Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simonlund52
Hej.

Jeg skal have et nyt og større apparat til at vise Tv samt. spil og film via PS3 i soveværelset.

Da det jo er i soveværelset skal apparatet hovedsageligt bruges i aften timerne.

Vi har i forvejen investeret i nogle sorte mørklægningsgardiner og jeg vil tro at de ca. bevirker en mørklægning på et sted mellem 90-100% når det er lyst udenfor. Dog som sagt skal apparatet ikke bruges i dagstimerne.

I stuen har vi et 50" plasma og det skal bruges hovedsageligt i dagstimerne.

Jeg er blevet en smule forelsket i ideen med en projektor da vi jo også har en elevationsseng tror jeg at det kunne give en spændende film/spil/tv oplevelse.

Det skal siges at soveværelset er 4x4 meter bredt og mit budget ligger på 5000-6000,-. Jeg køber glædeligt brugt hvis det kan svare sig!.

Hvad kan i anbefale? Plasma eller Projektor og eventuelt model på disse?

Bør jeg købe et apparat med 3d eller kan dette ikke svare sig til prisklassen?
Af DavidHimself
Tja, man skal tænke på at projektoren kommer til at skulle være lige over hovedet, og nogle kan støje ret meget :) når det så er sagt så kan det give et større billeder til billigere penge!
Nogle af de mest populære (til dit budget) er BenQ W1060 og Optoma HD100X! De ligger begge indenfor hvad du vil give og begge med en glimrende kvalitet.

Mht 3D virker det som om det er de færreste der er imponerede :) i flere modeller af TV, følger 3D bare med når man når en vist niveau, i projektorer er det anderledes!
Af BrianH
Hvad siger hun eller han i soveværelset til, at det mest spændende du kan finde på er at se tv på storskærm? :) :)
Af simonlund52
Okay tak for svar!

Plasma har jo ofte også buzzing og jeg tror godt at jeg kan leve med larmen fra projektoren hvis bare man kan høre lyden fra filmen.

Så det må give en stemme til projektoren :-)

Men 3d er nu heller ikke så vigtig!

Kan jeg nøjes med at købe nogle grå mørklægningsgardiner fra IKEA og lave et lærred ud af det?
Af simonlund52
BrianH skrev:Hvad siger hun eller han i soveværelset til, at det mest spændende du kan finde på er at se tv på storskærm? :) :)
Haha: "han eller hun"? ;-)

Vi har det man kalder et multifunktionelt soveværelse så man kan vha. lidt fantasi godt lave op til flere aktiviteter derinde;-)
Af simonlund52
problemet er at vores tv i soveværelset pt. er 19" og med 4 meter fra hvor man sidder så skal man knibe øjnene godt sammen for at læse undertekstener.

Udover det så har jeg tit kammerater på besøg og så skal der både være mulighed for at spille playstation og se TV eller film i begge værelser for kæresten er ikke så frisk på at se på vi andre spiller FIFA 12 eller call of duty;-)
Af simonlund52
DavidHimself skrev:Tja, man skal tænke på at projektoren kommer til at skulle være lige over hovedet, og nogle kan støje ret meget :) når det så er sagt så kan det give et større billeder til billigere penge!
Nogle af de mest populære (til dit budget) er BenQ W1060 og Optoma HD100X! De ligger begge indenfor hvad du vil give og begge med en glimrende kvalitet.

Mht 3D virker det som om det er de færreste der er imponerede :) i flere modeller af TV, følger 3D bare med når man når en vist niveau, i projektorer er det anderledes!
Jeg kan se at indkøbsprisen på de 2 modeller ligger mellem 5000-6000 kr.. Er det en hentydning til at det ikke kan svare sig at købe brugt en brugt?