikke taber det helt store rent kunstnerisk, ved at ses i for lyse omgivelser. Og alle fede film kan for de flestes tilfælde gemmes via diverse optagermuligheder, og ses efter mørkets frembrud .lordt_nelson skrev:Det er så svært fordi at man ikke vil bruge for mange penge men samtidigt gerne vil have det bedste.
Angiveligt er LCD (LED) bedst i dagslys, mens plasma er bedst i dæmpet lys/mørke.
![]()
![]()
Well, det er klart en modningsproces det her. Tror efterhånden at den vigtigste parameter ved TV valg er tålmodighed, og helst i rigelige mængder 8)
06 feb 2012, 12:10
edinger skrev:Ha ha, sorry, kan godt se der er stor lighed i indhold i posten ift. ditJ.H. skrev:Ja, umiddelbart er 9300 på nuværende tidspunkt en udemærket pris.Ekko...
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto