Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Manzepanze
Hej flatpanels brugere!

Jeg står og vil købe et godt tv og vil bruge op til 14.000 kr.

Har kigget på 50VT30Y og Samsung ue55d7005, hvad syns i og vil i anbefale andre?

Jeg har en mørk stue, og vil bruge tv'et til 3D, gaming og selvfølgelig film.

Er lidt lost når jeg læser testene, er kommet lidt bagud med udviklingen på fladskærme.

På forhånd tak :)

/manzepanze
Brugeravatar
Af edinger
Manzepanze skrev:Hvilket tv vil i anbefale?
Selvom jeg sagtens kan forstå ønsket om personlig vejledning, vil jeg anbefale, at du tjekker (en af) de mange tråde med samme spørgsmål og finder svaret der.
Af Peter VTEC
Af de to vil jeg klart tage et VT30Y :)
Af Mysen
PS59D7005. Hvis du har plads til mere end 50" så bør du også snuppe et stort tv..
Af T.E.Larsen
GLEM VT30 - det er et lorte TV.

Har slev købt det i 50" - Billedet er kanon. Men hold kæft en larm der kommer fra det.

PS:Du kan købe mit :)
Af Peter VTEC
Ligefrem at kalde det et lortetv er vist at gå over stregen, mon ikke bare du har været uheldig og få et dårligt eksemplar.

Langt fra alle Plasma tv støjer.
Af Manzepanze
Vt30yn virker til at være bedre efter hvad jeg kan læse frem til herinde i forhold til den plasma du skriver ?
Af Peter VTEC
Er ikke sikker på dit svar er rettet til mig, men hvis du mener bedre end PS59D7005 så er svaret ja et VT30Y er bedre.

Der er så vidt jeg ved ikke nogen modeller der slutter på "n" men slutter den på "Y" er det en dansk model.
Af Manzepanze
Skriver fra min iPhone på jobbet, den har en træls ordbog. Okay, så langt så godt.
Af PeterD
VT30Y bare fordi.....Det er VT30Y.... 8)
Af ostepoppers
Overvej evt. Sony NX723. Sony Centeret har et knald godt tilbud på 55" modellen til 14.000 inkl. alu-fod og 2 par briller. For 550 kr. ekstra får du en PS3 (320GB) og et Skype kamera med.

Jeg har selv været VIRKELIG tæt på at købe det, men det bliver alligevel lidt over budget :(

Edit: Glemte link til tilbudsavis: http://ipaper.ipapercms.dk/Sonyshop/DK/ ... ember2011/
Af Fredtoft
Manzepanze skrev: Jeg står og vil købe et godt tv og vil bruge op til 14.000 kr.

Har kigget på 50VT30Y og Samsung ue55d7005, hvad syns i og vil i anbefale andre?

Jeg har en mørk stue, og vil bruge tv'et til 3D, gaming og selvfølgelig film.

/manzepanze
Glem D7005, hvis du har en mørk stue og vil have bedst mulig billedkvalitet. Den backlight bleed som er på D7005 vil være tydelig hvis du benytter skærmen i et mørkt lokale.

Af de to skærme er 50VT30 det bedste bud på en skærm til dine beskrevne behov.

Jeg synes dog du skylder dig selv at smide ca. 4K mere i puljen og så købe Samsungs PS64D8005 i stedet. Størrelsen alene gør en betydelig forskel, men herudover er det basalt set en bedre skærm på næsten alle parametre.