Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Er der nogen der har erfaring med Sonys serienumre.

Problemet er at jeg har købt et SONY KDL-723 i Bilka.
Ekspedienten fortalte mig at for at få en playstation til 549,- skulle jeg registrere tv'et med serienummer på sony hjemmeside.

Så langt så godt, men det serienummer de efterspørger er åbenbart et der sidder på en label på kassen som jeg jo ikke har gemt.

Bilka kan ikke hjælpe med at spore et serienummer ud fra det nummer der står bag på tv'et, da de ikke har nogen registreringer på hvad de sælger.
Dette understøttes også fint af at man selv skal skrive serienummer på købsbeviset.

Er der nogen der har erfaring med om det nummer der stå på tv giver noget om hvad for en kode der har stået på kassen.

På TV er der 7 tal

koden der efterspørges ser ud som følger:
S01-xxxxxxx-x

Mvh
Brian
Af Mikael H.
Hej Brian

Du skal have fat i den kasse igen.....

Derpå sidder en label, som du skal sende med din on-line registrering til en Fransk adresse. Selve on-line registreringen er tilsyneladende ikke nok...Jeg fik at vide i Sony centeret at denne fremgangs måde var for at forhindre tidligere tiders snyd....

Når de i Frankrig har modtaget din kopi af salgs faktura, label, samt online registrering, modtager du en mail, med en voucher, hvormed du kan handle PS3 på Sony`s hjemmeside til 549,- kr.

VH

Mikael
Af Brian N
P.. osse, kassen er røget i papcontainer og jeg har været henne og tjekke, den er selvfølgelig tømt :(

Synes måske nok Bilka kunne have informeret om dette, der kan da ikke være mange der gemmer en kasse til et 46" TV
Af Mikael H.
Men....måske de kan hjælpe dig i den franske help desk...

tlf nr. 0080027000009

Jeg kontaktede dem da jeg havde et lille håb om levering inden Jul. Det hjalp desværre ikke, må vente til på fredag.

men de svarer og de er yderst hjælpsomme....
Af steffenj
det nummer du har fat i med s01-xxxxxxxxxxxxxxx er det rigtige serie nummer. Det er samme start på alle sony's produkter. :o)
Af ChinBo
hej

Har også lige købt et 46hx723
mit nummer er.. s01-serienummeret som står bag på tv-3

altså s01-xxxxxxx-3

ved ikke om det kan hjælpe.
mvh
søren
Af Brian N
Har snakket med hotlinen, ved ikke hvor meget hjælp det var til.
Fik at vide at butikken kunne finde serienummer til mig, det kan de jo så ikke.
Bilka har dog fremskaffet en mail ved at de ringede til samme hotline, den har jeg nu skrevet til og sendt det dokumentation jeg har.
Håber det giver noget.

@ Mikael H - skal man sende den label fra kassen med, for ellers kunne jeg jo sætte mit serienummer ind i de manglende felter i Cinbo's indlæg, så burde jeg jo være kørende hvis altså systemet godtager det.
Af Mikael H.
Brian N skrev:@ Mikael H - skal man sende den label fra kassen med, for ellers kunne jeg jo sætte mit serienummer ind i de manglende felter i Cinbo's indlæg, så burde jeg jo være kørende hvis altså systemet godtager det.

Ifølge den skrivelse som jeg fik med fra Sony Centeret, skal den omtalte label pilles af kassen, og sendes sammen med kopi af købskvittering, samt online registrering.....meeen vil da klart give det et forsøg, de må da forhåbentlig have forståelse for at en sådan papkasse kan ende som affald lidt for hurtigt....

Her lidt mere omkring proceduren..

http://campaign.odw.sony-europe.com/cro ... /da_DK.pdf

VH

Mikael
Af Brian N
Fedt

Fik svar fra hotlinen idag med beskrivelse af hvad de ville have.
Så jeg har været i Bilka og få underskrevet kopi af købsbevis og bon at kopien er ægte og at produkterne ikke er returneret.

Nu ryger papirerne afsted til frankrig og jeg krydser fingre for der ikke er bøvl med det.

Tak for hjælpen til alle og godt nytår. :)
Af smith_morten
Hej Brian

Har også lige sendt mine papirer afsted mod Frankrig. Jeg er blevet den glade ejer af et 40HX723. Husk tilbuddet gælder BÅDE et gratis skype kamera og PS'eren. Læs betingelserne for kampagnen. De vidste det bl.a. ikke i Sony Center i Odense, men efter et hurtigt opkald til deres leverandør, fik vi bekræftet at det er sådan tilbuddet er.

Skriver du ikke lige når du hører noget fra Sony. De skriver selv at det kan tage op i mod 28 dage. Så det kunne være lidt interessant at høre om hvornår folk får svar. Tror jeg opretter en tråd til emnet.

Mvh
Morten
Af Brian N
Så kom koden til køb på sonys webshop, det er gjort og PS3 er landet.
Har også fået mail om at der vil blive afsendt en skypecam, men har ikke hørt noget om det endnu.

Det tog lidt mailen frem og tilbage, heldigvis bor jeg sammen med en der studerer fransk, ellers var jeg nok endt i nogle mailblindgyder af franske gloser.