Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige modtaget min nye Dell 2007FP.
Planen var at bruge den sammen med min laptop:
Model:Acer TravelMate 803
Grafikkort: ATI Mobility Radeon 9000, 64MB
Problemet er bare, at hvis jeg køre en opløsning der er støre end 1024x768 bliver billedet utydeligt/grumset. Jeg har prøvet med den nyeste driver, men det bliver ikke bedere. Min konklusion er derfor, det må være laptoppen der er problemet.
Jeg vil derfor investerer i en ny stationær computer. Jeg er dog noget i tvivl om, hvilket grafikkort jeg bør vælge.
Spørgsmålet er så, om der er nogen her i forumet, der har erfaringer med grafikkort der bare spiller sammen med en Dell 2007FP i maks. opløsning 1600x1200?
Prisen må ca. være 1500kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg bruger selv et GF 7900 GTO, som dog er lidt dyrere end dit budget, men derudover vil ethvert grafikkort med DVI udgang være godt til formålet. Min far benytter et GF6600 med DVI og det er ligeledes upåklageligt, så konklusionen må være at det er underordnet hvor kraftigt kortet er bare det har DVI.

Hvis der skal spilles på den samtidigt så vil et GF 7600 GT eller et ATI Radeon X1950 GT være et godt valg.
Af Niels
Jeg kører med et ATI X1950Pro og det funger fint :)
Af Emaguina
Jeg har lige købt en 20" widescreen 1680x1050 og har et 7800gt som er modificeret til at yde som et 7800gtx.

Jeg gik fra 1024x768 til min nye skærm og så bemærkede jeg straks at mit gfx ikke kunne følge med i spil. Kunne før køre med alt på maks, men må nu sætte detaljegraden ned på det meste får at få et mere flyende billede.Ps: Nogle er meget sarte med dette, det er jeg ikke og kan godt leve med det. ;)

Til normalt pc brug og ikke spil, kan de fleste kort bruges som Yakken skriver. DVI er en god ting! Men skal du spille så er der flere ting som spiller ind.
DirectX 10 kommer i windows vista og vil sikkert kræve meget ram på gfx i spil.
Opløsning på 1600x1200 incl medium/maks detaljer kræver meget ram og hurtig gpu (grafik processor)
Kender ikke så meget til Ati, men hvis du spiller og gerne vil have lidt detaljer i billedet. Så vil jeg anbefale et 8800gts med 320mb ram som minimum for at være lidt fremtids sikret. Pris ca 2300,-. De 320 mb ram kan blive en flaskehals i visse spil og i vista og den version med 640mb koster desværre 3000+. 8800gts 320mb giver det bedste pris/ydelse jeg kender. Det kan være at der er et Ati kort der er et ligeså godt køb, men det må en anden svare på.
Og skruen uden ende. . . . . hurtig gfx kræver hurtig cpu, god strømforsyning og ok med ram.

Mener ikke at 7900 serien er voldsomt cpu krævende, men det bliver 8800gts. Alle jeg kender der har købt en stor skærm endte med at købe ny pc !:(
8800gts koster næsten det samme som 7900gt (og gto) så det giver ingen mening at købe dem og 8800gts er meget hurtigere. Et 6600gt koster ca. det samme som et 7600gt som er dobbelt så hurtigt.
Så hvis du kun spiller småspil vil jeg anbefale et 7300gt med dvi til ca 650,- , spiller du så må det blive 8800gts 320m, med mindre at du kan få et 7900gto meget billigt.

Ny pc må blive core2duo cpu, 8800gts, 2gb ram, kig i forum www.hwt.dk

Håber denne smøre hjalp.