Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
T.E.Larsen skrev:Jeg er selv sprunget i fælden og har købt et (50").
Ikke at give det chancen pga. dårlig omtale i et nørdeforum, er en endnu større fælde at gå i.
T.E.Larsen skrev:Hellere havde et knap så godt billede, og så et lydløs TV.
Helt enig. For mit vedkommende er plasma dog ikke til at komme udenom, da LCD-billedet, selv på de dyre modeller, stadig ligner, well, et LCD-billede. Og så kommer man nødvendigvis til at måtte leve med en grad af "forgrundsstøj".
Af Peter VTEC
Lad os lige få en ting på det rette, ikke alle plasma tv støjer. Jeg har haft tre plasma tv og ingen af dem har sagt noget og heller ikke mit Pioneer 5090 siger noget med mindre du stikker øret helt hen i skærmen.

Mon ikke bare du har været uheldig og fået dig et dårligt eksemplar den slags kan jo ske.
Af ridderen
Hej med dig. jeg kan give mange ret i at vt30 er det bedste billede, der er til dato. men problemet er også bare, der er en del buzz og mislyde især fra 55 tommeren. har selv haft 3 styk hjemme. (ja jeg har følsomme ører)

Jeg har nu bestilt et LG 55tommer 980W, og ja der kan være problemer det lokal dimming med at blokkene er for store. men jeg vil se om det er et problem for mig.

har bestilt det hos elgiganten, så det kan jo retuneres efter det er testet. hvis ikke det er noget for mig.

sony 923 minder meget om 980W bare den er dyrer. 980w har mere genskind. men når jeg skal se tv så skal det helst være mørklagt.

håber du kan bruge det :/

godt nytår
Af bobske
Der er desværre kun en måde at teste TV'et, og det er hverken nørdforums eller se det i butikken: Tag det med hjem! Test det i nogle dage hvor du har kalibreret det osv. og så returner hvis du er utilfreds. Når man langer så mange penge efter et TV, så må butikkerne forvente at kunden kræver 100% tilfredshed, hvorfor de sikkert får en del returneringer.

Mine egne præferencer:
Panasonic VT30 blegner i butikken men stråler derhjemme, trust me. Med det sagt, så er det et TV med en del buzz-problemer, og jeg har selv returneret mit 55. Jeg har bestilt et nyt eksemplar hjem, da jeg i min måske naive optimisme håber at det er forskelligt fra hvert eksemplar. Men ellers så overvejer jeg LG-LW980.

Men herudover ser der ikke ud til at være nogle modeller som kan hamle op med VT30, så krydser fingre for 2012 bliver et godt år : )

Problemet med samsungs D8005 er dels clouding/bleeding, men derudover kan den slet ikke følge med på sort-niveau hvis du går efter biograf-film oplevelsen - igen: lad være med at lade dig forblænde af butikkerne! Jeg gjorde den fejl da jeg købte et D8005 og måtte hastigt returnere det

Jeg har ikke erfaring med Sony desværre, hvad jeg kan læse mig frem til er største ulempe 'halos' omkring lysende/hvide objekter, men om det er noget man kan leve med og om de andre kvaliteter opvejer her, må du tag hjem og teste først : )