Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobske
Sharp Elite Pro serie:
http://elitelcdtv.com/elite-lcd-hdtv-overview/

Cnet anmeldelse:
http://cnettv.cnet.com/9745-1_53-727.ht ... uselMain.0

Eneste problem er at det ikke ser ud til at købes herhjemme eller hvad?

Nogen der kender til det og ved om det er noget en dødelig dansker kan købe? : ) Det er må da været noget for Flatpanels at teste også - endelig et TV som (måske) lever op til alle kravene og kan slå VT30
Af bobske
Ser ud til det kun sælges i US Aaargh! Nu må det fandme stoppe det her. Skal man virkelig flytte over there for at få det bedste hver gang, christ.
Brugeravatar
Af edinger
Skærmen har tidligere været omtalt her på siden, hvor konsensus var, at det mest af alt er et (klogt) markedsføringsstunt fra Sharps side.

Det er fortsat en LCD-skærm og som sådan ikke en udfordrer til Panasonics top-end plasmaskærme. Eller Pio KURO for den sags skyld.

Men det kunne da alligevel være meget sjovt at få den på testbænken.
Af allo
du kan prøve at kontakte Sharp herhjemme og tale med dem...- alt kan lade sig at gøre så...

kiggede på den fjernbetjening der følger med/hører til Sharp Elite PRO-60X5FD - nøj hvor ser den malplaceret ud...- SKAM! - og det fortæller også lidt om helheden...
Af Mysen
"whites so bright, they burn your retina."

Hvem fanden ønsker et billede, der lyser så kraftigt op? Det har da i hvert fald ikke noget med billedkvalitet at gøre...
Af bobske
Kunne prøve at snakke med Sharp ja..

@Edinger: det med at plasma er suveræn er vist ved at være en lidt for gammel sang, de sidste 2 år er der sket store forbedringer på lcd fronten som ikke kan overses. Efter en god kalibrering og et microdimming system som funker er det på ligefod med selv de bedste plasma.

Elite modellen påstår iøverigt at det er det TV med højst antal dimming zoner i verden, men jeg har ikke kunne finde et præcist tal nogen steder. (LG sagde jo også det samme om deres *host*).
Af pipper
Jeg er mildest talt også pisse træt af at læse at Plasma er bedst (og sådan er det bare - og det har det jo været længe).

Der sker meget på tv siden og jeg syntes at de bedste LCD skærme godt kan hamle op med plasma.
Brugeravatar
Af edinger
bobske skrev:@Edinger: det med at plasma er suveræn er vist ved at være en lidt for gammel sang, de sidste 2 år er der sket store forbedringer på lcd fronten som ikke kan overses. Efter en god kalibrering og et microdimming system som funker er det på ligefod med selv de bedste plasma.

At det er en gammel sang, bliver det jo ikke mindre sandt af.

Du behøver såmænd blot at besøge denne side for at kunne konstatere, at de bedste LCD-skærme endnu ikke er på niveau med de bedste plasmaskærme.

Hos mig trækker det også ned, at billedet på en LCD-skærm stadig fremstår kunstigt digitalt i sammenligning med plasma.

Jeg er dog helt med på, at denne "skarphed" lige præcis er, hvad mange sætter pris på ved LCD – og fred være med det :)
Brugeravatar
Af edinger
pipper skrev:Jeg er mildest talt også pisse træt af at læse at Plasma er bedst (og sådan er det bare - og det har det jo været længe).

Der sker meget på tv siden og jeg syntes at de bedste LCD skærme godt kan hamle op med plasma.
Pipper, hvis du er glad for din LCD-skærm, kan du vel være ret ligeglad med, hvad andre mener.

Du bliver vel heller ikke mindre glad for din kone, fordi naboen har en, som er smukkere ;)
Af PeterD
Det kan godt være LCD har rykket sig mere end plasma, men prøv at se nyhederne på DR1/TV2 på henholdsvis plasma og LCD..

Og sæt så efterfølgende en bluray film på, f.eks. "Dark Knight" og vurdér så om LCD (LED) eller plasma har det bedste/ mest nøjagtige billede...

Ville mene at plasma stadig er foran LCD.....men iøvrigt stort tilykke med din skærm...

...Hvis naboen har en kone der er smukkere end ens egen, må man jo bare få gang i en trekant....... 8)
Af Fredtoft
Det mest interessante ved Sharps nye skærme er i mine øjne, at 60" udgaven vandt Value Electronics årlige shootout, hvor der faktisk er en lang række professionelle til stede som ved noget om billedkvalitet.

Jeg har skrevet lidt om testen her, med links til yderligere information:

http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_p ... rm-i-2011/

Mon ikke både Flatpanels og Recordere (ligesom jeg selv) skriver mere om modellerne efter CES er startet?
Af lennon
De kan selvfølgelig godt ha ret en gang imellem , - men "Cnet" er vel ikke just det mest respekterede testsite ?

Jeg har da også indtryk af at alle seriøse testsites, som AVforums,Flatpanels,HDTVtest.co.uk osv stadig har plasmaprodukter(PanaVT30 og Pio 500/5090) som overall reference på billedkvalitet.?

Og så kan diverse brugere ellers være nok så trætte af virkeligheden . .
Af Mysen
Avforums har faktisk det nye professionelle Panasonic tv uden tuner, højtalere eller smart tv som deres nye reference, men den er også dyr. Jeg kan godt se pointen ved en god lcd skærm, fordi de minusser sådan en har, ofte er lettere at acceptere end minusserne på et plasma tv. Jeg hopper selv på en lcd skærm den dag, jeg synes lige så godt om billedet som på en plasmaskærm, men det lyder lidt skørt, at det skulle være et rgb+y panel, der vinder den kamp...
Brugeravatar
Af edinger
Mysen skrev:Jeg kan godt se pointen ved en god lcd skærm, fordi de minusser sådan en har, ofte er lettere at acceptere end minusserne på et plasma tv.
Det er jeg egentlig ret uenig i.

Hvis man ser bort fra retention, som for os non-gamere ikke er et problem, er minusserne ved LCD-teknologien – i form af clouding, ujævn kantbelysning, glorier m.v. – for mig svære at leve med.
Mysen skrev:Jeg hopper selv på en lcd skærm den dag, jeg synes lige så godt om billedet som på en plasmaskærm.
Helt enig. Men det bliver så nok den dag, hvor billedet ikke længere ligner et (digitalt) LCD-billede. Lidt som at finde cirklens kvadratur ;)